2010-12-07, 21:41
  #3457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Att ha en tank tycker jag förövrigt inte är särskilt viktigt, visst kan det vara ett måste i vissa teams men allt som oftast funkar det bra att inte ha en tank.
Jag skulle vilja påstå att nästan varje lag behöver en tank eller semi-tank för att fungera bra. Har man ingen sådan blir man väldigt squishy. Notera att jag räknar in Olaf och Xin Zhao som semitanks. Ett lag med Akali, Annie, Tristana, Miss Fortune och Sona kan få det svårt om de möter ett lag med Shen, Akali, Annie, Tristana, Sona, exempelvis.
2010-12-08, 02:22
  #3458
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrust
Hur spelar man cho'Gath på bästa sätt ?
AP
2010-12-08, 07:38
  #3459
Medlem
pjalles avatar
Någon annan som tycker att Veigar är väldigt underväldigande just nu? Han är sjukt svag jämfört med nyare hjältar. Lite synd då jag gillade att spela honom innan, nu känns han bara väldigt svag.

Han blir heller inte bättre av att nästan alla hjältar nuförtiden har någon sorts dash, vilket gör hans stun helt onödig.
2010-12-08, 08:11
  #3460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Någon annan som tycker att Veigar är väldigt underväldigande just nu? Han är sjukt svag jämfört med nyare hjältar. Lite synd då jag gillade att spela honom innan, nu känns han bara väldigt svag.

Han blir heller inte bättre av att nästan alla hjältar nuförtiden har någon sorts dash, vilket gör hans stun helt onödig.

Skojar du ? Blir han minsta feedad är det GG instant då man garanterar dör i hans stun...
2010-12-08, 08:59
  #3461
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Någon annan som tycker att Veigar är väldigt underväldigande just nu? Han är sjukt svag jämfört med nyare hjältar. Lite synd då jag gillade att spela honom innan, nu känns han bara väldigt svag.

Han blir heller inte bättre av att nästan alla hjältar nuförtiden har någon sorts dash, vilket gör hans stun helt onödig.

håller inte med riktigt. Om du kan spela honom och håller igång farmen + några kills så är du riktigt bra mid-late. QEWQR och dom flesta är döda.
2010-12-08, 09:07
  #3462
Medlem
Dantexxs avatar
Varför är kayle typ den minst spelade hjälten i League of Legends?. När jag kör honom som hybrid (Hextech gunblade, rageblade, Zoinas) vinner jag fan 95% av gångerna, (notera att det är ranked jag kör). Han gör mest dmg av alla hjältar, typ 450 per slag i lvl 13 med en hextech. Late game med lite crit så tar du ner ett lag med en tank vi din sida. Healar som en galning, + en movement speed boost, och har en sjuk slow som scalar med AP väldigt mycket.

Någon annan som kör kayle här och vinner?
2010-12-08, 10:08
  #3463
Medlem
soffsitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantexx
Varför är kayle typ den minst spelade hjälten i League of Legends?. När jag kör honom som hybrid (Hextech gunblade, rageblade, Zoinas) vinner jag fan 95% av gångerna, (notera att det är ranked jag kör). Han gör mest dmg av alla hjältar, typ 450 per slag i lvl 13 med en hextech. Late game med lite crit så tar du ner ett lag med en tank vi din sida. Healar som en galning, + en movement speed boost, och har en sjuk slow som scalar med AP väldigt mycket.

Någon annan som kör kayle här och vinner?

Har varit sugen på Kayle ett tag faktiskt, har du möjligtvis ork att skriva en liten kortfattad guide på hur jag ska köpa items till honom?
2010-12-08, 10:20
  #3464
Medlem
Dantexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Har varit sugen på Kayle ett tag faktiskt, har du möjligtvis ork att skriva en liten kortfattad guide på hur jag ska köpa items till honom?
Jag brukar alltid köpa Dorian's ring och en health pot i början. Går helst med någon som kan stanna på lanen ett bra tag, och inte behöver backa varje gång dem blir harrasade, i och med att kayle börjar plocka kills i lvl 7-8. Först köper jag itemet som ger 40 AP och 10% spell vamp, ett par boots (om du kan så uppgradera till boots of swiftness). Att vara snabb är ett väldigt stort plus med Kayle. Nästa gång du backar så ska du nog ha råd till en gunblade, köp den och sen börja bygg en rageblade. Om inte gamet är över så köper jag Zoinjas och en Phantomdancer, för criten och attackspeeden.

Brukar lägga 1x på slowen i lvl 1, 2x på abilityn som ger dig range, sen maxar jag healen. Lägg på ultin när du kan.

Om du är säker på att gamet går bra så köp en soulstealer, snabb AP är sjukt till kayle, i och med att du får dmg av AP, plus att din tredje ability scalar med AP.
2010-12-08, 10:39
  #3465
Medlem
Darsans avatar
Sitter som tidigare nämnt på ett högst irriterande firmanät där det mesta roliga är blockerat. Tydligen så är elementz blogg just en "blog/personal site" och därför inte "nödvändig" i mitt arbete...

Om det är som ni säger, att anivia och sivir nu ligger högst eftersom han hatar att möta dessa, så sjönk han som fan i mina ögon.

Jag spelar massor med anivia, och hon har varit i princip exakt likadan i ett halvår nu, varken buffad eller nerfad. Hon är stark, mycket stark, men också mycket svårspelad. För att inte bli mördad i tid och otid krävs ett väl utvecklat spelsätt (som med alla glass cannons). Det är lite det som är tjusningen med henne. Att folk sen inte klarar av att köpa mr/cc-red är ju deras fel.

Och att han kräver en nerf på sivir..? Hon är en support utan heal men med hyffsad skada, en dryg sköldjävel och en riktigt bra ulti (kombinerad med yi/xin/twitch osv), men det gör henne inte OP.

Och shaco; visst är han riktigt dryg, men stun+focus och han är borta på en sekund. Trodde dom klarade av sånt i de ligor han spelar...


Nästa vecka är jag iaf hemma i Sverige, så då blir det game on i veckodagarna. Very nice
2010-12-08, 10:45
  #3466
Medlem
Dantexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Sitter som tidigare nämnt på ett högst irriterande firmanät där det mesta roliga är blockerat. Tydligen så är elementz blogg just en "blog/personal site" och därför inte "nödvändig" i mitt arbete...

Om det är som ni säger, att anivia och sivir nu ligger högst eftersom han hatar att möta dessa, så sjönk han som fan i mina ögon.

Jag spelar massor med anivia, och hon har varit i princip exakt likadan i ett halvår nu, varken buffad eller nerfad. Hon är stark, mycket stark, men också mycket svårspelad. För att inte bli mördad i tid och otid krävs ett väl utvecklat spelsätt (som med alla glass cannons). Det är lite det som är tjusningen med henne. Att folk sen inte klarar av att köpa mr/cc-red är ju deras fel.

Och att han kräver en nerf på sivir..? Hon är en support utan heal men med hyffsad skada, en dryg sköldjävel och en riktigt bra ulti (kombinerad med yi/xin/twitch osv), men det gör henne inte OP.

Och shaco; visst är han riktigt dryg, men stun+focus och han är borta på en sekund. Trodde dom klarade av sånt i de ligor han spelar...


Nästa vecka är jag iaf hemma i Sverige, så då blir det game on i veckodagarna. Very nice
Tycker att anivia är alldeles för bra i mina ögon. Hon har ju en helt ENORM slow, en riktigt bra stun (visst, man behöver vara ganska bra, men kör man ranked så är varenda anivia sjuk) och hennes wall of frost, den har vunnit ganska många games faktiskt, och sist men inte minst, hennes sjuka burst.

+ så har hon LoL's bästa passiva, som ger henne ett extra liv xD

Tycker iaf att ytan på hennes ulti borde minskas ganska mycket.
2010-12-08, 10:46
  #3467
Medlem
pjalles avatar
Anivia är väldigt stark men svårspelad.

Sivirs boomerang blade borde ha lägre AD ratio... den verkligen våldtar squishies.
2010-12-08, 10:55
  #3468
Medlem
Dantexxs avatar
Är det bara jag, eller har dem buffat Pantheon igen?
Hans heartseeker strike skadar ju fan minst lika mycket som innan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in