Citat:
Ursprungligen postat av DarkBackground
Har kört en del lol nu men är fortfarande ganska ny (lvl 10 nu

)
Jag har nästan enbart kört med ashe då det är typ den ända jag tycker är rolig men även yp den enda jag har kört med. Har gåt ganska bra den senaste tiden och den senaste matchen fick jag exempelvis 10-1-9. Jag kör den denna:
http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/ashe-the-true-carry-dps-303 builden. Många har klagat på den och mina "dåliga skills". Har någon ett tips på ett bättre build och kanske något tips på hur jag kan bli en bättre ashe? är ashe fortfarande en bra hero eller har hon blivit nerfad? Det är konstigt då jag ibland får bra resultat men ibland rent av usla.
Runor på ashe: röda och quints armor penetration, gula och blå mana regen.
Items: dorans shield + health pot(kör meki pendant tills du har runor), mercury threads(swiftness om de har väldigt lite CC), brutalizer, infinity edge, banshee's veil, bloodthirster och nu ska spelet vara slut för längesedan, men om det mot all förmodan inte är det köp en guardian angel.
Det här är ingen perfekt guide eller liknande men det är rätt nära sanningen. Attack speed och crit är helt ok stats men absolut inget du vill satsa på med ashe då det inte förbättrar hennes volley överhuvudtaget, och volley är anledningen till att man spelar Ashe överhuvudtaget.
Ett sista tips som gäller generellt på nästan alla karaktärer är att berserker greaves är de överlägset sämsta skorna och så gott som aldrig värt att köpa. Attack speed är ett billigt stat som man kan få från massvis av olika items, mer movement speed eller CC reduction time är däremot ovärderligt.