2010-11-20, 01:40
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detandrakontot
Det absolut största störningsmomentet är autoattackare, vet inte riktigt hur man ska göra med dylika problem heller.

Jag läser att många inte tycker att man ska autoattackera, men förblir utan en förklaring och jag förstår aldrig varför inte?
Creeps går ner snabbare, man kan fortfarande få lasthit. Negativt skulle kunna vara att man behöver positionera sig lite illa ibland, men att det är så avgörande tror jag inte, för då hade jag fått höra det.

Så snälla, ge mig en ordentlig lektion.
2010-11-20, 02:16
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
varför inte?

att man behöver positionera sig illa

Du svarar själv på din fråga. Genom att tvinga fram creepsen så förlorar du all kontroll på lanen och öppnar ganks från andra lagets junglare. Genom att ha alla creepsen vid ens torn så kan man fortfarande kontrollera så man får en stor del av lasthittsen och ens motståndare har ingen chans att harassa dig eller försöka på en gank från junglen. Sitter du där emot i den andra postionen så är det en dröm för en person som kommer ut ur junglen och ska ganka eftersom det tar en evighet för dig att ta dig tillbaka till tornet för att vara säker. Sen genom att puscha fram creepsen till deras torn gör du att dem kan gå emellan dig och creepsen och få iväg dig från all xp och lasthits vilket gynnar det andra laget.
2010-11-20, 02:30
Medlem
Citat:
Så snälla, ge mig en ordentlig lektion.
http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=149979

Den där guiden öppnade ögonen för mig när jag var mid-level.
2010-11-20, 02:34
Medlem
Citat:
Creeps går ner snabbare[...]
Vilket är precis vad du inte vill. Om deras creeps dör snabbt betyder det att din lane pushas, vilket gör att motståndarna hamnar i en position där de enkelt kan skydda sig vid tornet, medan ni lämnar ryggen öppen. Om ni måste springa tvingas ni springa långt, medan om ni försöker attackera dem så kan de enkelt gömma sig bakom tornet. En anledning att pusha early game skulle vara om man får chans att ta ner tornet, eller skada det ordentligt, men det är väldigt ovanligt.
2010-11-20, 09:56
Medlem
Varför skulle man i överhuvudtaget vilja autoattackera? Jag testade det en gång när jag körde Ashe i mid, fick ungefär 2-3 creepkills per wave.

Jag brukar alltid ligga i topp när det gäller creepkills, på båda lagen.

Mitt skryt åsido.
Nästan alla jag har stött på slår och slår, försöker man förklara blir man kallad noob. En av dom tyckte jag var dum i huvudet och svarade med "i need gold...".

Och dessutom är det ju asgött att stå vid tornet, man kan inte bli harassad, gankad, lätt att ta lasthits, man kan själv harassa eller kalla in en gank.
2010-11-20, 11:38
Medlem
Funderar på att köpa nån Ad gubbe till ranked.
Några förlag?
Trynd / Olaf funderar jag på lite, har dock inte spelat nån av dom.
2010-11-20, 12:02
Medlem
fizzles avatar
Mhm, nu förstår jag. Jag ska tänka på det i nästa matcher och se hur de andra spelar.
Hur vi (jag + 2) har spelat (5manna med 2 nya) så har vi alltid pushat så att våra creeps hamnar till deras torn och då springer vi fram och får in ett par slag på deras torn.
T.ex. lägger jag då min "pöl", som Morgana, runt tornet medans vi fortfarande har 2-3 creeps där så att deras skadas innan nästa vår våg kommer, så att den går ner snabbare.
Jobbar alltid i uppförsbacke, kanske.

Sen är organiserat teamplay inte jättevanligt ännu och de individuella skillsen på vissa kan sjunka kraftigt..

Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Några förlag?
Ingen av dem är rolig att möta. Båda är kraftiga män som kan skada bra.
2010-11-20, 16:14
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Några förlag?
Tycker Brolaf är bättre än Trynd. Kör i djungeln.
2010-11-20, 17:17
Medlem
Okej :P
Fan nu står det mellan Xin och Olaf :P
Xin verkar vara lite stadigare när man läser runt
2010-11-20, 17:50
Medlem
Citat:
Fan nu står det mellan Xin och Olaf :P
Xin verkar vara lite stadigare när man läser runt
Båda är riktigt bra melee damage/off-tanks. Personligen föredrar jag Xin. Båda kan jungla bra, men Xin kan, i vissa lägen, ha ett riktigt starkt early game.
2010-11-20, 18:30
Medlem
pjalles avatar
Nackdelen med Olaf är att han är väldigt itemberoende...
2010-11-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Nackdelen med Olaf är att han är väldigt itemberoende...
Va va vänta nu. Visserligen är jag ingen Olaf spelare så kan missta mig, men är han inte en av de minsdre itemberoende melee carriesen ändå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in