2010-12-04, 21:53
  #3421
Medlem
Jak@ns avatar
Vem är sugen på att spela NU?


Jag är sugen på lite LoL'ande efter en tids uppehåll (cod blops...doh). Kör support och endast support, det är det jag finner intressant och det är där jag kommer till min rätt. Kan dra mig till att spela tank om det absolut behövs.

Spelar du på US och vill lira några games? Adda Jakan (alternativt jakanbakan, osäker på vilken av dom man skriver in). Mitt krav är att du inte är världens noobfeeder då tanken är att jag kommer vara din support i stort sett, och det värsta som finns som support är när dps är värdlöst. Är själv en helt ok spelare.

Skicka en request!
2010-12-05, 00:33
  #3422
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
text

Eftersom du lade ner så mycket tanke och tid på ditt svar så uppskattar jag det. Dock har vi fortfarande samma problem. Det är som anekdoten om humlan som i teorin inte kan flyga, men skiter i det och flyger ändå. Man kan prata teori till höger och vänster, men först när man är inne i spelet och upplever champions så kan man bedöma om de är op eller inte.

Men jag spelar ju som sagt inte så mycket eller ens ranked. Förstår inte tjusningen med ranked riktigt, vad jag förstår så är det ännu fler tryhards där än i normal, och det förstör ju det roliga lite...
2010-12-05, 02:01
  #3423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Eftersom du lade ner så mycket tanke och tid på ditt svar så uppskattar jag det. Dock har vi fortfarande samma problem. Det är som anekdoten om humlan som i teorin inte kan flyga, men skiter i det och flyger ändå. Man kan prata teori till höger och vänster, men först när man är inne i spelet och upplever champions så kan man bedöma om de är op eller inte.
Jag har mött Mordekaiser rätt många gånger, och tycker inte att han är jobbigare än många andra tanks. Så ja, givetvis får man utgå mycket från det man sätt. Exempelvis förstår jag inte riktigt varför han rankar Malphite och Gragas så högt. Kanske kommer jag att möta någon bra Malphite eller Gragas, men än har jag inte blivit jätteimponerad.
2010-12-05, 02:57
  #3424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag har mött Mordekaiser rätt många gånger, och tycker inte att han är jobbigare än många andra tanks. Så ja, givetvis får man utgå mycket från det man sätt. Exempelvis förstår jag inte riktigt varför han rankar Malphite och Gragas så högt. Kanske kommer jag att möta någon bra Malphite eller Gragas, men än har jag inte blivit jätteimponerad.
Tiersen är ju baserade på hur nyttiga de är för laget, och gragas är riktigt bra i teamfights, mötte en duktig gragas för några veckor sedan, körde någon squishy jävel typ annie, varje jävla teamfight använde han ulti eller vad det är så att hela mitt lag flög iväg åt olika håll. då blev jag solo och ihjälslagen på 2 sekunder och likadant med de andra squishiga gubbarna. Grymt jobbigt, fast galio är ju ännu jobbigare och om jag inte missminner mig så är han rankad väldigt högt.
2010-12-05, 03:09
  #3425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Tiersen är ju baserade på hur nyttiga de är för laget, och gragas är riktigt bra i teamfights, mötte en duktig gragas för några veckor sedan, körde någon squishy jävel typ annie, varje jävla teamfight använde han ulti eller vad det är så att hela mitt lag flög iväg åt olika håll. då blev jag solo och ihjälslagen på 2 sekunder och likadant med de andra squishiga gubbarna. Grymt jobbigt, fast galio är ju ännu jobbigare och om jag inte missminner mig så är han rankad väldigt högt.
Kan så vara. En Gragas som använder sin ulti effektivt kan vara riktigt irriterande att möta, ja. Galio räknades som den starkaste tanken ett tag, nu efter senaste patchen vet jag inte.
2010-12-05, 13:10
  #3426
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Vem är sugen på att spela NU?


Jag är sugen på lite LoL'ande efter en tids uppehåll (cod blops...doh). Kör support och endast support, det är det jag finner intressant och det är där jag kommer till min rätt. Kan dra mig till att spela tank om det absolut behövs.

Spelar du på US och vill lira några games? Adda Jakan (alternativt jakanbakan, osäker på vilken av dom man skriver in). Mitt krav är att du inte är världens noobfeeder då tanken är att jag kommer vara din support i stort sett, och det värsta som finns som support är när dps är värdlöst. Är själv en helt ok spelare.

Skicka en request!

Jag lirar gärna med dig jakan, dock kommer jag online ikväll, heter chokladpojken
2010-12-05, 13:39
  #3427
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Jag lirar gärna med dig jakan, dock kommer jag online ikväll, heter chokladpojken


Dig har jag på min flist redan vet jag! Vet dock inte om vi lirat nått tillsammans. Vi får köra lite ikväll då

Om det är nån som hete nått med "plupp" (minns inte exakt) som addat får ni skicka igen, glömde att jag skrivit här och declinade det när jag såg en request i morse, trodde det var nån random.

NU får riot ta och släppa den där ravampen som skulle lyfta grafiken så jävligt och den nya kartan, samt en ritigt fet healing champ, inge utility och massa skit, det ska vara pure healing! Typ en dotheal, en instaheal, en "purge" som tar bort debuffs och en ultimate som gör hela ens lag osynligt i 3 sekunder. NICE!
2010-12-05, 13:56
  #3428
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Dig har jag på min flist redan vet jag! Vet dock inte om vi lirat nått tillsammans. Vi får köra lite ikväll då

Om det är nån som hete nått med "plupp" (minns inte exakt) som addat får ni skicka igen, glömde att jag skrivit här och declinade det när jag såg en request i morse, trodde det var nån random.

NU får riot ta och släppa den där ravampen som skulle lyfta grafiken så jävligt och den nya kartan, samt en ritigt fet healing champ, inge utility och massa skit, det ska vara pure healing! Typ en dotheal, en instaheal, en "purge" som tar bort debuffs och en ultimate som gör hela ens lag osynligt i 3 sekunder. NICE!

Jo, har ett vagt minne av att jag snackat med dig tidigare! vi har nog inte lirat, men vi får köra ikväll!
2010-12-05, 14:12
  #3429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Jag har mött Mordekaiser rätt många gånger, och tycker inte att han är jobbigare än många andra tanks. Så ja, givetvis får man utgå mycket från det man sätt. Exempelvis förstår jag inte riktigt varför han rankar Malphite och Gragas så högt. Kanske kommer jag att möta någon bra Malphite eller Gragas, men än har jag inte blivit jätteimponerad.

Malphite kan jag definitivt förstå att han är högt rankad. Tror aldrig jag har sett en Malphite faila.
2010-12-05, 15:57
  #3430
Medlem
Igor89s avatar
Lirade tidigare idag ett game med Shaco, aldrig spelat han förut, och jag gillade honom skarpt. Någon som har ett tips hur man kan lira och så? exempelvis om man ska ta ancient golen buffen i början, etc, samt en skön build?
2010-12-05, 16:45
  #3431
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Lirade tidigare idag ett game med Shaco, aldrig spelat han förut, och jag gillade honom skarpt. Någon som har ett tips hur man kan lira och så? exempelvis om man ska ta ancient golen buffen i början, etc, samt en skön build?

Har endast spelat honom väldigt lite för längesen så jag kan knappast tipsa om nått annat än dom här två guidsen som dom flesta shacolirare förmodligen anser väldigt bra och värdefulla.

Läs båda, sen läser du dom igen. Speciellt den längre med med djupgående info anng spelstilar och jungleroutes.

http://leaguecraft.com/strategies/guide/2358-daegen-s-guide-to-shaco-death-isn-t-funny.xhtml (mycket götta)

http://leaguecraft.com/strategies/guide/7551-shaco-the-ultimate-guide-to-ad.xhtml
__________________
Senast redigerad av Jak@n 2010-12-05 kl. 16:47.
2010-12-05, 17:28
  #3432
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Har endast spelat honom väldigt lite för längesen så jag kan knappast tipsa om nått annat än dom här två guidsen som dom flesta shacolirare förmodligen anser väldigt bra och värdefulla.

Läs båda, sen läser du dom igen. Speciellt den längre med med djupgående info anng spelstilar och jungleroutes.

http://leaguecraft.com/strategies/guide/2358-daegen-s-guide-to-shaco-death-isn-t-funny.xhtml (mycket götta)

http://leaguecraft.com/strategies/guide/7551-shaco-the-ultimate-guide-to-ad.xhtml

Ah, mycket bra tack! Spec det om jungleroutes, ska bli intressant att testa
Förresten jak@n, du nämnde tidigare att du lirade supports, får jag fråga vilka det är så jag kan välja en bra lanepartner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in