Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Feeders, leavers och afk:ers osv i rankade förekommer bara i låg ELO säg upp till 1400-1450 kanske efter det så är det ju självklart att alla spelar seriöst då man sitter och kämpar för att få upp sin rank om man nu ändå har kommit en bit på vägen.
1400-1450 är ganska mycket över snittet, dock. Har för mig att det är typ top 20% eller så. Ett "problem" kan vara att man inte får behålla sin Normal elo, utan att man börjar om på 1200. Samtidigt som man riskerar att hamna med folk som har 900 i Normal elo och 1200 i Ranked. Om man inte kör prearranged. Skulle jag köra Ranked hade jag kört Prearranged. Ett problem är att de flesta jag känner är sämre än mig, sen har jag folk på friend list som är rätt bra men som jag inte kör voicechat med. Känner några som är riktigt high elo, men skulle nog inte vilja spela Ranked med dem, känns som att jag skulle riskera att dra ner dem, hehe. I och för sig vinner vi ganska ofta Normal, men ändå. Så som du ser är det problem med prearranged, och solo känner jag inte för. Är inte jätteförtjust i solo, för stor risk att man hamnar med dåliga teammates. Och i ranked kan jag inte queue-dodga Teemo med Heal.
Varför har folk börjat ta Heal helt plötsligt? Har jag fått någon stort tapp i elo, eller har den blivit populär? Eller vad? Finns en risk att jag tappat i elo, i och med att jag ofta kört prearranged med folk som är sämre än mig ser systemet det som att det är mitt fel om vi förlorar, och deras förtjänst om vi vinner, typ. Så vinner vi får jag inte så mycket elo, förlorar vi tappar jag mycket elo. Nåja, elo spelar mest roll i solo queue ändå. De gångerna jag lirar med folk som är bättre än mig torde det vara tvärtom, så det kanske jämnar ut sig. Vem vet? Inte så viktigt, ändå. Jag kör mest för skojs skull. Tycker att jag brukar sköta mig rätt bra generellt sätt, så.
Citat:
Men om du har tex 500 wins i normal och får möta andra med lika många wins så betyder det ju inte alltid att dom är duktiga bara för det men det är klart att chansen är större.
Nej, givetvis inte. Sen beror det också mycket på vilken karaktär de kör. De kanske provar en ny karaktär för tredje gången, medan jag kör en karaktär som jag kört väldigt mycket. Men folk med mer wins har, trots allt, spelat spelet mer.