2010-12-08, 10:57
Medlem
Jontasss avatar
Hejsan!
Jag och några kompisar har nyligen börjat spela LoL och har ett litet problem.
Det är nämligen så att vi vill kunna spela på skolan, men nätverket blockerar på något sätt.
har kikat efter guider, och har kommit fram till att LoL är ett för litet spel för att det skall finnas avancerade guider som beskriver hur man gör för att komma åt spelet.

Då tänker jag, att ni mina kära FB kollegor, möjligtvis skulle kunna beskriva hur man kan köra det.
Jag går på en John Bauer skola, om det nu skulle hjälpa.

Tack på förhand,

Jonathan
2010-12-08, 12:35
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Jag själv mainar Veigar, och har väl en 75 non-ranked games med honom..

Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Någon annan som tycker att Veigar är väldigt underväldigande just nu? Han är sjukt svag jämfört med nyare hjältar. Lite synd då jag gillade att spela honom innan, nu känns han bara väldigt svag.
Han blir heller inte bättre av att nästan alla hjältar nuförtiden har någon sorts dash, vilket gör hans stun helt onödig.

Vill inte hålla med. Visst, dashen kan vara jävligt irriterande när man använder E, men när du vant dig så lär du dig att sätta spellen precis på motståndaren, i.e instant stun & 500-1000 instant damage late game (W+R+Q=Profit)

Citat:
Sivirs boomerang blade borde ha lägre AD ratio... den verkligen våldtar squishies.

Det är ju å andra sidan det enda hon har för att hålla flowet i laning-phase, så håller tyvärr inte med.
2010-12-08, 12:49
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantexx
Är det bara jag, eller har dem buffat Pantheon igen?
Hans heartseeker strike skadar ju fan minst lika mycket som innan.

Han är bättre nu än innnan dem nerfade honom förra gången. Han är verkligen enkel och spela och är för jävla stark just nu. Dock är han beroende av sina CD så om han har använt stun och E så har du ungefär 10 sec på dig att slå på honom innan han kan göra något vettigt igen.
2010-12-08, 12:55
Medlem
pjalles avatar
Pantheon är väldigt svår att lanea mot i mid

Angående Veigar...

ja han kan vara bra i ranked om man ser vilka man möter (mycket ap, få dash).

Annars är det en jävla chansning.
2010-12-08, 13:40
Medlem
Citat:
Någon annan som tycker att Veigar är väldigt underväldigande just nu? Han är sjukt svag jämfört med nyare hjältar. Lite synd då jag gillade att spela honom innan, nu känns han bara väldigt svag.
När de tar bort Flash lär han bli lite bättre, skulle jag tro. Han är en okej champion i nuläget, vissa mages är bättre, andra är sämre. Han kan nuka riktigt bra, men i överlag skulle jag säga att han inte tillhör toppen och borde kanske få någon liten buff. Han fick några mindre buffar i senaste patchen.

Citat:
Varför är kayle typ den minst spelade hjälten i League of Legends?
Kayle är inte så jättebra i nuläget. Kayle har, enligt min erfarenhet, inte en alltför bra laning phase. Visst har hon en heal, men den healar inte så mycket. Vill hon last hitta med E så kommer hon samtidigt att pusha lanen, då den splashar. Hon gör inte lika mycket damage som en carry och är inte en alltför bra support. Hon är långt ifrån värdelös, men det är nog oftast vettigare att fixa en riktigt bra carry och en riktigt bra support istället för en hybrid. I överlag gillar jag inte hybrider, förutom dps tanks då.

Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Om det är som ni säger, att anivia och sivir nu ligger högst eftersom han hatar att möta dessa, så sjönk han som fan i mina ögon.
Well, han har nu tagit bort kommentaren och hävdat att det var någon annan som skrev den. Personligen kan jag tänka mig att Sivir är högst nu, men det betyder inte att hon är OP. Hon är lika bra som tidigare, bara det att övriga carries har kommit ner på hennes nivå. Hon är balanserad, alltså. Möjligen att man kan öka cooldown på E en aning, då den är väldigt bra om man vet hur man använder den. Hon är i övrigt squishy, har en rätt dålig ulti och kort range.

Citat:
Jag spelar massor med anivia, och hon har varit i princip exakt likadan i ett halvår nu, varken buffad eller nerfad. Hon är stark, mycket stark, men också mycket svårspelad. För att inte bli mördad i tid och otid krävs ett väl utvecklat spelsätt (som med alla glass cannons). Det är lite det som är tjusningen med henne. Att folk sen inte klarar av att köpa mr/cc-red är ju deras fel.

Och att han kräver en nerf på sivir..? Hon är en support utan heal men med hyffsad skada, en dryg sköldjävel och en riktigt bra ulti (kombinerad med yi/xin/twitch osv), men det gör henne inte OP.
Varken Sivir eller Anivia behöver nerfas, anser jag. Anivia är ungefär likadan som tidigare, när han rankade henne som Tier 3. Sivir har förvisso blivit buffad, men enda anledningen att han flyttar upp henne är för att Miss Fortune, Kog'Maw, Twitch, Corki och Tristana är nerfade, skulle jag tro. Det betyder inte att Sivir är OP. Om Annie och Anivia skulle bli nerfade, skulle det göra ex. Veigar till OP? Det skulle inte förvåna mig om Veigar hamnar på Tier 1 förr eller senare, utan att bli buffad. Man kan inte riktigt lita på Elementz' Tier List.

Citat:
Och shaco; visst är han riktigt dryg, men stun+focus och han är borta på en sekund. Trodde dom klarade av sånt i de ligor han spelar...
Jag är också förvånad. Akali sköter ju Shaco's roll så mycket bättre i många fall. Han är ju otroligt squishy och måste fly nästan direkt. Att lista ut vilken som är klon är också riktigt enkelt.

Citat:
Tycker att anivia är alldeles för bra i mina ögon. Hon har ju en helt ENORM slow, en riktigt bra stun (visst, man behöver vara ganska bra, men kör man ranked så är varenda anivia sjuk) och hennes wall of frost, den har vunnit ganska många games faktiskt, och sist men inte minst, hennes sjuka burst.

+ så har hon LoL's bästa passiva, som ger henne ett extra liv xD

Tycker iaf att ytan på hennes ulti borde minskas ganska mycket.
Hennes ulti gör inte så jättemycket skada, dock. Visst är Anivia rätt stark, men hon är, i mina ögon, balanserad. Hon nukar inte ner en tank alltför lätt, och hon är väldigt squishy. Hennes passiva är mest bra early game, late game dödar fienden ägget alldeles för snabbt. Hennes roll är att bursta ner fienden, det är inte OP för att hon sköter sin roll bra.

Citat:
Anivia är väldigt stark men svårspelad.

Sivirs boomerang blade borde ha lägre AD ratio... den verkligen våldtar squishies.
Spelar det någon roll om en karaktär är svårspelad eller lättspelad när det gäller att avgöra om den är OP? Om den är för stark så är den för stark. Jag tycker inte att Anivia är det, men nog håller jag med om att det är en stark karaktär.

Om man nerfar Sivirs Q så försvinner ju mycket av meningen med att spela Sivir. Med samma resonemang borde Veigar nerfas, han kan nuka ner en squishy riktigt snabbt också. Om Sivirs Q nerfas så borde hennes autoattacks få ökad range för att kompensera, då hon har kort range för att vara en carry. Hon behöver sin Q för att få lite range. Sen kan du ju alltid försöka akta dig för hennes Q, det är ju en skill shot så den går att undvika.
2010-12-08, 14:03
Medlem
Dantexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Han är bättre nu än innnan dem nerfade honom förra gången. Han är verkligen enkel och spela och är för jävla stark just nu. Dock är han beroende av sina CD så om han har använt stun och E så har du ungefär 10 sec på dig att slå på honom innan han kan göra något vettigt igen.
På senaste tiden har jag börjat få 21-2-12 games med honom, dom har verkligen buffat hans abilitys. Kör flash - Ignite så har du garanterat ett kill early till midgames. Jag kör med cirka 15% Cooldown Reduction, och sen med blue buff har hans abilitys cirka 5 sekunder CD.

Atm gör han överdrivet mycket dmg, hoppas dock att han inte nerfas, så jävla roligt med folks reaktioner när man one-hitar 4 pers.
2010-12-08, 15:28
Medlem
Citat:
På senaste tiden har jag börjat få 21-2-12 games med honom, dom har verkligen buffat hans abilitys. Kör flash - Ignite så har du garanterat ett kill early till midgames. Jag kör med cirka 15% Cooldown Reduction, och sen med blue buff har hans abilitys cirka 5 sekunder CD.

Atm gör han överdrivet mycket dmg, hoppas dock att han inte nerfas, så jävla roligt med folks reaktioner när man one-hitar 4 pers.

Hur fan kommer du ens i närheten av att oneshotta något när du till och med offrar pengar på cooldown reduction? (Varför ens ha cooldown reduction när man oneshottar förresten?)

Jag kör rätt mycket med panth, finns det något jag missat totalt här eller?
Själv får jag alltid använda minst 2 combos innan någonting har gått från fullt till 0 hp, då satsar jag alltid på så mycket damage som möjligt.
2010-12-08, 16:19
Medlem
Dantexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Hur fan kommer du ens i närheten av att oneshotta något när du till och med offrar pengar på cooldown reduction? (Varför ens ha cooldown reduction när man oneshottar förresten?)

Jag kör rätt mycket med panth, finns det något jag missat totalt här eller?
Själv får jag alltid använda minst 2 combos innan någonting har gått från fullt till 0 hp, då satsar jag alltid på så mycket damage som möjligt.
Brukar köra tre bloodthirsters, har cirka 500 dmg. Det är 100% en oneshot. Om inte så ett spear som skadar cirka 900
2010-12-08, 16:53
Medlem
Citat:
Brukar köra tre bloodthirsters, har cirka 500 dmg. Det är 100% en oneshot. Om inte så ett spear som skadar cirka 900

Jaha men då måste du ju låta dom feeda dig först, du börjar ju knappast med 3 bloodthirsters.
Vem som helst gör ju insane damage med så mycket items.

Har tex 2-shottat med tristana basic attacks när man fått mycket feed, men det hör ju inte till vanligheterna att man får så mycket farm och det andra laget ligger på ca 0.

Dom flesta förstår ju att pantheon är ganska squishy och går att stoppa ganska enkelt med en stun, eller i brist på stun bara springa 2 steg åt sidan och sen knacka.
2010-12-08, 16:55
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Jag brukar alltid köpa Dorian's ring och en health pot i början. Går helst med någon som kan stanna på lanen ett bra tag, och inte behöver backa varje gång dem blir harrasade, i och med att kayle börjar plocka kills i lvl 7-8. Först köper jag itemet som ger 40 AP och 10% spell vamp, ett par boots (om du kan så uppgradera till boots of swiftness). Att vara snabb är ett väldigt stort plus med Kayle. Nästa gång du backar så ska du nog ha råd till en gunblade, köp den och sen börja bygg en rageblade. Om inte gamet är över så köper jag Zoinjas och en Phantomdancer, för criten och attackspeeden.

Brukar lägga 1x på slowen i lvl 1, 2x på abilityn som ger dig range, sen maxar jag healen. Lägg på ultin när du kan.

Om du är säker på att gamet går bra så köp en soulstealer, snabb AP är sjukt till kayle, i och med att du får dmg av AP, plus att din tredje ability scalar med AP.
Skulle inte rekommendera BoS på Kayle.. Kayle har ganska bra base movementspeed och ännu bättre med healen. Mercury Treads är nog bästa alternativet, är ju viktigt för Kayle att vara CC'ad så lite som möjligt för att kunna använda ultin osv.
2010-12-08, 21:21
Medlem
Butibofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontass
Hejsan!
Jag och några kompisar har nyligen börjat spela LoL och har ett litet problem.
Det är nämligen så att vi vill kunna spela på skolan, men nätverket blockerar på något sätt.
har kikat efter guider, och har kommit fram till att LoL är ett för litet spel för att det skall finnas avancerade guider som beskriver hur man gör för att komma åt spelet.

Då tänker jag, att ni mina kära FB kollegor, möjligtvis skulle kunna beskriva hur man kan köra det.
Jag går på en John Bauer skola, om det nu skulle hjälpa.

Tack på förhand,

Jonathan

Ladda ner ett program som heter Hotspot shield och du borde kunna spela det utan problem
2010-12-08, 21:24
Medlem
Panzerbat.s avatar
Vad i helvete! Hur fan hanterar man Fiddlesticks som Vladimir? 1v1 mot andra random champs har jag inga större problem med, men den jävla fågelskrämman äter fan upp mig.
Började spela nu i helgen och är bara level 9 just nu så ge tipps till en noob!
Vlad är för övrigt asrolig, köpte honom efter att ha läst storyn om honom och tänkte "Oooh, blood mage, coolt!", och visst fan var det coolt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in