2011-05-10, 15:30
Medlem
ReMiiXs avatar
Har nu tänkt att köpa Akali eller Xin Zhao, vem hade ni köpt?
2011-05-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX

Xin Zhao skulle jag köpt, utan att ha spelat något av de.
2011-05-10, 15:49
Medlem
VanityFairs avatar
Tja

Kan någon förklara alla dessa begrepp såsom tex. Feeder, SS, Mist etc. Jag blir galen och varje gång jag frågar ingame så haglar det "Fcking noob", "Go and die noob" över mig.

Mvh
2011-05-10, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prtlrd
Xin Zhao skulle jag köpt, utan att ha spelat något av de.

Är du efterbliven på riktigt? Stick härifrån

OnTopic så skulle jag säga xin zhao men annars kan du vänta efter free champion rotations

Citat:
Ursprungligen postat av VanityFair
Tja

Kan någon förklara alla dessa begrepp såsom tex. Feeder, SS, Mist etc. Jag blir galen och varje gång jag frågar ingame så haglar det "Fcking noob", "Go and die noob" över mig.

Mvh

Feeder = Du feedar laget dvs du din k/d är inte balanserad, du har mer Deaths än Kills. Du blir stämplad feeder över 5 deaths innan 20 minuter kan man säga

SS = Miss, kortkommando som används när någon fiende i din lane saknas, Baskommando att ge till ditt lag då det är lätt att se vilka som saknas genom att bara läsa texten "Miss" istället för att behöva scouta på kartan när du är fokuserad på din lane

Mist= Mistake?
Senast redigerad av temporaryaccount 2011-05-10 kl. 15:59.
2011-05-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Xin Zhao. Akali lanar inte så bra, eller junglar särskilt bra. Xin Zhao kan vara stark duo, rätt så stark solo, och stark jungler.
2011-05-10, 16:00
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temporaryaccount
Är du efterbliven på riktigt? Stick härifrån

OnTopic så skulle jag säga xin zhao men annars kan du vänta efter free champion rotations

Feeder = Du feedar laget dvs du din k/d är inte balanserad, du har mer Deaths än Kills. Du blir stämplad feeder över 5 deaths innan 20 minuter kan man säga

SS = Miss, kortkommando som används när någon fiende i din lane saknas, Baskommando att ge till ditt lag då det är lätt att se vilka som saknas genom att bara läsa texten "Miss" istället för att behöva scouta på kartan när du är fokuserad på din lane

Mist=??

Jaha nu rätade du ut mina frågetecken! Tack

Mist hmm kanske har sett/hört fel hehe

Mvh
2011-05-10, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Ha det så roligt som eve konstant mia när alla i mitt lag kramar sitt torn sålänge du är mia.

Varför skulle jag ha något emot det, jag hjälper ju laget som Eve ändå? Spelar du defensivt mot Eve så förlorar du lasthits och mitt lag får ett övertag i CS. Jag kan alltid söka upp eran junglare och fucka upp honom också.

Spelar du aggresivt mot Eve blir du gankad upprepande gånger.

Problemet är att det inte finns någon riktigt bra counter mot Eve, därav remaken dom har snackat om vad gäller stealth champions rejält länge nu.
2011-05-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Varför skulle jag ha något emot det, jag hjälper ju laget som Eve ändå? Spelar du defensivt mot Eve så förlorar du lasthits och mitt lag får ett övertag i CS. Jag kan alltid söka upp eran junglare och fucka upp honom också.

Spelar du aggresivt mot Eve blir du gankad upprepande gånger.

Problemet är att det inte finns någon riktigt bra counter mot Eve, därav remaken dom har snackat om vad gäller stealth champions rejält länge nu.
True true, fast tycker inte att man förlorar särskilt många lasthits sålänge man inte pushar lane.
2011-05-10, 16:51
Medlem
Mystiqes avatar
Funder o köpa Jarvan IV, har ni någon bra buildguide på just han?
De va någon ja möte sist som hade hård deff mot AP, blev slaktad flertal ggr och lyckas bara ta ut han en enda gång.

Citat:
Ursprungligen postat av abonnerad
AbilityPower, AttackDamage, OverPowered.

tack för svaren =)

Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Har lite svårt för att folk klagar över att de inte får några miss-calls. Har man koll på sin minimap, så skall man inte behöva få "SS/MIA" i chatten för att man ska ha veta var motståndarna kan vara på ett ungefär.

Väldigt irriterande när man både skriver miss bot och plingar hela vägen upp till mid, men den personen fortsätter att pusha creeps vid andra lagets torn dock.

Något jag dock hatar är alla tards som enbart ser sin K/D-ratio som det enda viktiga. Står i en 5vs5-fight och det går hyffsat bra, sen märker de hur motståndarens Amumu flyr fältet och givetvis sätter Tank (!), AD Carry och AP Carry efter för att döda honom. Lämnar mig som support och junglern att ta på sig fyra i deras lag.

Givetvis slutar det med en ace i deras favör.

Självklart så är det A-O att checka sin minimap och inte lita blind på sina kamrater. Men kommunikation är oerhörd viktigt som ger resultat, menar inte att de ska skriva en roman-message till mig utan bara räcker skriv SS och G-knapp på mitt område. Då har man koll (som man memorerade vilken champs som var där sist), kan taktiskt gömma sig och slå ut direkt den svagaste champen.

Bara att g-knappa mig och g-knappa sin position (kör mycket middle) kan jag lätt se hur pass hp de har om jag kan smygga bakifrån och ta ut dem, därefter hjälpa tillsammans slå ut tornet på plats.
Såna små kommunikationer avgör allt (samt bra teamwork) som man lätt kan få tillbacks dominans i spelet och vinna spelet, även om det gått dålig i början.

Men när plötsligt 2-3spelare blir egotrippade, vägra samarbeta t.o.m. tar över någons lane istället för att hjälpa den andra lanet, blir man irriterande. Kör jag middle och inte behöver hjälp, hjälp den andra lanet istället för sabba för mig (då rivalen drar o gömmer sig bakom tornet och man får fan springa runt eller göra suicide kills för att ta ut han).

Visst är det skoj att se på sina stats men man hjälper hellre sin team och t.o.m. lätt kan bytta lane med någon annan, bara för att champ kan inte ta ut just denna motståndare.

aya nu har jag gnällt för mycket. Får hoppas de man haft friends i spelet, har möjlighet att spela samma tid, blir bara skoj när alla redan kan läsa av varandras taktik och timing =)

Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Kan säga att någon av de bästa combos är Katarina och WW eller renekton + taric. WW ult + katarina ulti kan ta exakt vem som helst.
Renekton och taric är sjukt farliga, taric stun och sen är man i princip död.

Personligen undviker jag möta Katarina+RyZe, blir uppkäkad av dem hela tiden med en stun och katarina halal-slakt av en.
Senast redigerad av Mystiqe 2011-05-10 kl. 17:05.
2011-05-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
True true, fast tycker inte att man förlorar särskilt många lasthits sålänge man inte pushar lane.

Pushar man nog hårt mot din lane kan det bli knepigt dock.
2011-05-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Pushar man nog hårt mot din lane kan det bli knepigt dock.
Då ger man till dom push.
2011-05-10, 17:57
Medlem
Kristofer.s avatar
Något datum när det blir säsong2?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här