Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Välbehövlig nerf minst sagt. Hela hon skriker ju "anti-fun" och speciellt när hon junglar. Sätter prägel på en hel match på ett sätt ingen annan champ kan göra, speciellt earlygame då såklart. Visst kan kan kontra genom att köpa wards, oracles, inte pusha sina lanes alls och vara på konstant vakt. Men shit, ska det behövas? Är det roligt? Nej. Och hur ofta händer allt ovan i pug-games där eve kan regera som bäst.
Precis, och det är just därför hon blir nerfad. Inte för att det nödvändigtvis är OP, utan snarare att det är väldigt, väldigt anti-fun. I överlag tycker jag att Evelynn är anti-fun, även AP. Även om AP inte är så stark så är det ändå inte så kul att få en hard nuke från ingenstans. Twitch går i alla fall att Exhausta, Shaco har kort duration på sin invis så den är lättare att warda mot, men Evelynn? Väldigt svår att kontra. Kör hon Boots of Mobility och Trinity Force blir hon också väldigt snabb, då hjälper inte Oracle's så mycket längre.
Citat:
Något som gör en orolig är dock heimerbuffen som också kommer. Jag tycker han är sjukt bra på att göra det han gör (pusha, defa lanes, sjuk burstdmg) och buffen kommer säkert göra att han återgår till sitt forna jag och blir totalt äcklig att möta. Varpå han nerfas.
Den gör mig orolig också. Heimerdinger, när han är stark, är väldigt anti-fun, eftersom han sabbar teamfights. Hur gör han för att sabba teamfights? Jo, han gör så att de blir väldigt ovanliga. Om ena laget kör 4 vs 5 så kan Heimer pusha på, dessutom kan han skydda sina torn alldeles för bra. På den tiden han var OP, då, alltså innan han blev nerfad kring Augusti eller så. Jag hoppas att buffen gör honom mer offensiv och bättre för teamfights, så att han kan bidra med någon annat än att skydda torn och pusha torn.
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Men är Rammus något att ha som jungle då?

(hoppas inte han heller ska få nerf bara)
Innan nerfen är han nog top 3 junglers, skulle jag säga. Hans ganks är svåra att kontra, de kommer fort och även om han misslyckas förra gången kan han snabbt komma igen och köra en ny gank. Han är dessutom rätt svår att ganka i junglen, han tål så mycket. Efter nerfen... Svårt att säga. Vi får se. Förhoppningsvis kommer Rammus fortfarande att vara en bra karaktär efter patchen. Det är så tråkigt att se bra karaktärer bli dåliga.
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Så ja, hon behöver nerfas. Eller hennes jungle måste nerfas, eftersom det är där problemet ligger. Då uppkommer ett annat problem. Hennes laning suger gigantisk getballe, så vad ska man göra då? Nerfa hennes jungle och hon blir inte i närheten av lika viable som tidigare.
Jag ser hellre en värdelös Evelynn än en Evelynn som gör spelet tråkigt, faktiskt. Sen att jag själv inte spelar Evelynn kanske påverkar min åsikt. I överlag gillar jag inte sättet invisibility fungerar, jag hoppas de fixar det någon gång. De håller ju på med en rework för stealth, så vi får se hur det blir.
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Men om du vill ha tips på andra junglare så finns ju Ww, Udyr, Trundle, Shaco, Shen, Akali, Amumu, Cho, Mundo, Gragas, Malphite, Yi, Nunu och Poppy.
Du glömde Fiddlesticks och Irelia. Poppy? Hon är Tier 5 på Stonewall's Jungle Tier List, en Tier List som håller hög nivå med tanke på att han testat alla karaktärer efter olika kriterier. Varför tycker du att Poppy är bra som junglare? (Tier List finns här, inklusive filmer för vissa av dem, samt statistik av olika slag.
http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=325897)
Citat:
Men om du inte har junglat så mycket så är Ww eller Nunu de bästa att börja med med tanke på hur enkelt det är att rensa junglen. Men om du redan är en bra junglare kan jag rekommendera att du provar Karthus, Taric eller Ez med. De 2 sista är dock inget du borde göra i ett mer seriöst game men det är otroligt enkelt att ganka med taric med tanke på hans stun och en dubblebuffad Ez är alltid roligt att ganka med.
De tre är inte så bra i junglen. Warwick och Nunu är väldigt enkla. En sak som är värd att notera är att många junglers inte är effektiva om de inte har rätt masteries och rätt runor. I många fall behöver man vara level 30 eller nästan level 30 för att jungla effektivt. Warwick kan dock jungla väldigt tidigt, säkert från level 1 om han så vill, Nunu kan nog också göra det. Inte optimalt, men det borde gå. Och är man så låg level så är nog fienderna inte redo på ganks, säg till dina lagkamrater att inte pusha så hårt så kan du nog få några easy kills. Förutsatt att du är låg level, då. På högre nivåer brukar folk vara bättre på att skydda sig, men det brukar gå ändå att ganka ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ang Evelynn, har de helt skitit i att försöka göra om henne enda sen den där grabben hittade ett sätt att roflpubstompa med henne?
De jobbar på en remake, men innan den kommer så ska de nerfa hennes jungle. Så hon lär vara dålig ett tag, tills remaken kommer. Man får hålla ut, då.