2011-01-16, 23:18
Medlem
l0ls avatar
Precis börjat spela detta underhållande spel men måste säga att det saknas lite saker i spelet men det är väldigt roligt ändå.
2011-01-17, 00:38
Medlem
soffsitss avatar
Äntligen blivit level 30..
Har funderat lite på börja jungla, har en evelynn jag älskade förut men som blivit tråkig att köra, så vill testa att jungla, någon som kan länka någon bra guide för just jungle eve? (har faktiskt ingen kunskap alls om jungling(säger man så?))
2011-01-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Har funderat lite på börja jungla, har en evelynn jag älskade förut men som blivit tråkig att köra, så vill testa att jungla, någon som kan länka någon bra guide för just jungle eve? (har faktiskt ingen kunskap alls om jungling(säger man så?))
De kommer att nerfa jungle Evelynn på Tisdag eller Onsdag, troligen.
2011-01-17, 01:10
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian

Välbehövlig nerf minst sagt. Hela hon skriker ju "anti-fun" och speciellt när hon junglar. Sätter prägel på en hel match på ett sätt ingen annan champ kan göra, speciellt earlygame då såklart. Visst kan kan kontra genom att köpa wards, oracles, inte pusha sina lanes alls och vara på konstant vakt. Men shit, ska det behövas? Är det roligt? Nej. Och hur ofta händer allt ovan i pug-games där eve kan regera som bäst.

Vet inte varför jag fick för mig att basunera ut mina tankar sådär, men det kommer säkert komma nån eve-spelare och påstå att en nerf inte är nödvändig.

Något som gör en orolig är dock heimerbuffen som också kommer. Jag tycker han är sjukt bra på att göra det han gör (pusha, defa lanes, sjuk burstdmg) och buffen kommer säkert göra att han återgår till sitt forna jag och blir totalt äcklig att möta. Varpå han nerfas.
2011-01-17, 01:17
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Oj hade faktiskt missat det totalt.

Men är Rammus något att ha som jungle då?
(hoppas inte han heller ska få nerf bara)
2011-01-17, 01:21
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Oj hade faktiskt missat det totalt.

Men är Rammus något att ha som jungle då?
(hoppas inte han heller ska få nerf bara)

Jo på tisdag eller onsdag
2011-01-17, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Välbehövlig nerf minst sagt. Hela hon skriker ju "anti-fun" och speciellt när hon junglar. Sätter prägel på en hel match på ett sätt ingen annan champ kan göra, speciellt earlygame då såklart. Visst kan kan kontra genom att köpa wards, oracles, inte pusha sina lanes alls och vara på konstant vakt. Men shit, ska det behövas? Är det roligt? Nej. Och hur ofta händer allt ovan i pug-games där eve kan regera som bäst.

Vet inte varför jag fick för mig att basunera ut mina tankar sådär, men det kommer säkert komma nån eve-spelare och påstå att en nerf inte är nödvändig.

Något som gör en orolig är dock heimerbuffen som också kommer. Jag tycker han är sjukt bra på att göra det han gör (pusha, defa lanes, sjuk burstdmg) och buffen kommer säkert göra att han återgår till sitt forna jag och blir totalt äcklig att möta. Varpå han nerfas.

Jag lirar Eve rätt ofta och jag håller med om att hon är OP nu. Inte på det sättet att hon är ovanligt mycket starkare, rätt få champs hon kan 1v1 direkt. Men hon tvingar det andra laget till ett specifikt spel, där de i princip måste spela sjukt defensivt under sina torn för att inte riskera att bli konstant gankade. Om de väljer att kontra, vilket de flesta gör efter 2-3 ganks med wards eller oracles, så sätter det bak deras itembuild vilket Eve's lag inte behöver i samma utsträckning.

Och i och med nerfen på wardsen kommer det att kosta mycket att warda kontinuerligt, och oracle är ingen garanti heller, speciellt efter lvl 6 då man kan använda ultin och bara löpa in utan att de hinner göra något innan de dör. I teamfights fokuserar man ner de med oracle, och de måste köpa igen.

Fick en Ashe att spendera över 2000g på Oracles plus att hon inte kunde farma speciellt bra eftersom hon var konstant rädd.

Så ja, hon behöver nerfas. Eller hennes jungle måste nerfas, eftersom det är där problemet ligger. Då uppkommer ett annat problem. Hennes laning suger gigantisk getballe, så vad ska man göra då? Nerfa hennes jungle och hon blir inte i närheten av lika viable som tidigare.
2011-01-17, 02:28
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Jag lirar Eve rätt ofta och jag håller med om att hon är OP nu. Inte på det sättet att hon är ovanligt mycket starkare, rätt få champs hon kan 1v1 direkt. Men hon tvingar det andra laget till ett specifikt spel, där de i princip måste spela sjukt defensivt under sina torn för att inte riskera att bli konstant gankade. Om de väljer att kontra, vilket de flesta gör efter 2-3 ganks med wards eller oracles, så sätter det bak deras itembuild vilket Eve's lag inte behöver i samma utsträckning.

Och i och med nerfen på wardsen kommer det att kosta mycket att warda kontinuerligt, och oracle är ingen garanti heller, speciellt efter lvl 6 då man kan använda ultin och bara löpa in utan att de hinner göra något innan de dör. I teamfights fokuserar man ner de med oracle, och de måste köpa igen.

Fick en Ashe att spendera över 2000g på Oracles plus att hon inte kunde farma speciellt bra eftersom hon var konstant rädd.

Så ja, hon behöver nerfas. Eller hennes jungle måste nerfas, eftersom det är där problemet ligger. Då uppkommer ett annat problem. Hennes laning suger gigantisk getballe, så vad ska man göra då? Nerfa hennes jungle och hon blir inte i närheten av lika viable som tidigare.

De har ju jobbat med en remake utav Evelynn i vad är det, nästan 7 månader snart?
2011-01-17, 04:49
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Jo på tisdag eller onsdag
vafan, dom får inte nerfa min älskade Rammus
Dock förstår jag varför, han tål jävligt mycket och gör bra skada samtidigt..
Spelade ett riktigt roligt game med honom nyss, slutade med 18/6/17, tyvärr så lämna en och två i laget va riktigt kassa och feeda satan :/
2011-01-17, 07:17
Medlem
undvik att spela på morgonen man får alltid teamet fullt av ryssar som typ spelar som 7 åringar
2011-01-17, 07:56
Medlem
Lollexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
undvik att spela på morgonen man får alltid teamet fullt av ryssar som typ spelar som 7 åringar

Nä, att spela tidigt på morgonen är inget att rekommendera, har haft dålig erfarenhet av det med
Nu till min fråga: Jag är ute efter en relativt "all-round" Rune uppsättning till mina champs. Behöver inte passa alla, men några kanske Spelar för tillfället mkt: Kennen, (Ap/As) Blitzkrank (tank/ap) kog'maw (ap), Men jag har även Anivia, Veigar, Lux och Gangplank i min arsenal att tillgå, Så är det nån som har nått bra förslag till en bra all round setup?
2011-01-17, 08:07
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
vafan, dom får inte nerfa min älskade Rammus

Men just nu funkar han jävligt bra att jungla med och med tanke på hans powerball och taunt så är hans ganks jävligt bra med.

Men om du vill ha tips på andra junglare så finns ju Ww, Udyr, Trundle, Shaco, Shen, Akali, Amumu, Cho, Mundo, Gragas, Malphite, Yi, Nunu och Poppy.
Men om du inte har junglat så mycket så är Ww eller Nunu de bästa att börja med med tanke på hur enkelt det är att rensa junglen. Men om du redan är en bra junglare kan jag rekommendera att du provar Karthus, Taric eller Ez med. De 2 sista är dock inget du borde göra i ett mer seriöst game men det är otroligt enkelt att ganka med taric med tanke på hans stun och en dubblebuffad Ez är alltid roligt att ganka med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in