2010-08-29, 03:06
Medlem
Hollowfires avatar
Kör Eve väldigt sällan nu för tiden, men när humöret faller på så...

vete tusan om man går upp i lvl fortare på US, men jag har ingen plåtkoll på det. De jag kör mest är nog blitz och Nasus då jag tycker om champions med synergy-kapacitet. Om det är rätt eller fel lägger jag ingen aspekt i.

Om jag feedar med Eve?
Mnjaaae, brukar ha ganska jämna stats beroende på motståndet. Det har ju hänt att man blivit sönderrapead, men för det mesta brukar det gå rätt bra om man kör en tung AP-build med rätt back-up från teamet.

Statsen är nere på en all-time low efter de senaste matcherna
typ 70w 73l om jag kommer ihåg rätt. De senaste jag spelat har uteslutande varit förluster. Inte bara pga att alla andra suger, har själv spelat lite krattigt.En stor bidragare har dock varit p12 1337en som sitter och feedar sönder earlygame.

Får kolla upp om jag kan hitta lite färskt blod på forumen och köra lite pre-mades. Tänkte mest att det är lättare att hitta lite schyssta svenskar som har lite koll på FB.

PS. Vill få fram med all tydlighet att jag inte är övertygad om min egen förträfflighet och att alla andra suger, utan att jag också kan ha dåliga dagar så att ingen tror att jag är någon primadonna.
2010-08-29, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBackground
Har kört en del lol nu men är fortfarande ganska ny (lvl 10 nu )

Jag har nästan enbart kört med ashe då det är typ den ända jag tycker är rolig men även yp den enda jag har kört med. Har gåt ganska bra den senaste tiden och den senaste matchen fick jag exempelvis 10-1-9. Jag kör den denna:http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/ashe-the-true-carry-dps-303 builden. Många har klagat på den och mina "dåliga skills". Har någon ett tips på ett bättre build och kanske något tips på hur jag kan bli en bättre ashe? är ashe fortfarande en bra hero eller har hon blivit nerfad? Det är konstigt då jag ibland får bra resultat men ibland rent av usla.

Runor på ashe: röda och quints armor penetration, gula och blå mana regen.
Items: dorans shield + health pot(kör meki pendant tills du har runor), mercury threads(swiftness om de har väldigt lite CC), brutalizer, infinity edge, banshee's veil, bloodthirster och nu ska spelet vara slut för längesedan, men om det mot all förmodan inte är det köp en guardian angel.

Det här är ingen perfekt guide eller liknande men det är rätt nära sanningen. Attack speed och crit är helt ok stats men absolut inget du vill satsa på med ashe då det inte förbättrar hennes volley överhuvudtaget, och volley är anledningen till att man spelar Ashe överhuvudtaget.

Ett sista tips som gäller generellt på nästan alla karaktärer är att berserker greaves är de överlägset sämsta skorna och så gott som aldrig värt att köpa. Attack speed är ett billigt stat som man kan få från massvis av olika items, mer movement speed eller CC reduction time är däremot ovärderligt.
2010-08-29, 09:35
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollowfire
Kör Eve väldigt sällan nu för tiden, men när humöret faller på så...

vete tusan om man går upp i lvl fortare på US, men jag har ingen plåtkoll på det. De jag kör mest är nog blitz och Nasus då jag tycker om champions med synergy-kapacitet. Om det är rätt eller fel lägger jag ingen aspekt i.

Om jag feedar med Eve?
Mnjaaae, brukar ha ganska jämna stats beroende på motståndet. Det har ju hänt att man blivit sönderrapead, men för det mesta brukar det gå rätt bra om man kör en tung AP-build med rätt back-up från teamet.

Statsen är nere på en all-time low efter de senaste matcherna
typ 70w 73l om jag kommer ihåg rätt. De senaste jag spelat har uteslutande varit förluster. Inte bara pga att alla andra suger, har själv spelat lite krattigt.En stor bidragare har dock varit p12 1337en som sitter och feedar sönder earlygame.

Får kolla upp om jag kan hitta lite färskt blod på forumen och köra lite pre-mades. Tänkte mest att det är lättare att hitta lite schyssta svenskar som har lite koll på FB.

PS. Vill få fram med all tydlighet att jag inte är övertygad om min egen förträfflighet och att alla andra suger, utan att jag också kan ha dåliga dagar så att ingen tror att jag är någon primadonna.

Äntligen nån på fb som spelar på US servers. Addzor? Jakanbakan / Jakan ing. Inte säker på om det är inloggningsnamnet eller summonername du kör på. Testa båda =)
2010-08-29, 09:46
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Äntligen nån på fb som spelar på US servers. Addzor? Jakanbakan / Jakan ing. Inte säker på om det är inloggningsnamnet eller summonername du kör på. Testa båda =)

Spelar också US! Någon som är sugen på en match?
2010-08-29, 10:32
Medlem
Jak@ns avatar
Bara adda mig på ovan nick. Ska spela om en timme ungefär. Har lite frukost att äta först
2010-08-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Runor på ashe: röda och quints armor penetration, gula och blå mana regen.
Vore det inte bättre med Flat Health Quints? Visst är det trevligt med lite extra skada, men att ha mer hp i början kan göra stor skillnad. Sen, vore det inte bättre med Flat Cooldown Reduction Glyphs? Spamma Volley mer, samt ultin.

Citat:
Attack speed är ett billigt stat som man kan få från massvis av olika items, mer movement speed eller CC reduction time är däremot ovärderligt.
Movement speed är också ganska billigt. Enligt den informationen jag hittat börjar Ashe med 300 Move Speed. Boots 1 ger 50. Boots 2 ökar med 20, till 70 alltså. Boots 3 ger 90. Så anta att Ashe köper Boots 2, då har hon 370. Köper hon Boots 3 har hon 390. Om min källa stämmer kostar Zeal 1195 gold och ger +8% Move Speed (Samt +20% Attack Speed och 10% Critical Strike Chance). Anta att du köper Boots 2, vilket man oftast gör. Då har du 370. Med Zeal blir det 1.08*370= 399-400, vet inte hur de avrundar. En Zeal är alltså cirka 50% mer effektiv än Boots of Swiftness, om man endast räknar i Move Speed. Move Speed är alltså ganska lätt att få tag på billigt. Sen är det ju inte säkert att man vill ha Zeal, men kan man dra nytta av crit och attack speed kan det vara värt och istället köra på några andra Boots, som exempelvis Mercury Treads eller Ninja Tabi. Personligen gillar jag Mercury Treads bäst, det händer att jag tar Sorcerer's Shoes om jag är magiker.
2010-08-29, 13:42
Medlem
är det bara jag som inte kan logga in ? Loading fönstret hakar upp sig efter att jag tryckt på "log in". Hur är det för er andra ?
2010-08-29, 13:44
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wang
är det bara jag som inte kan logga in ? Loading fönstret hakar upp sig efter att jag tryckt på "log in". Hur är det för er andra ?
Nope, inte jag heller. servern verkar vara nere.
2010-08-29, 13:56
Bannlyst
Yep :P

Servern är nere för tillfället.

Detta kan vara för att dom försöker nu göra stabilitets tester och dom vill göra "online perfomance" prio nr ett.

vi får helt enkelt vänta, man har ju märkt nu på sistonde att det har varit lite smått laggigt på EU servrarna.

Det är nu

MEEENN MEN....

...det blir bättre sen
2010-08-29, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Spelade förut men tycker inte att jag är särskilt duktig, vilket är jävligt omotiverande. Några tips på bra heroes som är relativt lätta att spela som i början?

spela garen x)

dom måste allvarligt talat nerfa honom, han kan spelas imba även om man inte är särskilt duktig
2010-08-29, 14:09
Medlem
pjalles avatar
Jag är beroende av Urgot. Väldigt cool karaktär, najs röst
2010-08-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konradus
Yep :P

Servern är nere för tillfället.

Detta kan vara för att dom försöker nu göra stabilitets tester och dom vill göra "online perfomance" prio nr ett.

vi får helt enkelt vänta, man har ju märkt nu på sistonde att det har varit lite smått laggigt på EU servrarna.

Det är nu

MEEENN MEN....

...det blir bättre sen

De får allt hitta bättre tider att köra sina tester på, mitt på dan under en helg ? Inte för så längesen hade de nån maintenance under en fredagkväll också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in