Citat:
Ursprungligen postat av aq123
Tjaaaa!!
Har prec börjat lira rammus.. fan vilken champ
Jag junglar med rammus, för jag tycker det är så SVINIGT SVÅRT o lanea me honom, man blir så enkelt "razzad" (stavning?). Då börjar jag med att köpa cloth armor + healthpots. funker helt ok faktiskt.
Sen efter ja fått köpt dojjer så kör jag på guardian angel, för oftast möter jag lag med både AD och AP.
Så frågan är -är de bra o börja med guardian angel? den ger ju både armor och magic resist, + den passiva är ju sjukt grymm tidigt i gamet
Tacksam för svar och tips till rammus, är inte direkt proffs på LoL

Kul att du hittat en champion du gillar

Kan dock säga att precis som du misstänkte så är guardian angel inte ett bra item att starta med.
Du har start items precis som det ska vara, cloth armor och 5pots. Beroende på hur mycket guld du har näsr du åker tillbaks till basen första gången så borde du antingen köpa ett Heart of Gold+pots eller boots+pots.
Sedan har man flera alternativ och jag ska lista några populära alternativ.
1#
Aegis of the Legion. Ett fantastiskt item som även hjälper resten av ditt team och kommer ge erat lag ett stort försprång i team fights om det är så att ingen i andra laget har en. Kolla alltid med resten av ditt lag innan du bygger denna då den inte stackar helt ut.
2#
Sunfire Cape. Ett item som både ger dig armor, health och en bra mängd AOE dmg. Precis som med Aegis så är detta item bara starkare ju tidigare du kan köpa det.
3#
Banshees Veil. Ett av spelets absolut bästa items! Det ger Rammus mer eller mindre allt han behöver. En Spell shield vilket gör det svårare för folk att roota/stunna din powerball vilket säkrar ganks. Den burst som existerar earlygame är oftast magic och rammus har i regel en ganska liten manapool och Banshee löser alla dessa saker. Och skaffar du en Catalyst earlygame så kommer du tidigare kunna skicka golem till någon bättre behövande i laget.
4# Något som jag gillar personligen är att efter man har köpt Boots/Merc och HoG är att skaffa ytterligare en HoG för att sedan köpa en chainvest och en NegatronCloak. Detta ger mig möjlighet att vid senare tillfälle bestämma mig för vad jag ska uppgradera dessa items till så väl som ett extra 5g/10 earlygame.
5#
Wards Wards Wards Wards och Wards. Rammus ä'r tankig i grund och är beroende av sina early ganks och att supporta sina lanes. Wards hjälper dig både att plocka motståndare som är offguard så väl som dom även ger ditt lag mapcontroll och på så vis försvårar andra lagets ganks.
Hoppas det hjälper. Rammus är alltid nice att ha på laget, så länge han inte lanar