2010-12-10, 15:07
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Urgot är brutalt dålig, så pass dålig att den som designade honom borde få sparken
Jag vet Hans QWE måste användas tillsammans för att var och en är de värdelösa, och hans ulti passar verkligen inte honom
2010-12-10, 15:17
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Det mest förvånade är väl ändå att folk på level 30 och med 300 matcher spelade inte fattar hur man lasthittar. Jag brukar försöka att förklara men får man något "stfu noob" så slutar jag med det. Och övergår till att lasthitta på deras AA.
För oss som är level 10ish och vill lära oss då, kan du förklara?
2010-12-10, 15:57
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.

Jag kan försöka. Kan inte alls titulera mig som någon "pro" så de bättre spelarna som skriver i den här forumsdelen får gärna fylla på.

Jag kör en punktlista:

*Du får mer guld
*Du minskar risken för ganks mot dig och ökar chansen att ganka motståndarna
*Du kan harassa bättre än om ni vore vid dennes torn. Då han enkelt kan gå tillbaka till tornet för skydd
*Om du har en stark lane så kan du även hålla motståndaren borta från värdefull EXP/guld genom att du flyttar upp din position i banan lite.
*Du får även enklara att harassa rent generellt då du oftast är mer aktiv och således kan göra mer skada mot motståndaren

Likaså är det om en motståndare meninslöst autoattackar dina minions. Be din jungler om en gank. Och anfall. Då denne har hela vägen tillbaka till sitt torn för att vara säker.
Sen gäller det att lära sig hur mycket du skadar men en vanlig attack. För om motståndaren trycker på mot ditt torn så kommer detta att börja skjuta på dina minions.
Lär dig hur mycket tornet skadar för att planera in när du ska sätta in dödsstöten på deras minion.

Som sagt. kort och gott vad jag anser, finns säkerligen mer och jag har säkert skrivit fel någonstans. Fråga på annars bara!
2010-12-10, 16:14
Medlem
Panzerbat.s avatar
Ingen runt level 10 som vill köra lite då? Tröttnar ganska så fort på folket som gråter i chatten så fort minsta lilla går fel.
Typ som nu, vår Master Yi sprang in i fiendens torn innan minionsen ens hade spawnat för att få en kill, dog innan han ens fick killen, och skyller allt på mig, som inte ens var i hans lane.
2010-12-10, 16:36
Medlem
Sic_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
5k hp..

Tackar. Ska komma ihåg det tills nästa gång.

Hur ser det ut om jag, som Zilean, lägger min ulti på Anivia när hon är i eggform och dör? Blir hon ägg igen?
2010-12-10, 18:28
Medlem
Citat:
Beej's Guide to Lane Control and the Early Game : http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=149979

Citat:
Ingen runt level 10 som vill köra lite då? Tröttnar ganska så fort på folket som gråter i chatten så fort minsta lilla går fel.
Lägg till folk som spelar bra på friend list och kör prearranged med dem. Level 10 är svåra tider, många är väldigt dåliga, medan det finns ett fåtal som är bra för att det är deras andra account eller för att de spelat DotA eller HoN. Lycka till!
2010-12-10, 19:29
Medlem
Kul, lirade just ett game med en snubbe som spelade Ashe. Inte nog med att den dumma jäveln faktiskt sparar upp till en Infinity Edge, utan att köpa de olika delarna först, han ansåg dessutom att Ashe bara var support, och därför inte behöver döda folk. Ett flertal gånger pingade vi stora grupper av fiender som närmade sig honom, varpå han raskt vänder håll och springer in i dem. Hans försvar? "I thought you wanted to gank them", när hela laget var utspridda och det var junglaren som såg deras team springa förbi.

Hur kan man vara så episkt jävla dum?
2010-12-11, 00:07
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Fan vad vladimir är rolig ändå!lånade en polares konto för att prova på lite andra hjältar men ingen mäter sig med vlad imo.
Ja, och han är otroligt OP.
2010-12-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos

Ähh var väldigt längesedan jag såg en Vlad som var riktigt bra.

Det finns bara två saker som är OP, wards och silence.
2010-12-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Nja, det tycker jag inte. Varför skulle han vara OP?
2010-12-11, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Det finns bara två saker som är OP, wards och silence.
Silence hade nog varit starkare om det inte hade varit för att ytterst få bra champions har silence. De flesta champions med stark silence är inte så jättebra i övrigt. Wards håller jag med om att de är lite "OP", men i vilket fall verkar det som att folk underskattar dem. Jag tycker inte att wards borde nerfas.
2010-12-11, 02:57
Medlem
Sletenkatts avatar
Om det är folk som är lika uttråkade som mig just nu och inte lirar ett game så visas Noxian vs Ionian på riots stream ( http://www.own3d.tv/live/8624 ) med phreak som kommentator.

http://www.leagueoflegends.com/ionianoxus2010

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in