2010-12-07, 13:07
  #3445
Medlem
Suck, nu är Sivir och Anivia toppen av Elementz' lista, det kan betyda att de riskerar att bli nerfade snart. Vad synd, då jag körde Sivir förra veckan och gillade henne samt att jag länge gillat Anivia. Det var bättre när de var okända Tier 3-typer.
2010-12-07, 13:22
  #3446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mc_gyver
Några tips på bra sivir build?
Fixa mycket AD. Dubbla Bloodthirsters, Black Cleaver och liknande är riktigt nice. Vissa gillar Manamune. Sen behöver du lite survival. Banshee's Veil, Guardian Angel och Thornmail kan vara bra, beroende på situationen. Levla Q först, sen E, sen Q, sen W. Var sparsam med W i början, den är bättre late game. Använd R för att ta ner torn. För Masteries är nog 21/0/9 hållbart, ganska standard för en carry alltså. För runes borde du nog köra Armor Penetration Marks, Dodge Seals om du vill förbättra din passive eller så kör du Mana Regen per level Seals för att kunna spamma Q och E mer. Glyphs kan Cooldown vara bra så kan du spamma skölden och bumerangen mer, men risken är att du får slut mana fortare. Magic Resistance kan vara ett alternativ, väldigt bra om du lanar mot exempelvis Annie, Zilean eller Morgana. För Quints så gillar jag Flat HP, men det finns säkert alternativ också.
2010-12-07, 13:37
  #3447
Medlem
Teemo build någon snäll gosse eller tös?
2010-12-07, 14:57
  #3448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Teemo build någon snäll gosse eller tös?
Nashor's Tooth är ju rätt nice, attack speed, AP, cooldown reduction och lite mana regen är ju inte så dåligt på Teemo. Mer mushrooms betyder mer fällor och mer "wards", så att säga. Största anledningen att ha en Teemo på laget är för att få galen map awareness, skulle jag säga, så cooldown reduction blir rätt viktigt. Har hört att Malady är rätt bra på honom också. Jag kan inte påstå att jag gillar Teemo eller ens är bra med honom, så du får ta mina råd med en nypa salt, det finns kanske någon bättre build där ute.
2010-12-07, 16:17
  #3449
Medlem
Teemo, värdelös i teamfights och i princip 1 vs 1. Älskar att möta honom
2010-12-07, 17:11
  #3450
Medlem
Hmm, verkar som att Elementz lägger karaktärer han inte gillar högt upp, för att de då kanske blir nerfade.

"I got my ass handed to me by a Sivir not because the player was good, but because Sivir is op. I hope by moving her to tier 1 my sheep will get her the nerf she so desperately needs.

Also next update expect Shaco to move up, fuck I hate that guy."

Varken Sivir eller Shaco förtjänar att nerfas. Han verkar inte gilla att möta Sivir eller Shaco, därför sätter han dem högt. Dålig stil.

Han verkar vilja ta död på Anivia också. Hon är ungefär likadan som hon var när hon var placerad som Tier 3, och nu är hon i toppen?
2010-12-07, 17:13
  #3451
Medlem
Ntrusts avatar
Hur spelar man cho'Gath på bästa sätt ?
2010-12-07, 18:22
  #3452
Medlem
Tekoppars avatar
Varför har dem "First win of the day bonus" på tids intervall istället för dags intervall? Det enda "logiska" argumentet för det jag kommer på är att dem försöker få in mer pengar på folk som kanske spelar 2-3 games om dagen och verkligen behöver denna bonus. Men det känns så långsökt så det inte är sant.

Är det bara jag som stör mig på de första dagarna när man dem bytt rotation på champions? De flesta gångerna man ska lira tar halva laget Kennen, Ezreal, Yi eller Tristana för att sedan locka in sig efter 5 sekunder. Sedan spammar dem i chatten, "NEED TANK" "I MID".
2010-12-07, 18:32
  #3453
Medlem
jo0ns avatar
Bara jag som inte kommer in?
2010-12-07, 18:40
  #3454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Varför har dem "First win of the day bonus" på tids intervall istället för dags intervall? Det enda "logiska" argumentet för det jag kommer på är att dem försöker få in mer pengar på folk som kanske spelar 2-3 games om dagen och verkligen behöver denna bonus. Men det känns så långsökt så det inte är sant.

Är det bara jag som stör mig på de första dagarna när man dem bytt rotation på champions? De flesta gångerna man ska lira tar halva laget Kennen, Ezreal, Yi eller Tristana för att sedan locka in sig efter 5 sekunder. Sedan spammar dem i chatten, "NEED TANK" "I MID".

Stör mig också som fan på första dagarna.
Speciellt denhär veckan, hur jobbiga free som helst, karthus, kennen osv.
Sen att massvis med folk ska testa spela kennen och karthus osv för första gången gör det inte bättre, blir väldigt mycket feed-games.

Detdär med tank orkar jag inte längre bry mig om, har blivit "tvingad" till att köra tank alldeles för många gånger nu. Gör dom sådär så dom låser in och direkt vrålar att man ska ta en tank så låser jag bara in pantheon eller nåt och hoppas på att någon quittar så man får leta ett nytt spel.
2010-12-07, 19:15
  #3455
Medlem
Att ha en tank tycker jag förövrigt inte är särskilt viktigt, visst kan det vara ett måste i vissa teams men allt som oftast funkar det bra att inte ha en tank. Man får köra lite annan taktik och vara lite listigare men jag har alltför ofta förlorat matcher på grund av att folk som inte vill spela tanks tar på sig det ändå för att det ska vara värt det.

Finns inget som stör mig mer, föromtom auto-attacking, som när folk skriker på andra att välja tank.
2010-12-07, 21:26
  #3456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Att ha en tank tycker jag förövrigt inte är särskilt viktigt, visst kan det vara ett måste i vissa teams men allt som oftast funkar det bra att inte ha en tank. Man får köra lite annan taktik och vara lite listigare men jag har alltför ofta förlorat matcher på grund av att folk som inte vill spela tanks tar på sig det ändå för att det ska vara värt det.

Finns inget som stör mig mer, föromtom auto-attacking, som när folk skriker på andra att välja tank.

Kan störa mig rätt bra på de som spelar tank som tar alla last hits också när de har en carry/mage-carry i lanen också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in