2011-01-12, 15:06
  #4141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Hade du bemödat dig att faktiskt läsa Sylians svar längre än att bara försöka hitta fel i den hade du sett vad som stog före. Assassin, en kategori Shaco verkligen faller inom eftersom det är hans enda syfte i princip.

Och nej, alla champs är inte lika bra. Är du dum på riktigt? Ta 2 lika bra spelare, och sätt dem mot varandra så finns det champs som helt enkelt är bättre, på grund av balansering. Är det så svårt att förstå?
Okej, My bad på den första sorry.

Okej vilken champion menar du att man inte kan döda med vilken annan champion som helst?
2011-01-12, 15:47
  #4142
Medlem
MagicSpellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossst
Okej, My bad på den första sorry.

Okej vilken champion menar du att man inte kan döda med vilken annan champion som helst?


Det finns olika nivåer av kvalitè på spelet.

Om du som du själv (vad jag antar) spelar, på en ganska låg nivå, så är de allra flesta champsen starka och stabila att köra med, men på hög Elo så är spelet byggt på ett intensivare sätt. Alla champs är inte lika "viable" som dom är på noobnivå, här gäller det att vara perfekt. Perfekta setups, perfekta spelare, wardfights osv osv. Spelet är inte balanserat tyvärr, alla champions är INTE lika bra.
2011-01-12, 17:48
  #4143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossst
Okej, My bad på den första sorry.

Okej vilken champion menar du att man inte kan döda med vilken annan champion som helst?

Förutsatt att du står och skjuter på mig med Tristana och jag spelar Janna, så kommer jag ha det helvetiskt jobbigt att få död på dig innan du får död på mig.
2011-01-12, 18:16
  #4144
Medlem
pjalles avatar
Folk som har över 1000 wins men ändå aldrig köper wards, aldrig säger mia, konstant auto attackar i lanen, chargar in mot 5 pers ensam borde få deras account bannade och tvinga de att börja om från början!
2011-01-12, 18:19
  #4145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spargris1
Edit: Om HoN/DoTa hade varit gratis, hade ni då övergett LoL?
Nej, troligen inte. DotA äger jag redan. Däremot, hade HoN varit gratis från en början är risken stor att jag aldrig börjat spela LoL. LoL tar en stund att vänja sig vid om man är van DotA/HoN.
2011-01-12, 18:29
  #4146
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Förutsatt att du står och skjuter på mig med Tristana och jag spelar Janna, så kommer jag ha det helvetiskt jobbigt att få död på dig innan du får död på mig.
Eller Ashe mot Malphite
2011-01-12, 18:32
  #4147
Medlem
pjalles avatar
http://img600.imageshack.us/i/leagueoflegends075.jpg/

http://img263.imageshack.us/i/leagueoflegends073.jpg/

http://img23.imageshack.us/i/leagueoflegends074.jpg/

Artwork på nya banan, Magma Chamber

På sista bilden ser man 4 teleports som man kan åka till från basen.
2011-01-12, 18:36
  #4148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Pantheon caster?
Fast är det inte så man kör honom? Kör sina nukes, sen mer eller mindre vänta på att cooldownen ska ner. Pantheon har mer gemensamt med Annie än Master Yi, skulle jag vilja påstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Ossst
Hur svårt ska det vara att fatta, alla heros är lika bra men på olika saker.
Inte ens Riot själva tror på det där. De skriver att vissa champions är OP och vissa UP. Har du någon koll alls på spelbalans? Att säga att alla är "lika bra" är helt fel. Det går att göra matematiska uträkningar för att jämföra rätt mycket, sen har vissa karaktärer abilities som hjälper dem mindre än andra. Idealet är kanske att ha balans, men tyvärr är vi inte där än. Om det stämde, det du säger, varför gör Riot så många ändringar i patcherna då?

Citat:
Ursprungligen postat av r4pp3
själva LoL är vell de inge fel på , men jag tror nog gw2 kommer ta alla dota spelare med storm!
Guild Wars 2? Eller menar du DotA 2? Eller vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Malphite AP?
Var mest ett exempel för att jämförelsen mellan Annie och Malphite skulle bli någorlunda rättvis. Jag tror inte så många bygger Malphite AP.

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Folk som har över 1000 wins men ändå aldrig köper wards, aldrig säger mia, konstant auto attackar i lanen, chargar in mot 5 pers ensam[...]
De kanske har 2000 losses? I vilket fall låter det konstigt, jag har nog aldrig träffat en sådan spelare. Det kanske är ett troll?
2011-01-12, 18:45
  #4149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Förutsatt att du står och skjuter på mig med Tristana och jag spelar Janna, så kommer jag ha det helvetiskt jobbigt att få död på dig innan du får död på mig.
Ja jobbigt kommer det att vara men inte omöjligt.
2011-01-12, 19:01
  #4150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossst
Ja jobbigt kommer det att vara men inte omöjligt.
Har någon här påstått att det är omöjligt, då? "Dålig" betyder "Dålig i relation till de andra". Om det finns tre items som kostar lika mycket, och ett ger 5% attack speed och 10 AD, ett ger 3% attack speed och 15 AD och ett ger 4% attack speed och 10 AD, då får du väl hålla med om att det sista är dåligt?
2011-01-12, 21:40
  #4151
Medlem
hench12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
http://img600.imageshack.us/i/leagueoflegends075.jpg/

http://img263.imageshack.us/i/leagueoflegends073.jpg/

http://img23.imageshack.us/i/leagueoflegends074.jpg/

Artwork på nya banan, Magma Chamber

På sista bilden ser man 4 teleports som man kan åka till från basen.
Tackar så mycket för bilderna, även ifall dem var enkla att hitta så hittade du dem först! Tack igen
2011-01-12, 21:53
  #4152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossst
Ja jobbigt kommer det att vara men inte omöjligt.

Nej inte omöjligt, det sa jag aldrig heller, men den ena champen kommer att ha det otroligt mycket lättare än den andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in