2011-04-17, 22:26
  #9433
Medlem
Spazzmaticuss avatar
Bahnhof här med. 400 ms förra gamet. Jaja, kul så länge det varade. Säg till mig när Riot ätit upp denna Shit-sandwich. Jag får lägga LoL på is tills dess. Det är inte spelbart.
2011-04-17, 23:13
  #9434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Både Vlad och Morde är bara bra om de är feedade. Vilket bara händer om de möter noobs.
båda är ju sjuka på att farma. Ja tycker inte att vlad behöver ett par kills för att komma igång, med hans creepfarm får han bra med pengar ändå.
2011-04-17, 23:26
  #9435
Medlem
Finns det någon som håller med svårighetsgraderna riot sätter på hjältarna. till exempel vad är det som gör att dr mundo har så hög svårighetsgrad medans garen har så låg??

tror att svårighetsgraden var anledningen till att alla Anivia jag stötte på innan jag nådde lvl 30 var asdåliga men betedde sig som att de var proffs. Min gissning är att de bläddrade genom karaktärslistan och såg att Anivia hade maxad svårighetsgrad, vilket såklart betyder att om du kör Anivia är du proffs.
2011-04-17, 23:30
  #9436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Helt värdelöst. Hjälper inte laget för 5 öre.
Hur exakt hjälper man inte laget om konstant dödar motståndare och blir sönderfeedad? Sure om han hade stått ensam och muppat medans resten av laget blir dödade, men vad jag kan urskilja så står han oftast med teammates alternativ dödar två i deras lag, vilket knappast någonsin kan klassas som att inte hjälpa sitt lag.
2011-04-17, 23:34
  #9437
Medlem
Ykakoos avatar
Ungefär hur många games behöver man lira för att bli level 30?
2011-04-17, 23:42
  #9438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ykakoo
Ungefär hur många games behöver man lira för att bli level 30?
Något i stil med 250-350, beroende på hur ofta du vinner.
2011-04-18, 00:09
  #9439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Hur exakt hjälper man inte laget om konstant dödar motståndare och blir sönderfeedad? Sure om han hade stått ensam och muppat medans resten av laget blir dödade, men vad jag kan urskilja så står han oftast med teammates alternativ dödar två i deras lag, vilket knappast någonsin kan klassas som att inte hjälpa sitt lag.

Spelar du mot hyffsat motstånd så får du stå jääävligt länge i någon buske och runka och ändå inte få någon kill. Samtidigt så får dina motståndare mer farm än dig. Inte mycket hjälp där.
2011-04-18, 00:27
  #9440
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Hur exakt hjälper man inte laget om konstant dödar motståndare och blir sönderfeedad? Sure om han hade stått ensam och muppat medans resten av laget blir dödade, men vad jag kan urskilja så står han oftast med teammates alternativ dödar två i deras lag, vilket knappast någonsin kan klassas som att inte hjälpa sitt lag.
Han hjälper inte till med att pusha eller vara med i team fights. AP Shaco är mest bara för att fula runt
2011-04-18, 00:35
  #9441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Hur exakt hjälper man inte laget om konstant dödar motståndare och blir sönderfeedad? Sure om han hade stått ensam och muppat medans resten av laget blir dödade, men vad jag kan urskilja så står han oftast med teammates alternativ dödar två i deras lag, vilket knappast någonsin kan klassas som att inte hjälpa sitt lag.
Lycka till med att dra fler än 2 kills om du inte lirar mot folk som precis börjat spela(Eller nja, finns väldigt många dåliga spelare ända upp till lvl 30). börjar folk warda så är ap shaco helt värdelös eftersom att han i princip lever på att folk ska facechecka buskar som jävla retards. Gör ingen det så har han wastat flera minuter på att sitta och trycka upp boxes. Det enda ap shaco kan göra utöver det är ju att kasta en shiv som gör rätt litet dmg om du jämför med hur mycket alla andra ap chars kan göra.

Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Finns det någon som håller med svårighetsgraderna riot sätter på hjältarna. till exempel vad är det som gör att dr mundo har så hög svårighetsgrad medans garen har så låg??

tror att svårighetsgraden var anledningen till att alla Anivia jag stötte på innan jag nådde lvl 30 var asdåliga men betedde sig som att de var proffs. Min gissning är att de bläddrade genom karaktärslistan och såg att Anivia hade maxad svårighetsgrad, vilket såklart betyder att om du kör Anivia är du proffs.
Håller inte med svårighetsgraderna för fem fucking öre. ok, tf har nästan maxad svårighetsgrad och det håller jag med om, han är nog en utav de 5 mest svårspelade charsen. Men leblanc? Hon är ju galet lättspelad. Sen finns det några mycket svåra chars som har jävligt låg, främst typ alla ranged carries som jag anser är svårspelade eftersom de kräver mycket bra positionering och kiting för att inte vara värdelösa, i princip alla har typ easy eller väldigt låg medium.
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-04-18 kl. 00:44.
2011-04-18, 01:14
  #9442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Finns det någon som håller med svårighetsgraderna riot sätter på hjältarna. till exempel vad är det som gör att dr mundo har så hög svårighetsgrad medans garen har så låg??

tror att svårighetsgraden var anledningen till att alla Anivia jag stötte på innan jag nådde lvl 30 var asdåliga men betedde sig som att de var proffs. Min gissning är att de bläddrade genom karaktärslistan och såg att Anivia hade maxad svårighetsgrad, vilket såklart betyder att om du kör Anivia är du proffs.

För att mundos cleaver räknas som ett skill-shot, garen har så vitt jag vet inga skill-shots och därför är har han lägre svårighetsgrad. Anivia har maxad svårighetsgrad för att hon har skill-shot och en vägg, väggarna är lite knepiga att placera ut vilket höjer det ifrån svårighetsgrad skill-shot till lite till.

Hoppas det inte var luddigt.
2011-04-18, 01:38
  #9443
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
För att mundos cleaver räknas som ett skill-shot, garen har så vitt jag vet inga skill-shots och därför är har han lägre svårighetsgrad. Anivia har maxad svårighetsgrad för att hon har skill-shot och en vägg, väggarna är lite knepiga att placera ut vilket höjer det ifrån svårighetsgrad skill-shot till lite till.

Hoppas det inte var luddigt.

Men hur kan då Lux vara på medium, alla hennes spells måste läggas ut med en s.k skillshot, det är springa, lägga Q (skillshot) E är likadant. Du måste slänga iväg E & träffa rätt för att sedan smälla den på vid bra tillfälle, samma med Ultin, skillshot där med. Vad gör henne så mycket lättare än Mundo?

Detta menar jag inte gäller för alla precis, men på en del klasser är graderna lite mysko.

Tänkte också fråga, är det värt att investera i Janna?
2011-04-18, 01:44
  #9444
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Sen när blev Malzahar en av de bästa casterhjältarna?
När jag "mainade" honom back then så småfnittrade folk åt mig när man spelade honom, "lolmalz" "Terrible champ" och liknande var vanligt, mest pga hur lätt hans ultimate kan interruptas, vad har ändrats?
Kan inte cleansas hans ulti längre kom jag på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in