Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Välbehövlig nerf minst sagt. Hela hon skriker ju "anti-fun" och speciellt när hon junglar. Sätter prägel på en hel match på ett sätt ingen annan champ kan göra, speciellt earlygame då såklart. Visst kan kan kontra genom att köpa wards, oracles, inte pusha sina lanes alls och vara på konstant vakt. Men shit, ska det behövas? Är det roligt? Nej. Och hur ofta händer allt ovan i pug-games där eve kan regera som bäst.
Vet inte varför jag fick för mig att basunera ut mina tankar sådär, men det kommer säkert komma nån eve-spelare och påstå att en nerf inte är nödvändig.
Något som gör en orolig är dock heimerbuffen som också kommer. Jag tycker han är sjukt bra på att göra det han gör (pusha, defa lanes, sjuk burstdmg) och buffen kommer säkert göra att han återgår till sitt forna jag och blir totalt äcklig att möta. Varpå han nerfas.
Jag lirar Eve rätt ofta och jag håller med om att hon är OP nu. Inte på det sättet att hon är ovanligt mycket starkare, rätt få champs hon kan 1v1 direkt. Men hon tvingar det andra laget till ett specifikt spel, där de i princip måste spela sjukt defensivt under sina torn för att inte riskera att bli konstant gankade. Om de väljer att kontra, vilket de flesta gör efter 2-3 ganks med wards eller oracles, så sätter det bak deras itembuild vilket Eve's lag inte behöver i samma utsträckning.
Och i och med nerfen på wardsen kommer det att kosta mycket att warda kontinuerligt, och oracle är ingen garanti heller, speciellt efter lvl 6 då man kan använda ultin och bara löpa in utan att de hinner göra något innan de dör. I teamfights fokuserar man ner de med oracle, och de måste köpa igen.
Fick en Ashe att spendera över 2000g på Oracles plus att hon inte kunde farma speciellt bra eftersom hon var konstant rädd.
Så ja, hon behöver nerfas. Eller hennes jungle måste nerfas, eftersom det är där problemet ligger. Då uppkommer ett annat problem. Hennes laning suger gigantisk getballe, så vad ska man göra då? Nerfa hennes jungle och hon blir inte i närheten av lika viable som tidigare.