2010-11-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Men ja, Tryndamere är en jävla hora... nog han jag hatar mest atm.

Har aldrig mött en Leblanc men dom som har varit i mitt team har oftast röjt och varit extremt dryga att möta, främst då för tower harrassing. Är Leblanc ett vanligt hatobjekt nuförtiden?

Hur fan kan man inte veta vad zonecontrol är när man är lvl 30? Ibland kör jag aggressiva dudes som knappt kan farma som gör att vi i princip, om man möter riktiga squishys, kan stänga ner vår lane men då är det alltid ett cp man lirar med som pushar sönder skiten ändå. När jag frågar varför de pushar och de säger "i need to farm" spontanspyr man alltid lite i munnen.

Alla borde se den här:
http://www.youtube.com/watch?v=0kxGQ3gWdrM&feature=rec-r2-2r-1-HM
2010-11-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9Hv2
Är LoL Eller HoN bäst?
Beror på vad man är ute efter. Jag gillar LoL bättre.
2010-11-15, 21:47
Medlem
9Hv2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Beror på vad man är ute efter. Jag gillar LoL bättre.
Ute efter vad?
Vad är skillnaderna mer än att HoN kostar pengar?
2010-11-15, 21:53
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ute efter vad?
http://www.leagueoflegends.com/learn/dota_and_lol
2010-11-15, 22:03
Medlem
Citat:
Tja, tredje gången gillt, kanske?

En introduktion som jag skrivit två gånger tidigare finns i spoilerrutan.

2010-11-15, 23:16
Medlem
Armadees avatar
Citat:
Tja, tredje gången gillt, kanske?

En introduktion som jag skrivit två gånger tidigare finns i spoilerrutan.

Här jämförs ju LoL och DotA. inte LoL och HoN
2010-11-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadee
Här jämförs ju LoL och DotA. inte LoL och HoN
Jämförelse DotA och HoN: HoN har snyggare grafik. HoN har ett bättre shop-system. Man kan reconnecta inom fem minuter. Spelet har mer ranking än DotA. Det är de största skillnaderna jag kommer att tänka på. DotA och HoN är väldigt lika varandra. LoL skiljer sig mer.
2010-11-16, 00:38
Medlem
Armadees avatar
Citat:
Jämförelse DotA och HoN: HoN har snyggare grafik. HoN har ett bättre shop-system. Man kan reconnecta inom fem minuter. Spelet har mer ranking än DotA. Det är de största skillnaderna jag kommer att tänka på. DotA och HoN är väldigt lika varandra. LoL skiljer sig mer.

Sant, men lägg på saker som snabbare tempo, mer 'flow' i gameplayet, nya items och heroes, stöd för modifiering av interface/models/sounds, dotas 'efterträdare' vad gäller e-sport samt att det är en hel spelstudio som jobbar med HoN så tycker jag det förtjänar att i alla fall inte ses som samma spel. Folk betalar ju 200 spänn för att lira HoN i stället för dota av en anledning.
2010-11-16, 00:52
Medlem
Kwelis avatar
Här är en del mycket bra tips som alla bör vara medvetna om, men som så många inte alls har någon aning om i spelet:

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=261006
2010-11-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadee
Sant, men lägg på saker som snabbare tempo, mer 'flow' i gameplayet, nya items och heroes, stöd för modifiering av interface/models/sounds, dotas 'efterträdare' vad gäller e-sport samt att det är en hel spelstudio som jobbar med HoN så tycker jag det förtjänar att i alla fall inte ses som samma spel. Folk betalar ju 200 spänn för att lira HoN i stället för dota av en anledning.
Fram tills du nämnde ordet "HoN" tänkte jag att det kanske var LoL du snackade om, haha. Folk köper HoN för att det är en expansionism till DotA, ungefär. Skillnaderna är inte så stora. Visst, HoN är bättre än DotA (enligt mig, då), men HoN har fortfarande en hel del brister som DotA också hade. Exempelvis att early game är mer passivt och att spelet är mer fokuserat på att farma minions än att ganka, till skillnad från LoL då.
2010-11-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Här är en del mycket bra tips som alla bör vara medvetna om, men som så många inte alls har någon aning om i spelet:

http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=261006

Det absolut största störningsmomentet är autoattackare, vet inte riktigt hur man ska göra med dylika problem heller.
2010-11-16, 14:13
Medlem
Armadees avatar
Citat:
Fram tills du nämnde ordet "HoN" tänkte jag att det kanske var LoL du snackade om, haha. Folk köper HoN för att det är en expansionism till DotA, ungefär. Skillnaderna är inte så stora. Visst, HoN är bättre än DotA (enligt mig, då), men HoN har fortfarande en hel del brister som DotA också hade. Exempelvis att early game är mer passivt och att spelet är mer fokuserat på att farma minions än att ganka, till skillnad från LoL då.

Okej, jag kan erkänna att jag inte spelat ens en sekund av lol, så jag har egentligen inget att jämföra med. Men earlygame i HoN är en konstant balans mellan att med auto attacks eller spells harassa motståndaren, ta creep kills och denya medans man utnyttjar creep AIn till sin fördel. Allt detta medans man håller ett öga på kartan för ganks. Det är lätt denna perioden då man är som mest fokuserad och jag tycker inte alls att det är särskilt passivt.

Sen i pro play ser man ibland vissa heroes som springer väldigt mycket mellan lanes för att sätta upp ganks så att de blir lite underlevlade, men det beror ju klart på vilken strategi och vilka heroes man har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in