2010-12-11, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Om det är folk som är lika uttråkade som mig just nu och inte lirar ett game så visas Noxian vs Ionian på riots stream ( http://www.own3d.tv/live/8624 ) med phreak som kommentator.

http://www.leagueoflegends.com/ionianoxus2010

Tack! Vad är det för summoner spell anivia har? Anivia är väl spectator antar jag...
2010-12-11, 03:11
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Tack! Vad är det för summoner spell anivia har? Anivia är väl spectator antar jag...

Antar att det är deras spectator mode så att han inte är med i gamet och snor xp och liknande.

Edit: Ionian ägde matchen och det tog 33 min för det andra laget att få 1 kill... Dock får det vinnande laget välja ett nytt item och dem valde nya boots som verkar ge 15% mindre CDR om jag hörde rätt.
Senast redigerad av Sletenkatt 2010-12-11 kl. 04:03.
2010-12-11, 11:54
Medlem
Nu har jag fått nog. Så jävla många idioter som gråter och flamear i chatten hela tiden. Någon som vet hur man rapporterar?

Spelade just som Lux, fick okej stats typ ~9-6-8 eller så. I mitt lag fanns även en Taric som feedade 8 gånger ungefär. Inga kills eller assists fick han. Han hade fräckheten att skylla vår förlust på mig, och grät som en baby för att sedan gå afk.

Om någon har läst "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus, så vet ni vad Nicklas gör i den boken. Så vill jag göra med dessa jävla bäbisar som lipar.
Senast redigerad av J-Cash 2010-12-11 kl. 11:57.
2010-12-11, 12:06
Medlem
gayfarers avatar
adda thehippojamba, är lvl 22 snart 23. Brukar oftast lira Annie och Shen
2010-12-11, 12:18
Medlem
Började precis lira Kennen - fan vilken läckerbit (no homo). Synd att han är så dyr, men arrr måste köpa hehe. Någon som har tips/tricks?

Med denna post fick jag även insikten: jag lirar fan bara AP heros. Det kan vara tanks (Gragas/Amumu), carries (Kennen) eller supports (Morgana) men allvarligt det känns som om jag borde ha någon stark AD i min repertoar. Har ni några tips på roliga AD gubbar?
2010-12-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleonasm
Började precis lira Kennen - fan vilken läckerbit (no homo). Synd att han är så dyr, men arrr måste köpa hehe. Någon som har tips/tricks?

Med denna post fick jag även insikten: jag lirar fan bara AP heros. Det kan vara tanks (Gragas/Amumu), carries (Kennen) eller supports (Morgana) men allvarligt det känns som om jag borde ha någon stark AD i min repertoar. Har ni några tips på roliga AD gubbar?

Tryndamere är en kul jävel Helt odödlig och jävligt op, jag kör honom rätt ofta. Skaffa fullt med avarice blade (stavning?) och se pengarna rulla in, sen köper du infinity edge och phantom dancer, sen kan du facerolla hela deras lag
2010-12-11, 12:41
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Nja, det tycker jag inte. Varför skulle han vara OP?
Behöver aldrig backa i lane phase

Får mycket hp av ap

Riot games tyckte det var balanserat att göra 4 spells till 1: Sanguine Pool, slow heal damage untargetable

Ultin steker i team fights fast den är nerfad

Får väl 250 ap med endast rylais och warmogs och med detta typ 3500 hp.
2010-12-11, 13:03
Medlem
Är detta (LoL) bättre än HoN?
2010-12-11, 13:54
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden

Beror på. Vill du sitta på lanen och farma hela gamet, sen gå ut och pew pew:a? eller vill du ha ett levande game där ganks och teamplay belönas och casters har en chans lategame? För mig är svaret enkelt, LoL>HoN
2010-12-11, 13:58
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Nu har jag fått nog. Så jävla många idioter som gråter och flamear i chatten hela tiden. Någon som vet hur man rapporterar?

Tyvärr så tycks det inte vara någon idé att rapportera någon för något. Riot tycks skita i rapporteringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonden

Ouch, ett tips är att aldrig fråga vilket spel som är bäst. Det florerar för många fanboys i båda trådarna för att ens få ett vettigt svar. Det bästa vore helt enkelt om du prövar båda två och ser vilket du gillar mest.
2010-12-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Behöver aldrig backa i lane phase
"Aldrig" är väl att överdriva? I vilket fall är han knappast ensam om det, det säger inte så mycket.

Citat:
Får mycket hp av ap
180 HP per 100 AP. Så han får rätt okej med hp tack vare sin passiva, ja.

Citat:
Får väl 250 ap med endast rylais och warmogs och med detta typ 3500 hp.
Vem köper Warmog's med Vladimir? I vilket fall, om vi antar att han lyckas få 100 creep kills efter att han köpt Warmog's (vilket inte alls är säkert, då hans farming abilities inte är lika stark som t ex Sivirs eller Tristanas), då innebär det 1370 HP från Warmog's, 500 från Rylai's, samt 80 Ability Power från Rylai's. Det är 1870 HP. För varje 25 hp får han 1 ability power. Det innebär 74,8, säg 75. Så från HP:n får han alltså 75 Ability Power, samt 80 extra från Rylai's. Det är 155 Ability Power, och då bara efter att Warmog's är maxad. Han har 1845 HP på level 18 som bas, och då 3715 med en Rylai's och en maxad Warmog's. Dessa två items kostar 6105 gold. Hans armor och magic resist är rätt patetisk, dock. Madred's Bloodrazor äter honom levande. Warmog's verkar alltså vara ett dåligt köp för Vladimir.

För att jämföra så ger Zhonya's Ring 120 Ability Power, 25% ökad Ability Power och en väldigt bra passiv, för 3460 gold. Å andra sidan så ökar ju HP styrkan på hans Sanguine Pool. Det beror mycket på vilka man möter, ifall de köper Madred's Bloodrazor är det väldigt riskabelt att stacka HP, speciellt om man inte skaffar Magic Resist.

I vilket fall så är Vladimir knappast OP, speciellt inte i denna meta.
2010-12-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Tryndamere är en kul jävel Helt odödlig och jävligt op, jag kör honom rätt ofta. Skaffa fullt med avarice blade (stavning?) och se pengarna rulla in, sen köper du infinity edge och phantom dancer, sen kan du facerolla hela deras lag
Tryndamere är lätt att kontra. Vill man köra AD är några tips: Sivir, Miss Fortune, Tristana (gratis), Kog'Maw, Corki, Twitch. Vill du köra melee är Pantheon, Xin Zhao och Irelia bra val, skulle jag nog säga. Pantheon är lite av en melee caster, dock, och Xin Zhao är lite av en off-tank, Irelia lite av en nuke/tankish/dps, typ. Olaf är också bra, även fast han är rätt så tankaktig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in