2011-05-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Hur fungerar Spirit Visage egentligen. Som support, healar man alla för 20% mer, eller gäller det enbart på än själv? Frågat runt lite och vissa påstår att det gäller på andra, medans vissa strävt hävdar att det enbart är du själv.

Spirit Visage ökar bara healen på dig själv.

"UNIQUE: Cooldowns are reduced by 10% and increases healing and regeneration on yourself by 15%"
2011-05-05, 14:28
Medlem
facerapeforfriendss avatar
penalty level 3, life sucks( RQ suger, men man blir så lack när man kommer med noobs:/

Teemo är en väldigt vacker char jag kör dagligen Någon som kan ge några bra tips om han?:>
2011-05-05, 14:31
Medlem
Hm, någon annan som märkt att det är en helt ny look på launchern?

Fått patcha och updatera en jävla massa.. hoppas detta löser många av små problemen som redan finns
2011-05-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta

Fått patcha och updatera en jävla massa.. hoppas detta löser många av små problemen som redan finns

dom har fixat en ny håller på med ett nytt system
2011-05-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta

Är väl bara en ny launcher, annars är ju dom enda problemen i själva spelet.
De enda problemen jag haft annars är väl en login que som går åt fel håll och massa problem med chatservern, fast det misstänker jag inte har med launchern att göra.
2011-05-05, 14:47
Medlem
Mystiqes avatar
Dum fråga men fattar inte det här.

Runor tier2 kan låsas upp efter en level, har använd några runor som ska boosta mina champ men den ger ingen bonus...bugg eller nåt jag har missad?

t.ex. glyph of force så står inget jag får extra bonus i spelet fast jag kan använda tier 2 redan nu =/

jag vet många säger spar IP och köp up vid tier 3, true och jag har sparat rejält med IP för det men skadar inte ge lite extra boost under spelet
2011-05-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe

Runor tier2 kan låsas upp efter en level, har använd några runor som ska boosta mina champ men den ger ingen bonus...bugg eller nåt jag har missad?

t.ex. glyph of force så står inget jag får extra bonus i spelet fast jag kan använda tier 2 redan nu =/

jag vet många säger spar IP och köp up vid tier 3, true och jag har sparat rejält med IP för det men skadar inte ge lite extra boost under spelet

Du måste lägga in dina runor i en av dina rune sidor, sedan spara den, sedan måste du välja den rune sidan i champion select
2011-05-05, 15:47
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aq123
Tjaaaa!!
Har prec börjat lira rammus.. fan vilken champ

Jag junglar med rammus, för jag tycker det är så SVINIGT SVÅRT o lanea me honom, man blir så enkelt "razzad" (stavning?). Då börjar jag med att köpa cloth armor + healthpots. funker helt ok faktiskt.

Sen efter ja fått köpt dojjer så kör jag på guardian angel, för oftast möter jag lag med både AD och AP.

Så frågan är -är de bra o börja med guardian angel? den ger ju både armor och magic resist, + den passiva är ju sjukt grymm tidigt i gamet

Tacksam för svar och tips till rammus, är inte direkt proffs på LoL
Att spela Rammus i lane är väldigt bra, din taunt gör så att nästan ingen champion vill gå nära ditt torn då de fruktar att du kommer taunta in dem i tornet (tornet börjar skjuta på dem), sen borde du nog sikta på guardian angel i late game alt. inte alls då Rammus är en otroligt stark hero som nästan aldrig dör. Sen finns det massa items som ger dig både armor och amgic resist. Köper man Guardian Angel för att man dör ofta så är det inte ens värt då CD:n på den är otroligt lång.

Mitt tips är att följa denna guide: http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/bguggss-guide-to-the-competitive-rammus-53602 och sedan bygga på items som matchar motståndarlaget.
2011-05-05, 15:58
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aq123
Tjaaaa!!
Har prec börjat lira rammus.. fan vilken champ

Jag junglar med rammus, för jag tycker det är så SVINIGT SVÅRT o lanea me honom, man blir så enkelt "razzad" (stavning?). Då börjar jag med att köpa cloth armor + healthpots. funker helt ok faktiskt.

Sen efter ja fått köpt dojjer så kör jag på guardian angel, för oftast möter jag lag med både AD och AP.

Så frågan är -är de bra o börja med guardian angel? den ger ju både armor och magic resist, + den passiva är ju sjukt grymm tidigt i gamet

Tacksam för svar och tips till rammus, är inte direkt proffs på LoL

Kul att du hittat en champion du gillar
Kan dock säga att precis som du misstänkte så är guardian angel inte ett bra item att starta med.
Du har start items precis som det ska vara, cloth armor och 5pots. Beroende på hur mycket guld du har näsr du åker tillbaks till basen första gången så borde du antingen köpa ett Heart of Gold+pots eller boots+pots.
Sedan har man flera alternativ och jag ska lista några populära alternativ.
1# Aegis of the Legion. Ett fantastiskt item som även hjälper resten av ditt team och kommer ge erat lag ett stort försprång i team fights om det är så att ingen i andra laget har en. Kolla alltid med resten av ditt lag innan du bygger denna då den inte stackar helt ut.
2# Sunfire Cape. Ett item som både ger dig armor, health och en bra mängd AOE dmg. Precis som med Aegis så är detta item bara starkare ju tidigare du kan köpa det.
3# Banshees Veil. Ett av spelets absolut bästa items! Det ger Rammus mer eller mindre allt han behöver. En Spell shield vilket gör det svårare för folk att roota/stunna din powerball vilket säkrar ganks. Den burst som existerar earlygame är oftast magic och rammus har i regel en ganska liten manapool och Banshee löser alla dessa saker. Och skaffar du en Catalyst earlygame så kommer du tidigare kunna skicka golem till någon bättre behövande i laget.
4# Något som jag gillar personligen är att efter man har köpt Boots/Merc och HoG är att skaffa ytterligare en HoG för att sedan köpa en chainvest och en NegatronCloak. Detta ger mig möjlighet att vid senare tillfälle bestämma mig för vad jag ska uppgradera dessa items till så väl som ett extra 5g/10 earlygame.
5# Wards Wards Wards Wards och Wards. Rammus ä'r tankig i grund och är beroende av sina early ganks och att supporta sina lanes. Wards hjälper dig både att plocka motståndare som är offguard så väl som dom även ger ditt lag mapcontroll och på så vis försvårar andra lagets ganks.

Hoppas det hjälper. Rammus är alltid nice att ha på laget, så länge han inte lanar
2011-05-05, 16:02
Medlem
vobo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Att spela Rammus i lane är väldigt bra, din taunt gör så att nästan ingen champion vill gå nära ditt torn då de fruktar att du kommer taunta in dem i tornet (tornet börjar skjuta på dem), sen borde du nog sikta på guardian angel i late game alt. inte alls då Rammus är en otroligt stark hero som nästan aldrig dör. Sen finns det massa items som ger dig både armor och amgic resist. Köper man Guardian Angel för att man dör ofta så är det inte ens värt då CD:n på den är otroligt lång.

Mitt tips är att följa denna guide: http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/bguggss-guide-to-the-competitive-rammus-53602 och sedan bygga på items som matchar motståndarlaget.

Lane rammus är inte att föredra. Möter man ett kompetent motstånd så får man ingen farm alls och är rätt värdelös. En rammus ska jungla.
2011-05-05, 16:12
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe

Köp då Tier1, Tier2 är en ren waste.
2011-05-05, 17:02
Medlem
goonerjollens avatar
Tänkte kolla när ni tycker att man ska gå över från att köra normal till att köra ranked. Jag vinner dom flesta matcherna på norm så testade att köra min första match på ranked igår och blev sönder smiskad. Jag bryr mig egentligen inte om ranking och skulle egentligen kunna fortsätta lira normal förutom då att ja tröttnat på att motståndarlaget eller dom andra i mitt lag surrenderar efter 20 min för att de andra laget pushat ett torn mer typ. Plus att det är ju roligare att vinna när det är svårt och känns som att folk kämpar mer på ranked. I och med att ja inte bryr mig om min ranking så skulle ja ju kunna köra ranked hela tiden o bara skita i att mina stats suger men vill ju inte förstöra för andra som lirar ranked om ja kommer in och inte alls e tillräckligt bra för d.

Tacksam för svar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in