2011-04-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1993
Någon som kan förklara begreppet roaming för mig? Vet att det innebär att springa runt och ganka lanes, ungefär, men utan att jungla, eller? Vad förväntas av en roamer?

En Roamer är någon som går väldigt ofta på bot lanen tillsamans med någon som kan klara sig rätt bra 1v2 om dom andra inte har någon som roamar. Roaming förekommer väldigt ofta i US och mindre sällan i EU.

Två vanliga Roaming champions är Alistar och Taric.

Det som förväntas är precis som du sa att man ska ganka olika lanes, man själv kommer inte få speciellt mycket CS eller exp så något gold per 5 item borde man nog köpa.

Spelar man Alistar som roamer så kan det vara väldigt enkelt att springa till mid och ganka, vilket enkelt kan leda till att den som går mid får en kill, ser man ett läge på top så fortsätter man dit, man kan även stå kvar i buskarna ett tag för att göra den andra rädd för att over extenda.

Alistar är nog den bästa inom det
2011-04-19, 22:07
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Är detta fejk eller inte? http://www.youtube.com/watch?v=FiQZBaAWduA&feature=related

Alla har kommenterat att det funkar fast jag tror ju dock inte att det funkar men är det någon som har testat?
Hahaha killen som har gjort videon har alltså skapat 15+ youtube accounts för att kommentera "wow man this works omg thanks", fyfan vilken liv!
2011-04-19, 22:09
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
En Roamer är någon som går väldigt ofta på bot lanen tillsamans med någon som kan klara sig rätt bra 1v2 om dom andra inte har någon som roamar. Roaming förekommer väldigt ofta i US och mindre sällan i EU.

Två vanliga Roaming champions är Alistar och Taric.

Det som förväntas är precis som du sa att man ska ganka olika lanes, man själv kommer inte få speciellt mycket CS eller exp så något gold per 5 item borde man nog köpa.

Spelar man Alistar som roamer så kan det vara väldigt enkelt att springa till mid och ganka, vilket enkelt kan leda till att den som går mid får en kill, ser man ett läge på top så fortsätter man dit, man kan även stå kvar i buskarna ett tag för att göra den andra rädd för att over extenda.

Alistar är nog den bästa inom det
På tal om det, är inte Nasus den absolut bästa champen 2v1? Varje gång jag kör nasus solo brukar jag kunna döda båda två jag möter på level 6 då jag har level advantage, utan problem, brukar heller inte ha några större problem med lasthits med Nasus, lätt bästa 2v1 champen imo.
2011-04-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
På tal om det, är inte Nasus den absolut bästa champen 2v1? Varje gång jag kör nasus solo brukar jag kunna döda båda två jag möter på level 6 då jag har level advantage, utan problem, brukar heller inte ha några större problem med lasthits med Nasus, lätt bästa 2v1 champen imo.

Cho'gath är också riktigt stark i 1v2 men Nasus är fin me
2011-04-19, 23:17
Medlem
jzprs avatar
Avinstallera precis skiten, fyfan va skönt det känns!
2011-04-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Är detta fejk eller inte? http://www.youtube.com/watch?v=FiQZBaAWduA&feature=related

Alla har kommenterat att det funkar fast jag tror ju dock inte att det funkar men är det någon som har testat?
On top of it all så måste kommentarerna godkännas för att visas så att ingen kan skriva att det är scam, reportar till utube nu. om fler flaggar för bedrägeri blir den nog bortrtagen.
2011-04-20, 02:05
Medlem
Artmanns avatar
Episk match
http://piclair.com/o4e5z

Deras nidalee sprang runt och oneshootade folk men dom vägrade pusha :P
2011-04-20, 02:18
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmann
Episk match
http://piclair.com/o4e5z

Deras nidalee sprang runt och oneshootade folk men dom vägrade pusha :P

Roligt värre, jävla archangel's staffs Kul ändå att ni lyckades vinna
2011-04-20, 02:43
Medlem
Jävla fail sion i vårat lag. Förlorar top mot renekton, vilket jag känner är rätt episkt dåligt, köper 5 dorans ring och mobility boots. Börjar sedan bygga en tear. Idiot
2011-04-20, 06:45
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Jävla fail sion i vårat lag. Förlorar top mot renekton, vilket jag känner är rätt episkt dåligt, köper 5 dorans ring och mobility boots. Börjar sedan bygga en tear. Idiot

tycker renekton är en rätt stark sololaner just nu. Dock måste han ju pusha för att vinna lanen men tror definitivt att han vinner över sion i en lane. Måste ha någon bra ganker från jungeln som kan komma på han hela tiden när han e långt frampushad
2011-04-20, 08:59
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle

Nasus problem i en 1v2 lane är att han inte kommer få chansen att farma Q effektivt, eller inte lika effektivt som in en solo lane top.

Morgana är nog i min mening den starkaste hjälten 1v2. Eller AP yi!
2011-04-20, 09:07
Medlem
razaones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmann
Visst blir man trött på det ibland, Häromdan hade jag ett game vi var 4st som hittade Shen en bit från sitt lag, Blitz hookar honom och vi sänker honom. Sen failar vi när resten av laget kommer.
Vår femte spelare som var död för tillfället spammar då direkt chatten, Why do you focus tank noobs

I det här fallet var det en teamfight där hela teamet pushade på samma avstånd. Varje gågn hoppade noobsen på tanksen och blev tokdödade av de som stod brevid/bakom.

Klart man ger sig på en tanks om han har fallit från gruppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in