Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
För oss som är level 10ish och vill lära oss då, kan du förklara?

Jag kan försöka. Kan inte alls titulera mig som någon "pro" så de bättre spelarna som skriver i den här forumsdelen får gärna fylla på.
Jag kör en punktlista:
*Du får mer guld
*Du minskar risken för ganks mot dig och ökar chansen att ganka motståndarna
*Du kan harassa bättre än om ni vore vid dennes torn. Då han enkelt kan gå tillbaka till tornet för skydd
*Om du har en stark lane så kan du även hålla motståndaren borta från värdefull EXP/guld genom att du flyttar upp din position i banan lite.
*Du får även enklara att harassa rent generellt då du oftast är mer aktiv och således kan göra mer skada mot motståndaren
Likaså är det om en motståndare meninslöst autoattackar dina minions. Be din jungler om en gank. Och anfall. Då denne har hela vägen tillbaka till sitt torn för att vara säker.
Sen gäller det att lära sig hur mycket du skadar men en vanlig attack. För om motståndaren trycker på mot ditt torn så kommer detta att börja skjuta på dina minions.
Lär dig hur mycket tornet skadar för att planera in när du ska sätta in dödsstöten på deras minion.
Som sagt. kort och gott vad jag anser, finns säkerligen mer och jag har säkert skrivit fel någonstans. Fråga på annars bara!