2010-09-15, 12:04
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Så Amumu, Morgana, Kog'Maw, Garen och eventuellt Miss Fortune är Top 5 i nuläget? Intressant att Garen har åkt upp så mycket i Tier list, utan att direkt ha blivit buffad. Han har ju snarare blivit nerfad.

Amumu, Morgana, Kog'Maw och Garen är bland de absolut bästa, ja. Vet inte var du fick topp 5 ifrån dock. Miss Fortune kan jag inte direkt uttrycka mig om efter att bara sett typ 10 games med henne. När Epik valde henne hade hon bara varit ute ett par dagar så det var väl en chansning antar jag.

Anledningen till att Garen har avancerat så pass på tier list är väl att de tidigare OP champsen blivit nerfade (Heim, Shaco).
2010-09-15, 12:10
Medlem
ItWasGhostss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Anledningen till att Garen har avancerat så pass på tier list är väl att de tidigare OP champsen blivit nerfade (Heim, Shaco).

Spelar någon över huvud taget Heimerdinger längre? Jag spelade honom inte nerftåget kom igång, vann drygt 20 matcher i rad med minst 2 randoms i laget. Var bara att mata genom mid lane och man behövde nästan aldrig stanna för att hämta andan. Har kikat på patch notes och han verkar ju i princip totalt värdelös idag.
2010-09-15, 12:50
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasGhosts
Spelar någon över huvud taget Heimerdinger längre? Jag spelade honom inte nerftåget kom igång, vann drygt 20 matcher i rad med minst 2 randoms i laget. Var bara att mata genom mid lane och man behövde nästan aldrig stanna för att hämta andan. Har kikat på patch notes och han verkar ju i princip totalt värdelös idag.

Helt klart sämre nu, och jag ser honom i princip aldrig längre.
2010-09-15, 14:58
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlet
Det är väl snarare vilka som används i lite mer etablerade matcher, borde väl vara en lite mindre rotation än alla champions. Sen har jag inte kommit över fund med om det finns någon elitescen än.

Carry
Semi-carry (dvs. tank, eller balans)
Gank
Support

Vad jag är ute efter är väl egentligen lite name droppande på champions som är värda att sätta sig in i, skulle ta extremt mycket tid att testa igenom alla.
Den här länken beskriver bäst ungefär hur "bra" olika champions är i seriösa games. Tier 1 är då bäst och sedan går det nedåt. Självklart är olika hjältar bra i olika situationer men se denna som en riktlinje.

Personligen kan jag ranka de champions jag tycker är bäst utav de kategorier du postade:

Carry (physical): Master Yi, Tristana.
Carry (magic): Annie, Ryze
Carry (Hybrid): Kog-Maw
Semi-carry: Vladimir, Singed, Garen
Gank (antar att du menar aoe diasble, a.k.a "cc" (crowd control)): Amumu, Galio
Support: Janna, Taric, Soraka

Hoppas det var lite till hjälp, folk kan gärna komma med synpunkter och förfrågningar om förtydliganden om det behövs!
2010-09-15, 16:34
Bannlyst
var finns bästa stället att hitta patch notes?
2010-09-15, 17:49
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Ser ingenting som nerfades/buffades med Kennen i senaste patchen?

Klantigt formulerat av mig. Menade såklart "senaste patchen då han fick sin rmk" XD
2010-09-15, 19:26
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konradus
var finns bästa stället att hitta patch notes?

Du hittar de på officiella forumet under League of Legends Announcements.

http://eu.leagueoflegends.com/board/forumdisplay.php?f=3
2010-09-15, 23:14
Medlem
Citat:

inte så svårt att vinna när man är 3st som spelat ihop tidigare och kommunicerar ordentligt

för övrigt så lirade jag mot en heimer igår som carryade hela sitt lag, vi pusha inte på honom pga nerfsen så han fick ~3 ganks gratis i princip. han prioriterade sina turrets sist och iomed sitt försprång i guld så gjorde hans rockets och granat sjuk skada, i slutet kunde jag inte fatta hur jag dog så snabbt som sion. Vi vann till slut men det var ett helvete med honom
2010-09-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Amumu, Morgana, Kog'Maw och Garen är bland de absolut bästa, ja. Vet inte var du fick topp 5 ifrån dock. Miss Fortune kan jag inte direkt uttrycka mig om efter att bara sett typ 10 games med henne. När Epik valde henne hade hon bara varit ute ett par dagar så det var väl en chansning antar jag.
Top 5 skrev jag själv, utifrån vad jag har sett, samt vad jag hört av andra. Miss Fortune är jag lite osäker på, men i nuläget verkar hon väldigt stark.

Citat:
Det kan mycket väl vara så. Samma anledning att Morgana avancerat, antar jag.

Citat:
Heimer spelas väldigt sällan numera, verkar det som. Jag har hört att han fortfarande går att spela, men att man nu faktiskt behöver gå runt och ganka istället för att bara äga en lane. Han är inte OP längre och kan vara lite klurig. I mina ögon är han nu en magiker med några nukes samt två turrets.

Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
Carry (physical): Master Yi, Tristana.
Jag håller inte med om Yi. Xin är nog bättre, då.

Citat:
Support: Janna, Taric, Soraka
Soraka... Förut var hon en av top 5-karaktärerna, nu skulle jag nog säga att Taric är bättre på nästan alla sätt. Nerf efter nerf har gjort Soraka mindre användbar, tyvärr.
2010-09-16, 15:36
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Jag håller inte med om Yi. Xin är nog bättre, då.
På vilket sätt håller du inte med om Yi? Kan du inte spela Yi bra/har aldrig mött en bra Yi? Han är extrem som pusher och kan nästintill själv ta ner ett helt lag själv med hjälp av lite CC.

Citat:
Soraka... Förut var hon en av top 5-karaktärerna, nu skulle jag nog säga att Taric är bättre på nästan alla sätt. Nerf efter nerf har gjort Soraka mindre användbar, tyvärr.
Visst har hon blivit sämre men tycker fortfarande hon kvalar in på listan. Bygg henne som AP och du kommer heala rejält. Dock blir hon lite squishy och får stanna lite bakom de andra i gank, fungerar dock även med lite mer tanky (Rod, Rylais) build aswell.
2010-09-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmpff
inte så svårt att vinna när man är 3st som spelat ihop tidigare och kommunicerar ordentligt

Tycker att det är lättast att vinna solo(när alla man lirar med är typ lvl eller iaf 25+). När jag lirar solo trots att jag är lvl 22 så känns det som man ofta lirar med folk som är typ lvl 7.

[quote=BigAndAlmighty]På vilket sätt håller du inte med om Yi? Kan du inte spela Yi bra/har aldrig mött en bra Yi? Han är extrem som pusher och kan nästintill själv ta ner ett helt lag själv med hjälp av lite CC.

/QUOTE]
detta kan jag hålla med om. Visst har jag sett feedade xin's som köttar som fan men de är inte så galet sjuka som yi kan vara.
2010-09-16, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
På vilket sätt håller du inte med om Yi? Kan du inte spela Yi bra/har aldrig mött en bra Yi? Han är extrem som pusher och kan nästintill själv ta ner ett helt lag själv med hjälp av lite CC.
Visst har jag sett bra Yi som har vänt matchen. Jag har själv faktiskt vänt en match som verkade körd. 4 av lagkamraterna mötte 5 av motståndarna i mitten, jag plockade 2-3 torn top samt en inhibitor. Få karaktärer pushar torn lika snabbt som AD Yi late game. AP Yi kan dessutom vara riktigt farlig early-mid game. Yi är långt från en värdelös karaktär, men jag menar att han trots det är en av de sämre melee dps. Yi påminner lite om Tryndamere, båda blir nästan alltid väldigt farliga late game, kring 40-60 minuter. Problemet är att de flesta games slutar vid 25-35 minuter eller så. Få games håller på 60 minuter. Jag skulle nog säga att karaktärer som Xin Zhao, Mordekaiser, Garen och Olaf är bättre melee dps än Master Yi är. Yi kan fortfarande vara användbar, han är inte Jax, men problemet är att det finns många bättre alternativ. Och nu jämför vi endast med melee dps, räknar vi även med ranged dps kommer inte Master Yi högt upp.

Citat:
Visst har hon blivit sämre men tycker fortfarande hon kvalar in på listan. Bygg henne som AP och du kommer heala rejält. Dock blir hon lite squishy och får stanna lite bakom de andra i gank, fungerar dock även med lite mer tanky (Rod, Rylais) build aswell.
Ett stort problem med Soraka är att det är klurigt att få pengar. Mejai's Soulstealer kan vara väldigt bra om ens lagkamrater är bra på att ganka, ser man en gank kan man dra en ulti och få en assist. Det är betydligt lättare att få pengar med Taric, har jag märkt. Taric är bättre på de flesta sätt, alltså finns det inte mycket anledning att köra Soraka. Jag tycker att det är lite synd, då jag faktiskt köpt Soraka och haft kul med henne. I dagsläget ser jag få anledningar att välja henne istället för någon annan som troligen kan tillföra mer till laget, som exempelvis Annie eller Anivia. När det gäller support är nog både Taric, Janna och Kayle bättre i nuläget. Kayle kan dessutom göra en hel del skada.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in