2011-01-20, 17:32
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalCucumber
Brukar köra Mejai's Soustealer, Sorcerer's Shoes, Rylai's, Spirit Visage, Deathcap x2. Ska testa ta en Warmog's istället för en Deathcap, kommer hamna runt 5k HP. + mer armor
Varför 2 deathcaps? Riktigt dumt ju. Och hur ofta tror du att du kommer få råd med allt det där?
2011-01-20, 18:18
Medlem
Vad spelar IP poängen för roll egentligen sett till när man ska köpa en ny champion? Varför är vissa dyrare än andra/billigare än andra? Verkar ju inte ha så mycket med hur bra championen är heller, beror det på hur pass ny den är eller?

Master Yi kostar ju 400 och är ju bättre än vissa för det 10 dubbla?
2011-01-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Vad spelar IP poängen för roll egentligen sett till när man ska köpa en ny champion? Varför är vissa dyrare än andra/billigare än andra? Verkar ju inte ha så mycket med hur bra championen är heller, beror det på hur pass ny den är eller?
Tidigare champions handlade om hur svåra de var. Numera verkar det handla om hur mycket Riot kan komma undan med. Tror de att karaktären kommer att sälja bra kör de 6300, annars 3150 eller 4800. En teori som jag har, i alla fall. De senaste tre var 6300 IP. Inte ett populärt beslut.

Citat:
Master Yi är ett dåligt exempel, då han är rätt svag i nuläget. Sivir, däremot, är en av de starkaste, och hon kostar bara 450 IP också. Priset har inte att göra med hur bra de är.
2011-01-20, 18:28
Medlem
pjalles avatar
Citat:

Priset har att göra med att i låglevlade spel hade folk fått damp om de mött Twitch, Karthus etc.
2011-01-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Tidigare champions handlade om hur svåra de var. Numera verkar det handla om hur mycket Riot kan komma undan med. Tror de att karaktären kommer att sälja bra kör de 6300, annars 3150 eller 4800. En teori som jag har, i alla fall. De senaste tre var 6300 IP. Inte ett populärt beslut.

Master Yi är ett dåligt exempel, då han är rätt svag i nuläget. Sivir, däremot, är en av de starkaste, och hon kostar bara 450 IP också. Priset har inte att göra med hur bra de är.

Jaha okej, visst måste det vara så att det är en försäljningsfråga.

Så egentligen behöver jag inte spara till 6300 eftersom de kan finnas bättre champions för billigare?

Funderar lite över Alistar och Nasus eller Olaf, är det något man står sig på ett tag eller är det bättre att fortsätta spara till Trundle eller kanske ännu mera? Tycker det är sjukt svårt att veta vad man ska välja, alla låter i princip bra!
2011-01-20, 19:07
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Varför 2 deathcaps? Riktigt dumt ju. Och hur ofta tror du att du kommer få råd med allt det där?
155 AP såklart. Hur bra som helst enligt mig, vad skulle du föreslå? Jag vet att jag inte har råd med allt varje gång, men jag tycker det är okej att köra såhär.
2011-01-20, 19:16
Medlem
Citat:
Så egentligen behöver jag inte spara till 6300 eftersom de kan finnas bättre champions för billigare?
Beror lite på vad du är ute efter. Personligen har jag köpt två för 6300, Anivia och Miss Fortune.

Citat:
Funderar lite över Alistar och Nasus eller Olaf, är det något man står sig på ett tag eller är det bättre att fortsätta spara till Trundle eller kanske ännu mera? Tycker det är sjukt svårt att veta vad man ska välja, alla låter i princip bra!
Av de som är Olaf bäst. Nasus fick i och för sig en fin buff nyss, vet inte hur stark han är efter buffen.
2011-01-20, 19:34
Medlem
Någon som vill spela ett par games eller? Köpte nyss leblanc och hon är ju rå grym
2011-01-20, 20:18
Medlem
soffsitss avatar
Har beslutsångest, har 1388 RP och är sugen på den nya championen, men vet inte om jag ska slösa mina RP på det eller vänta tills han blir gratis en vecka..
2011-01-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalCucumber
Brukar köra Mejai's Soustealer, Sorcerer's Shoes, Rylai's, Spirit Visage, Deathcap x2. Ska testa ta en Warmog's istället för en Deathcap, kommer hamna runt 5k HP. + mer armor

För det första, du köper deathcap för dess unika passiva, inte bara för 155 AP. Ska du köpa något utöver, finns det mångfaldigt bättre alternativ, där Hourglass står ut som en av de främsta. En unik aktiv som gör dig helt odödlig i 2 sekunder har jag för mig att det är. Awesome om du blir målet i en teamfight.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
fast jag tycker att greavsen gör rätt stor skillnad early. Fast det är ju klart att man kan nöja sig med vanliga Boots of speed och zeal sedan phantom, och sedan uppgradera till merc threads. Man behöver ju knappast rusha merc threads liksom, och med zeal eller phantom så får man ok speed fast man bara har BoS

Greaves i början gör en marginell skillnad, och har man tanken att man ska sälja dom innan 15 minuter eller liknande så visst, då kan jag köpa det. Men då hade jag hellre köpt Zeal som du poängterar.
2011-01-20, 20:53
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Av de som är Olaf bäst. Nasus fick i och för sig en fin buff nyss, vet inte hur stark han är efter buffen.

Pfft! Alistar är kung!
2011-01-20, 21:20
Medlem
Sletenkatts avatar
Det är roligt när man upptäcker nya saker. Körde jungle nunu och lät min mid skjuta 2 skott på golemen så han fick aggro så jag slapp ta lika mycket skada. Men golemen ställde sig i gräset så när den var nere på 200 hp så förvanns den lite random vilket gjorde att jag missade 3 slag och istället dog. Konstigt att den inte försvann tidigare då jag kunde slå på den fram tills den hade 200 hp.. Dock blev man ändå en Godlike nunu med 7-1 i stats men lite irriterande när gräset inte gör så att den untargetable i början utan väntar tills den har 200 hp så den kan döda mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in