2011-01-17, 08:21
Medlem
MrJacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollex
Nä, att spela tidigt på morgonen är inget att rekommendera, har haft dålig erfarenhet av det med
Nu till min fråga: Jag är ute efter en relativt "all-round" Rune uppsättning till mina champs. Behöver inte passa alla, men några kanske Spelar för tillfället mkt: Kennen, (Ap/As) Blitzkrank (tank/ap) kog'maw (ap), Men jag har även Anivia, Veigar, Lux och Gangplank i min arsenal att tillgå, Så är det nån som har nått bra förslag till en bra all round setup?

Flat HP Quint (Lätt dom bästa runorna, ger dig cirkus +200 hp på LVL1 med ett Doran's item). Magic Pen eller Armor Pen på mark beroende på om din champ är caster eller physical. CD Reduction eller Magic Resistance på Glyph. Seal är svårast att placera enligt mig men Dodge eller HP per LVL är bra val enligt mig.
2011-01-17, 08:57
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJackson
Flat HP Quint (Lätt dom bästa runorna, ger dig cirkus +200 hp på LVL1 med ett Doran's item). Magic Pen eller Armor Pen på mark beroende på om din champ är caster eller physical. CD Reduction eller Magic Resistance på Glyph. Seal är svårast att placera enligt mig men Dodge eller HP per LVL är bra val enligt mig.

Om man lirar mycket mana törstiga champs så kan även mana regen per level vara något att fundera på gällande Seals.

Annars lät det vettigt. Håller absolut med angående Flat HP Quint
2011-01-17, 10:15
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Om man lirar mycket mana törstiga champs så kan även mana regen per level vara något att fundera på gällande Seals.

Annars lät det vettigt. Håller absolut med angående Flat HP Quint

Får skriva under på detta, Manareg/5sec/level seals är riktigt sköna för de flesta champs som har mana, speciellt när man kommit en bit in i gamet och märker att de ger effekt. Är man bara lite strategisk i början och inte spammar spells så behöver man aldrig köpa något manareg item in game om det nu inte ingår i builden förstås som t ex. Tear of the Godess som man bygger till Archangels Staff osv. Jag kör två väldigt allround runsidor innehållande dessa samt armor pen eller magic pen marks, flat HP quints och cooldown reduction glyphs. Har även börjat skaffa AP/level glyphs som jag ska ha i en tredje runsida och har även tänkt bygga mer nischade runsidor för specifika champs som jag spelar mycket men det får bli ett senare projekt.
2011-01-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ja, Greater Seals of Clarity är ofta de bästa sealsen. Uppenbarligen inte för karaktärer som inte behöver mana, då. Eller för karaktärer som ändå inte får slut mana. Exempelvis får jag nästan aldrig slut mana med Poppy, så jag kör Dodge Seals istället. Deathfire Grasp och Lich Bane hjälper nog, förvisso, samt att jag kör 21 utility.

Är 9/0/21 det bästa med Poppy, dock? Mage masteries, ungefär. För min del känner jag att jag inte är så jättesquishy, så jag tror jag klarar mig utan Defensive Masteries. Offensive Masteries ger ju mest för autoattackers, så 21 i Passive borde väl vara bäst? Och då 15% Magic Pen i Offensive.
2011-01-17, 12:24
Medlem
Nihennas avatar
Ang Evelynn, har de helt skitit i att försöka göra om henne enda sen den där grabben hittade ett sätt att roflpubstompa med henne? Nerfar de hennes jungle så blir hon ju den där värdelösa hjälten hon var innan någon upptäckte att man kan gå AD-jungle med henne så känns som att de borde ha fortsatt spåna över teoretiska remakes, vad hände med den första "läckta" remaken där ultimaten skulle vara en AoE-exhaust som även gjorde skada och hennes ravage även gav en liten dash?
2011-01-17, 12:28
Medlem
gharhxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ang Evelynn, har de helt skitit i att försöka göra om henne enda sen den där grabben hittade ett sätt att roflpubstompa med henne? Nerfar de hennes jungle så blir hon ju den där värdelösa hjälten hon var innan någon upptäckte att man kan gå AD-jungle med henne så känns som att de borde ha fortsatt spåna över teoretiska remakes, vad hände med den första "läckta" remaken där ultimaten skulle vara en AoE-exhaust som även gjorde skada och hennes ravage även gav en liten dash?

Vem var den grabben, finns detta att se någonstans? Har faktiskt aldrig sett AD evelynn själv. Vore tacksam för upplysning!
2011-01-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Välbehövlig nerf minst sagt. Hela hon skriker ju "anti-fun" och speciellt när hon junglar. Sätter prägel på en hel match på ett sätt ingen annan champ kan göra, speciellt earlygame då såklart. Visst kan kan kontra genom att köpa wards, oracles, inte pusha sina lanes alls och vara på konstant vakt. Men shit, ska det behövas? Är det roligt? Nej. Och hur ofta händer allt ovan i pug-games där eve kan regera som bäst.
Precis, och det är just därför hon blir nerfad. Inte för att det nödvändigtvis är OP, utan snarare att det är väldigt, väldigt anti-fun. I överlag tycker jag att Evelynn är anti-fun, även AP. Även om AP inte är så stark så är det ändå inte så kul att få en hard nuke från ingenstans. Twitch går i alla fall att Exhausta, Shaco har kort duration på sin invis så den är lättare att warda mot, men Evelynn? Väldigt svår att kontra. Kör hon Boots of Mobility och Trinity Force blir hon också väldigt snabb, då hjälper inte Oracle's så mycket längre.

Citat:
Något som gör en orolig är dock heimerbuffen som också kommer. Jag tycker han är sjukt bra på att göra det han gör (pusha, defa lanes, sjuk burstdmg) och buffen kommer säkert göra att han återgår till sitt forna jag och blir totalt äcklig att möta. Varpå han nerfas.
Den gör mig orolig också. Heimerdinger, när han är stark, är väldigt anti-fun, eftersom han sabbar teamfights. Hur gör han för att sabba teamfights? Jo, han gör så att de blir väldigt ovanliga. Om ena laget kör 4 vs 5 så kan Heimer pusha på, dessutom kan han skydda sina torn alldeles för bra. På den tiden han var OP, då, alltså innan han blev nerfad kring Augusti eller så. Jag hoppas att buffen gör honom mer offensiv och bättre för teamfights, så att han kan bidra med någon annat än att skydda torn och pusha torn.

Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Men är Rammus något att ha som jungle då?
(hoppas inte han heller ska få nerf bara)
Innan nerfen är han nog top 3 junglers, skulle jag säga. Hans ganks är svåra att kontra, de kommer fort och även om han misslyckas förra gången kan han snabbt komma igen och köra en ny gank. Han är dessutom rätt svår att ganka i junglen, han tål så mycket. Efter nerfen... Svårt att säga. Vi får se. Förhoppningsvis kommer Rammus fortfarande att vara en bra karaktär efter patchen. Det är så tråkigt att se bra karaktärer bli dåliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Så ja, hon behöver nerfas. Eller hennes jungle måste nerfas, eftersom det är där problemet ligger. Då uppkommer ett annat problem. Hennes laning suger gigantisk getballe, så vad ska man göra då? Nerfa hennes jungle och hon blir inte i närheten av lika viable som tidigare.
Jag ser hellre en värdelös Evelynn än en Evelynn som gör spelet tråkigt, faktiskt. Sen att jag själv inte spelar Evelynn kanske påverkar min åsikt. I överlag gillar jag inte sättet invisibility fungerar, jag hoppas de fixar det någon gång. De håller ju på med en rework för stealth, så vi får se hur det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Men om du vill ha tips på andra junglare så finns ju Ww, Udyr, Trundle, Shaco, Shen, Akali, Amumu, Cho, Mundo, Gragas, Malphite, Yi, Nunu och Poppy.
Du glömde Fiddlesticks och Irelia. Poppy? Hon är Tier 5 på Stonewall's Jungle Tier List, en Tier List som håller hög nivå med tanke på att han testat alla karaktärer efter olika kriterier. Varför tycker du att Poppy är bra som junglare? (Tier List finns här, inklusive filmer för vissa av dem, samt statistik av olika slag. http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=325897)

Citat:
Men om du inte har junglat så mycket så är Ww eller Nunu de bästa att börja med med tanke på hur enkelt det är att rensa junglen. Men om du redan är en bra junglare kan jag rekommendera att du provar Karthus, Taric eller Ez med. De 2 sista är dock inget du borde göra i ett mer seriöst game men det är otroligt enkelt att ganka med taric med tanke på hans stun och en dubblebuffad Ez är alltid roligt att ganka med.
De tre är inte så bra i junglen. Warwick och Nunu är väldigt enkla. En sak som är värd att notera är att många junglers inte är effektiva om de inte har rätt masteries och rätt runor. I många fall behöver man vara level 30 eller nästan level 30 för att jungla effektivt. Warwick kan dock jungla väldigt tidigt, säkert från level 1 om han så vill, Nunu kan nog också göra det. Inte optimalt, men det borde gå. Och är man så låg level så är nog fienderna inte redo på ganks, säg till dina lagkamrater att inte pusha så hårt så kan du nog få några easy kills. Förutsatt att du är låg level, då. På högre nivåer brukar folk vara bättre på att skydda sig, men det brukar gå ändå att ganka ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ang Evelynn, har de helt skitit i att försöka göra om henne enda sen den där grabben hittade ett sätt att roflpubstompa med henne?
De jobbar på en remake, men innan den kommer så ska de nerfa hennes jungle. Så hon lär vara dålig ett tag, tills remaken kommer. Man får hålla ut, då.
2011-01-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gharhx
Vem var den grabben, finns detta att se någonstans? Har faktiskt aldrig sett AD evelynn själv. Vore tacksam för upplysning!
SorakaBot, en av de högst rankade spelarna på EU-servern. Han lirar Evelynn med Revive + Smite, bygger Boots of Mobility, Trinity Force och Youmuu's Ghostblade. Den builden blev populär för någon månad sedan, vilket är en väldigt irriterande build att möta. Det går att byta ut Revive mot Ignite, men då behöver man hjälp av någon teammate för att klara Golem.
2011-01-17, 13:16
Medlem
Ockstaerrs avatar
Rammus är som Sylian säger. Kanske top3 jungle. Extremt snabb och svår att ganka. Sen att han är en bra ganker är det väl ingen tvivel om. Hans klot med inbyggd disable. Taunt. Lirar oftast Rammus när jag ska tanka och slutar nästan alltid med att vi vinner.

Kan förvisso förstå hans nerf lite då damage kan bli hög. Men hoppas inte dom kör ner honom i grunden då han varit med sen starten
2011-01-17, 14:22
Medlem
MrJacksons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Får skriva under på detta, Manareg/5sec/level seals...

Håller med till fullo, glömde nämna mana regen.
2011-01-17, 14:44
Medlem
Citat:
Kan förvisso förstå hans nerf lite då damage kan bli hög. Men hoppas inte dom kör ner honom i grunden då han varit med sen starten
Jag håller med. Det finns alldeles för få bra "riktiga" tanks, vore tråkigt att se Rammus försvinna. Andra "riktiga" tanks som är bra är bland annat Shen och Amumu. Alla de tre är riktigt starka. Rammus är förvisso den enda av de tre jag inte brukar köra, fast jag vill ändå inte se honom bli värdelös. Sen var det ett tag sen jag provade honom, får kanske göra det någon gång. Jag provade ju nyss Poppy, och fann henne väldigt underhållande.
2011-01-17, 15:12
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag håller med. Det finns alldeles för få bra "riktiga" tanks, vore tråkigt att se Rammus försvinna. Andra "riktiga" tanks som är bra är bland annat Shen och Amumu. Alla de tre är riktigt starka. Rammus är förvisso den enda av de tre jag inte brukar köra, fast jag vill ändå inte se honom bli värdelös. Sen var det ett tag sen jag provade honom, får kanske göra det någon gång. Jag provade ju nyss Poppy, och fann henne väldigt underhållande.

Sant.

Nästa champ att köpa blir antingen Shen eller Amumu. Det som är så skönt med Rammus är att flasha in med bollen mitt i en hög. W->E på deras carry och se hur det lag fullkomligt äter dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in