2011-01-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Samtidigt gäller det motståndaren också, har ens eget lag en jungler så kan ju den ganka. Men visst, i sådana lägen kan det bli lite tungt, speciellt om motståndaren har en bra harass på en. Har man sparat sin Flash kan den rädda en. Samtidigt tycker jag att det är bra att junglers lyckas ganka ibland, skulle bli rätt trist om junglers nästan aldrig lyckades med sina ganks. Enligt min erfarenhet så är mid relativt safe ändå, om man är försiktig. Vissa junglers gankar hårdare än andra, Malphite och Rammus är svåra att skydda sig från.

Fast det är ju Evelynn's förmåga att jungla som är problemet. Problemet är just att hon har en invis som räcker länge. Hade Twitch varit bra på att jungla så hade troligen även han räknats som ett problem, men samtidigt är nog Evelynn värre, då hon har en stun och Lizard buff är mer effektivt på melee än range. När Evelynn kördes i lane så sågs det inte som ett problem på samma sätt, det är alltså kombinationen stealth + jungle som är problemet, vilket det endast är Evelynn som klarar av effektivt. Shaco och Akali har också stealth förvisso, men inte alls på samma sätt. Twitch har en liknande stealth, men hans jungle är svag.

Jepp, det är trevligt.

Var speciellt rammus jag tänkte på, lvl 4 gank från honom i mid är svårt att skydda sig från, även med flash.
2011-01-03, 16:09
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Var speciellt rammus jag tänkte på, lvl 4 gank från honom i mid är svårt att skydda sig från, även med flash.

Om du Tajmar din flash rätt så kan du hoppa över hans powerball Dock är det rätt så svårt att få det rätt varje gång. Alltid kul att se hur förvånad den andra spelaren blir när han fattar att man kommit förbi honom.
2011-01-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Jaså? Jag brukar försöka flasha så att han träffar mina creeps och sen springa. Misslyckas jag med det är jag död, dock.

Nu är ett bra tillfälle att köpa quints, flera som är billigare i och med Christmas Runes.
2011-01-03, 16:51
Medlem
Tekoppars avatar
Är det bara jag som tycker att Heimerdeinger(?)s ultimate borde få en rejäl buff? 20% CD reduction är väl helt okej för att vara en passiv, men när man aktiverar den tycker jag den absolut är värdelös. 6 sekunders slow samt att de helas fullt. Hade gärna sett någon buff på honom. Men annars tycker jag han är riktigt helfestligt även om jag har ArP/Crit/dodge runor, alltid kul att lura in någon dum jävel i brush där man har 2 torn för att sedan se personen i fråga få panik och dö.
2011-01-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Är det bara jag som tycker att Heimerdeinger(?)s ultimate borde få en rejäl buff? 20% CD reduction är väl helt okej för att vara en passiv, men när man aktiverar den tycker jag den absolut är värdelös. 6 sekunders slow samt att de helas fullt. Hade gärna sett någon buff på honom. Men annars tycker jag han är riktigt helfestligt även om jag har ArP/Crit/dodge runor, alltid kul att lura in någon dum jävel i brush där man har 2 torn för att sedan se personen i fråga få panik och dö.
Jag tycker att Heimerdinger i överlag behöver buffas. Jag skulle gärna se att det blir mer fokus på hans missiler och granater och mindre på hans turrets. Ett stort problem med hans ulti är att turrets har dålig AI.
2011-01-03, 18:44
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rashaa
"Sedan kan jag intyga att man i HoN jagar heroes redan på lvl 1. Det första man gör efter att ha köpt sina items för 600 guld är ju att besöka runorna/sätta upp en lvl 1 gank. " Och vem säger att man inte gör det i LoL? Kanske är vanligare att man gör det i public games i HoN än i LoL. Men i turneringar och high elo games gör man det hela tiden.

Jag har aldrig sagt att man inte gör det i LoL. Det var någon som sa att det var en av anledningarna till att han spelade LoL och jag replikerade att man även gör det i Dota.
2011-01-03, 19:22
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Jag tycker att Heimerdinger i överlag behöver buffas. Jag skulle gärna se att det blir mer fokus på hans missiler och granater och mindre på hans turrets. Ett stort problem med hans ulti är att turrets har dålig AI.

Nej, inge fokus på hans jävla värdelösa W och E. Han ska vara en defensiv champion, han är för fan den enda "unika" castern i LoL. Jag vill se tung fokus på hans torn och att dem byter ut W och E mot andra spells som gör hans torn bättre. Jag skulle även vilja att de drog tillbaks så att man kan placera ut 3 torn samt att tornen faktiskt attackerar champions istället för att fokusera på minions. Finns redan en miljard AP champions som gör skada med spells. Fan gör något nytt istället.
2011-01-03, 21:43
Medlem
Nihennas avatar
Varför är det så många som kör revive på djungel-eve?
Ska man verkligen planera att man kommer dö? ;/, känns lite grand korkat.
Visst att hon är en helt okej djungler men revive förstår jag verkligen inte, varför inte ja, vilket annat som helst egentligen?

En bra Eve kommer inte att dö mer än någon annan så ser inte varför just hon och inte andra djunglers skulle behöva det mer.
2011-01-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Visst att hon är en helt okej djungler men revive förstår jag verkligen inte, varför inte ja, vilket annat som helst egentligen?

En bra Eve kommer inte att dö mer än någon annan så ser inte varför just hon och inte andra djunglers skulle behöva det mer.

För att det snabbar upp hennes jungle. Eller, du är klar vid 4:30 oavsett om du kör smite/ignite, smite/ghost eller smite/revive. Skillnaden är att du vid 4:30 kommer ut ur jungeln med betydligt mer liv, dels på grund av de 400 extra health du har, och dels för att du inte använder upp alla dina pots på första omgången.

Du har även mycket längre på buffarna kvar, och kan effektivt börja counter jungla det andra lagets jungle om du vill.
2011-01-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Nej, inge fokus på hans jävla värdelösa W och E. Han ska vara en defensiv champion, han är för fan den enda "unika" castern i LoL. Jag vill se tung fokus på hans torn och att dem byter ut W och E mot andra spells som gör hans torn bättre. Jag skulle även vilja att de drog tillbaks så att man kan placera ut 3 torn samt att tornen faktiskt attackerar champions istället för att fokusera på minions. Finns redan en miljard AP champions som gör skada med spells. Fan gör något nytt istället.
Minns du den tiden då han hade 3 torn? Han förstörde games då. Dels var han OP, men främst för att han var alldeles för defensiv, riktigt svår att ganka och riktigt svårt att ta torn som han skyddade. Det är kanske kul för honom, men inte för motståndarlaget. Gamla Heimerdinger satte för mycket fokus på pushing, andra delar, som exempelvis team fights, kom i skymundan när Heimerdinger var med. Jag skulle gärna se att man ändrade tornen så att de blev mer offensiva och mindre defensiva, samt att man som Heimer får incitament att maxa någon skill före Q.

Citat:

Revive gör det betydligt lättare att jungla med henne. Jag har själv inte provat det då jag inte äger henne, men det verkar som att man kör en suicide mot lizard eller någon, för att sedan dra Revive och komma tillbaka med 400 mer hp och en speed boost. Det gör ju inget direkt om hon dör mot neutrals, fienden får inte gold för det. Så ja, man ska planera för att dö med den builden.
2011-01-03, 22:18
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Minns du den tiden då han hade 3 torn? Han förstörde games då. Dels var han OP, men främst för att han var alldeles för defensiv, riktigt svår att ganka och riktigt svårt att ta torn som han skyddade. Det är kanske kul för honom, men inte för motståndarlaget. Gamla Heimerdinger satte för mycket fokus på pushing, andra delar, som exempelvis team fights, kom i skymundan när Heimerdinger var med. Jag skulle gärna se att man ändrade tornen så att de blev mer offensiva och mindre defensiva, samt att man som Heimer får incitament att maxa någon skill före Q.

Revive gör det betydligt lättare att jungla med henne. Jag har själv inte provat det då jag inte äger henne, men det verkar som att man kör en suicide mot lizard eller någon, för att sedan dra Revive och komma tillbaka med 400 mer hp och en speed boost. Det gör ju inget direkt om hon dör mot neutrals, fienden får inte gold för det. Så ja, man ska planera för att dö med den builden.

Hmm, visste faktiskt inte att det gav +health också, trodde det enbart gav +movementspeed, då låter det lite mer logiskt.
2011-01-03, 22:34
Medlem
Citat:
Hmm, visste faktiskt inte att det gav +health också, trodde det enbart gav +movementspeed, då låter det lite mer logiskt.
Man måste ta Preservation, en tier 1 Defensive Mastery, som ger: "Improves Revive to have decreased cooldown by 20 seconds and revives the champion with additional 400 max. HP for 120 seconds."

Två minuter med 400 mer max hp kan göra stor skillnad, antar jag. Speed boost de första 12 sekunderna gör att det går snabbare att komma tillbaka till djungeln. Sen kan det ju också vara ett sätt att få vissa motståndare att underskatta en, många skrattar om man dör till neutrals. Men taktiken har blivit rätt vanlig så många är nog redo på det numera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in