Citat:
Ursprungligen postat av Jagarne
Jag vill uttala mig och påstå att tiamat är inte värdelös, men misförstådd. den ska införskaffas tidigt i spelet av hjältar som behöver lite mer av allt. med sitt (relativt) låga pris är den en toolbox som håller dig lane:ande mycket längre än motsvarade inköp för samma guld.
En Regrowth Pendant kostar 435 gold och ger lika mycket HP Regen. En Faerie Charm kostar 180 gold och ger nästan lika mycket MP Regen. Ett B.F. Sword kostar 1850 och ger mer AD. Splash är inte värt mycket för de flesta karaktärerna, varför vill du ha splash? Autoattackar du minions i början?
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Jo alla mina 3 pages är likadana utifall något går fel så man inte hamnar med en tom sida

Mina runor består av flat magic pen / per lvl hp / per lvl ap
Quints tror jag är 2 flat ap och en flat hp.
Okej. Lite tips på runor: Magic Penetration Marks, Armor Penetration Marks, Dodge Seals, Mana Regen per level Seals, flat Cooldown Glyphs, två till flat HP quints.
Jag vet inte vilka champions du kör, dock. Generellt sätt är Magic pen bättre för karaktärer som främst gör magical damage, medan Armor pen är för physical damage. Mana regen gör stor skillnad early game om man behöver mana, men om karaktären sällan behöver mana är dodge bättre. HP/level seals är väl okej, också. Oftast inte lika starka, men ändå rätt okej. För vissa karaktärer, exempelvis Vladimir, kan de vara mer värda, dock.
Cooldown reduction glyphs finner jag användbara för alla karaktärer. AP per level tror jag inte gör lika stor skillnad, då bonuserna inte är jättestora och det tar ett tag innan de kommer igång.
Citat:
Det vore ju kul att göra en rune page som är lite annorlunda och kanske inte så balanserad.
Tex fylla den med bara crit % runor eller liknande
Vad är det som är så roligt med det? Låter ungefär lika roligt som att köra 30 i Offensive Masteries för en tank, typ...