2010-09-18, 13:12
  #2245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Visst är Ryze squishy, men det är ju om du bygger honom pure dps. Du kan bygga även honom som semi-tank om du föredrar det. Han har även Rune Prison som disablar längre än vad Annie gör. Att han sedan är mer lätthanterlig än Anivia håller jag helt klart med om då hon är en utav de karaktärer som kräver mest skills.
Fast Rune Prison hjälper inte så mycket om motståndaren också har ranged nukes eller är ranged dps. Annies stun kan dels träffa flera och dels förhindrar den motståndaren att göra saker. Sen, det där om semi-tank gäller ju alla champions. En Ryze med samma items som Annie kommer fortfarande troligen vara mer squishy.

Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Rod+Rylais. Ger Ap och går att carrya med om du har lite andra AP items. Men som jag sa, det föredrar jag inte, bara ett alternativ. Visst är han det, men han har en grym burst och förmågan att på en kombo göra grymt mycket skada, därav var han med på min lista.
Banshee's kan också vara väldigt bra om motståndarna har mycket magiker. Rod of Ages är mest bra om man gör bra ifrån sig early game. Rylai's är bra med flera karaktärer, då slow är nice, men jag vet inte hur det är med Ryze just. Vet inte om 550 hp kommer att göra jättestor skillnad, hans armor och magic resist är fortfarande sunkiga, och han har inte mycket till escape abilities.

Har man mycket tanks som skyddar en kan Ryze bli riktigt farlig, dock. Fortfarande föredrar jag nog många av de andra magikerna.
2010-09-18, 13:34
  #2246
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Du glömde några mages, som Mal'Zahar och Nunu. Men båda två är ganska dåliga, så... Heimerdinger också, men han är inte så speciell längre. Jag vet inte om jag skulle kalla Kassadin mage direkt. Katarina är det i alla fall. Vladimir är också en mage, och en av de bättre, faktiskt, tack vare att han är så svår att döda. I vilket fall skulle jag nog säga att Annie, Anivia och Vladimir är de starkaste magikerna i nuläget. Fiddlesticks har sina stunder, men han har också en hel del nackdelar.

Sen är det ju frågan vad man ska räkna typer som Morgana, Janna och Zilean som. Jag skulle säga att de primärt är support och sekundärt mages. Morgana är riktigt bra, i alla fall.

Jo Mal'Zahar glömde jag helt bort faktist. Nunu räknar jag inte riktigt som bara mage, eftersom han är lite av en tank, men visst kan man köra AP-build på honom. Vad är Kassadin annars? Han är visserligen melee men tre utav hans abilities bygger ju på att man stackar en massa AP för att få bra burst.
2010-09-18, 14:15
  #2247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busmumrik
Jo Mal'Zahar glömde jag helt bort faktist. Nunu räknar jag inte riktigt som bara mage, eftersom han är lite av en tank, men visst kan man köra AP-build på honom. Vad är Kassadin annars? Han är visserligen melee men tre utav hans abilities bygger ju på att man stackar en massa AP för att få bra burst.
Nunu skulle jag räkna som en mage, då han är väldigt dålig som tank. Han är snarare en mage som tål lite mer än en tank. Kassadin är nog främst en mage, men han är lite speciell då han använder vanliga attacker en del, till skillnad från andra mages, som gör mer nukes och sådant. Sen får jag erkänna att det var ett tag sedan jag körde Kassadin sist.
2010-09-18, 14:25
  #2248
Medlem
FlushFlushs avatar
Tänkte att jag skulle bli bäst i världen med Poppy, nån som har några tips? runor, masteries osv etc
2010-09-18, 14:28
  #2249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlushFlush
Tänkte att jag skulle bli bäst i världen med Poppy, nån som har några tips? runor, masteries osv etc
Döda deras carry med din ulti.
2010-09-18, 15:43
  #2250
Medlem
Hur mycket IP bör jag ha reserverat tills jag dingar 20? För det är väl då man ska börja köpa runes.

Börjar bli lite sugen på att köpa ett par Champions. Ligger just nu på level 14 och har väl ca 7000 IP
2010-09-18, 15:45
  #2251
Medlem
Darsans avatar
Lirade rätt mycket lol förut, men har bytt jobb och är i tyskland hela veckorna så nu blir det nåt enstaka game varje helg. Det blir riktigt knivigt när man möter en massa champs som man aldrig stött på tidigare.

När jag började spela gjorde jag det som Karthus, och fy satan va jag ägde! Utan problem 20/3/15 i ett spel. När man senare började komma uppåt i elorankingen så gick det åt helvete, för karthus är inte alls stark om man vet hur man kontrar honom.

Så nu har jag gått vidare och spelar Anivia så fort jag får en ledig stund. Provade även vlad igår, riktigt rolig hjälte och man börjar väl få till lite bättre kdr nu (första gamesen var ju helt åt helvete)..

Men som sagt, spelar anivia så fort jag får tid. Har ni lust och vilja så är det bara att lägga till mig

"darsan" heter jag ingame..!
2010-09-18, 15:47
  #2252
Medlem
Darsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlet
Hur mycket IP bör jag ha reserverat tills jag dingar 20? För det är väl då man ska börja köpa runes.

Börjar bli lite sugen på att köpa ett par Champions. Ligger just nu på level 14 och har väl ca 7000 IP

Lägg ner lite cash istället och köp champs med riot points, så får du IP över till viktiga runor. För en bra setup kostar 15-20k IP. Dyrt.
2010-09-18, 17:17
  #2253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlet
Hur mycket IP bör jag ha reserverat tills jag dingar 20? För det är väl då man ska börja köpa runes.

Börjar bli lite sugen på att köpa ett par Champions. Ligger just nu på level 14 och har väl ca 7000 IP
Totalt sett lär det kosta mellan 19335-28290 för en bra rune page. Lägg på extra om du vill ha två bra rune pages.

Personligen kör jag 9 Armor Penetration Marks, 3960, som alternativ 9 Magic Penetration Marks, 3960, 9 Magic Regen Per Level Seals, 1845, 9 Cooldown Reduction Glyphs, 7380, samt 3 Flat Health Quints, 6150. Totalt blir det då 23 295. Sen har jag spenderat mer också eftersom jag har "gamblat" en del, och på så sätt fått runor. Så jag har mer runor egentligen, men dessa är de jag använder för tillfället.
2010-09-18, 17:33
  #2254
Medlem
pjalles avatar
En full crit bok (+20% crit chans) kostade väl 17000 ip.
2010-09-18, 18:10
  #2255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
En full crit bok (+20% crit chans) kostade väl 17000 ip.
Fast då förlorar man viktiga stats som armor penetration, cooldown reduction och 97 hp, samt vad man nu ville ha seals till. Armor Penetration är mer effektivt än crit chance, enligt matematik.
2010-09-18, 18:16
  #2256
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Nunu skulle jag räkna som en mage, då han är väldigt dålig som tank. Han är snarare en mage som tål lite mer än en tank. Kassadin är nog främst en mage, men han är lite speciell då han använder vanliga attacker en del, till skillnad från andra mages, som gör mer nukes och sådant. Sen får jag erkänna att det var ett tag sedan jag körde Kassadin sist.

Jo, nunu är lite hybrid. Mage/Support/tank skulle jag säga även fast han inte är superbra på att tanka. När man är Kassadin nukar man rätt mycket, tro mig Men han är som du säger en lite annourlunda mage.

Någon som vet vilka quintessence-runor som är bäst för Annie? Funderar på ability power, men kanske är bättre med magic penetration? Sen har jag hört att flat hp kan fungera bra också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in