Funder o köpa Jarvan IV, har ni någon bra buildguide på just han?
De va någon ja möte sist som hade hård deff mot AP, blev slaktad flertal ggr och lyckas bara ta ut han en enda gång.
Citat:
Ursprungligen postat av abonnerad
AbilityPower, AttackDamage, OverPowered.
tack för svaren =)
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Har lite svårt för att folk klagar över att de inte får några miss-calls. Har man koll på sin minimap, så skall man inte behöva få "SS/MIA" i chatten för att man ska ha veta var motståndarna kan vara på ett ungefär.
Väldigt irriterande när man både skriver miss bot och plingar hela vägen upp till mid, men den personen fortsätter att pusha creeps vid andra lagets torn dock.
Något jag dock hatar är alla tards som enbart ser sin K/D-ratio som det enda viktiga. Står i en 5vs5-fight och det går hyffsat bra, sen märker de hur motståndarens Amumu flyr fältet och givetvis sätter Tank (!), AD Carry och AP Carry efter för att döda honom. Lämnar mig som support och junglern att ta på sig fyra i deras lag.
Givetvis slutar det med en ace i deras favör.

Självklart så är det A-O att checka sin minimap och inte lita blind på sina kamrater. Men kommunikation är oerhörd viktigt som ger resultat, menar inte att de ska skriva en roman-message till mig utan bara räcker skriv SS och G-knapp på mitt område. Då har man koll (som man memorerade vilken champs som var där sist), kan taktiskt gömma sig och slå ut direkt den svagaste champen.
Bara att g-knappa mig och g-knappa sin position (kör mycket middle) kan jag lätt se hur pass hp de har om jag kan smygga bakifrån och ta ut dem, därefter hjälpa tillsammans slå ut tornet på plats.
Såna små kommunikationer avgör allt (samt bra teamwork) som man lätt kan få tillbacks dominans i spelet och vinna spelet, även om det gått dålig i början.
Men när plötsligt 2-3spelare blir egotrippade, vägra samarbeta t.o.m. tar över någons lane istället för att hjälpa den andra lanet, blir man irriterande. Kör jag middle och inte behöver hjälp, hjälp den andra lanet istället för sabba för mig (då rivalen drar o gömmer sig bakom tornet och man får fan springa runt eller göra suicide kills för att ta ut han).
Visst är det skoj att se på sina stats men man hjälper hellre sin team och t.o.m. lätt kan bytta lane med någon annan, bara för att champ kan inte ta ut just denna motståndare.
aya nu har jag gnällt för mycket. Får hoppas de man haft friends i spelet, har möjlighet att spela samma tid, blir bara skoj när alla redan kan läsa av varandras taktik och timing =)
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Kan säga att någon av de bästa combos är Katarina och WW eller renekton + taric. WW ult + katarina ulti kan ta exakt vem som helst.
Renekton och taric är sjukt farliga, taric stun och sen är man i princip död.
Personligen undviker jag möta Katarina+RyZe, blir uppkäkad av dem hela tiden med en stun och katarina halal-slakt av en.