2011-01-20, 07:37
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Om det stämmer, varför hade ni inte kvar en eller två som stannade i basen och defendade? Att Pantheon ska backdoora är något man kan förvänta sig, i alla fall om tornen är nere.
Jo men dom hade pushat just innan och dom hade fått smaka på min hammare rätt hårt, Pantheon dog, och resten sprang iväg med 1/3 av hpt.

Förväntade mig inte det där =<
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
vem spelade du? Gjorde också en sådan sak med yi en gång Backdooring rules!
Poppy!
2011-01-20, 08:33
Medlem
MrJacksons avatar
Ang. BG så är det precis som vissa säger, 25% atk spd går att få från många andra items medan stats som CC reduction, +MS och Magic Pen nästan är unikt för skor.

Man kan fixa BG då dom är ganska bra early men då borde man byta ut dom i midgame när man ändå har andra items som ger atk spd.

2011-01-20, 14:45
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Hur tycker ni Vladimir ska spelas, AP med grym damage output eller som tank, där han nästan är odödlig endgame? Har kört AP nu ett tag och gillar det, men mina polare tycker jag ska köra tank.
Och nu när alla kan köra han vill jag ha det bästa möjliga för att visa alla som tror de kan spela han! Hur kör ni?

Edit: felstavning!
Senast redigerad av DigitalCucumber 2011-01-20 kl. 14:50.
2011-01-20, 15:01
Medlem
Spelade två 3v3 matcher idag -.- kan säkert säga att jag var den ända som faktiskt fattade vad som hände för en gångs skull. Vår top dog hela tiden (Tryndamere) och Rammus som var med mig (som var Caitlyn) towerdivade vid lvl 1.... -.- Andra matchen började vår Warwick AFK i 8 minuter...(DC)

Jag undrar hur IP systemet funkar :S jag fick bara typ 50 IP för båda dem matcherna, har det med att vi torskade att göra? För jag minns att jag fick runt samma mängd en gång när vi vann i en 52 minuters match.
2011-01-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Få se nu, 25% attackspeed, vilket är väldigt lite, och som dessutom skalar väldigt dåligt endgame (attackspeed alltså) jämfört med 25 magic resist och 35% CC reduction, det enda som går att köpa i spelet för det.

Weeeell, om man jämför det så är det väl rätt självklart vad man ska välja?
fast jag tycker att greavsen gör rätt stor skillnad early. Fast det är ju klart att man kan nöja sig med vanliga Boots of speed och zeal sedan phantom, och sedan uppgradera till merc threads. Man behöver ju knappast rusha merc threads liksom, och med zeal eller phantom så får man ok speed fast man bara har BoS

Citat:
Ursprungligen postat av Pontaan
Jo Heimerdinger är förbannat dryg, spelade mid mot honom med Annie. Och han tog ju som sagt ganska mycket hp. Men det som är viktigt är att man samarbetar med sina lagkamrater om att alltid ganka Heim, då han är relativt lätt att ganka i min mening.
En bra heimer använder sina torn som scouts. Alltså är han en av de svåraste att ganka, han kan ju sätta ut wards som dealar damage när han vill. De flesta heimers är dock dumma i huvudet, de använder tornen till att pusha creeps och det tillsammans med att de inte använder tornen defensivt leder ju till att de är lätta att ganka. Förutom väldigt tidigt om man typ är veigar och ska ganka, då förlorar man ju så mycket hp om han inte har tornen väldigt långt fram i lanen.

Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Spelade två 3v3 matcher idag -.- kan säkert säga att jag var den ända som faktiskt fattade vad som hände för en gångs skull. Vår top dog hela tiden (Tryndamere) och Rammus som var med mig (som var Caitlyn) towerdivade vid lvl 1.... -.- Andra matchen började vår Warwick AFK i 8 minuter...(DC)

Jag undrar hur IP systemet funkar :S jag fick bara typ 50 IP för båda dem matcherna, har det med att vi torskade att göra? För jag minns att jag fick runt samma mängd en gång när vi vann i en 52 minuters match.
man får mer för 5v5. Man får mer för first win of the day. Finns även bonusar.

btw, varför lirar man caitlyn i 3v3? Urusel champ för 3v3 imo. Squishy och ingen aoe, gör inte särskilt mycket dmg eller annan hjälp i fights. Jag tycker att squishys inte hör hemma i 3v3 över huvudtaget. Det enda är ju fällorna men de syns ju så bra.
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-01-20 kl. 15:25.
2011-01-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalCucumber
Hur tycker ni Vladimir ska spelas, AP med grym damage output eller som tank, där han nästan är odödlig endgame? Har kört AP nu ett tag och gillar det, men mina polare tycker jag ska köra tank.
Och nu när alla kan köra han vill jag ha det bästa möjliga för att visa alla som tror de kan spela han! Hur kör ni?

Edit: felstavning!

Tycker att du ska köra fullt ut på AP eftersom att med all AP så kommer du ändå att ha mycket HP i lategame, Rylai's är ett väldigt bra item eftersom att man får både HP och ap även slowar dom med varje Q , sen kan du ju alltid lägga till en warmog om du känner att du behöver mer HP
2011-01-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalCucumber
AP. Vad bidrar tank Vladimir mer? Han har inte en enda skill som gör att han kan tanka bra, då är nog till och med tank Morgana bättre. Att bara stacka hp, som många "tank" Vladimir gör, är väldigt lätt att kontra med Madred's Bloodrazor. Om han ens är ett problem, då.
2011-01-20, 16:01
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Tycker att du ska köra fullt ut på AP eftersom att med all AP så kommer du ändå att ha mycket HP i lategame, Rylai's är ett väldigt bra item eftersom att man får både HP och ap även slowar dom med varje Q , sen kan du ju alltid lägga till en warmog om du känner att du behöver mer HP

Brukar köra Mejai's Soustealer, Sorcerer's Shoes, Rylai's, Spirit Visage, Deathcap x2. Ska testa ta en Warmog's istället för en Deathcap, kommer hamna runt 5k HP. + mer armor
2011-01-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
btw, varför lirar man caitlyn i 3v3? Urusel champ för 3v3 imo. Squishy och ingen aoe, gör inte särskilt mycket dmg eller annan hjälp i fights. Jag tycker att squishys inte hör hemma i 3v3 över huvudtaget. Det enda är ju fällorna men de syns ju så bra.

Det går väldigt bra för mig i vanliga fall. Hennes Piltover Peacemaker penetrerar allt och tapsen hjälper mycket. Ultin är mycket bra mot luckers osv.
2011-01-20, 16:06
Medlem
Deedles avatar
Kan man sälja runor och hur mycket % får man tillbaka då?
2011-01-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Kan man sälja runor och hur mycket % får man tillbaka då?
Nej. Man kan kombinera runor, 2 runor av samma tier ger en random runa av samma tier. 5 runor av ett lägre tier ger 1 random runa av ett högre tier.
2011-01-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
och Rammus som var med mig (som var Caitlyn) towerdivade vid lvl 1.... -.-
Att tänka på att en Towerdive som resulterar i en firstblood är en värd towerdive, speciellt om lanepartnern får en assist (oftast resulterar det dock i att de får en firstblood).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in