Citat:
Fast Rune Prison hjälper inte så mycket om motståndaren också har ranged nukes eller är ranged dps. Annies stun kan dels träffa flera och dels förhindrar den motståndaren att göra saker. Sen, det där om semi-tank gäller ju alla champions. En Ryze med samma items som Annie kommer fortfarande troligen vara mer squishy.
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Visst är Ryze squishy, men det är ju om du bygger honom pure dps. Du kan bygga även honom som semi-tank om du föredrar det. Han har även Rune Prison som disablar längre än vad Annie gör. Att han sedan är mer lätthanterlig än Anivia håller jag helt klart med om då hon är en utav de karaktärer som kräver mest skills.
Citat:
Banshee's kan också vara väldigt bra om motståndarna har mycket magiker. Rod of Ages är mest bra om man gör bra ifrån sig early game. Rylai's är bra med flera karaktärer, då slow är nice, men jag vet inte hur det är med Ryze just. Vet inte om 550 hp kommer att göra jättestor skillnad, hans armor och magic resist är fortfarande sunkiga, och han har inte mycket till escape abilities.
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Rod+Rylais. Ger Ap och går att carrya med om du har lite andra AP items. Men som jag sa, det föredrar jag inte, bara ett alternativ. Visst är han det, men han har en grym burst och förmågan att på en kombo göra grymt mycket skada, därav var han med på min lista.
Har man mycket tanks som skyddar en kan Ryze bli riktigt farlig, dock. Fortfarande föredrar jag nog många av de andra magikerna.