2010-11-10, 23:45
Medlem
Är det nå roligare att spela ranked än att spela normal games?
Jag har 20k ip just nu och funderar på om jag ska köpa mig en till rune book eller om jag ska skaffa mig tillräckligt med heros för att börja spela ranked.

Jag kan fan inte bestämma mig :/

En till fråga:
Räknas free champs som ägda champs?
Isåfall behöver jag inte köpa så många vilket skulle vara skönt
Senast redigerad av _Challe_ 2010-11-10 kl. 23:53.
2010-11-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Är nog rätt subjektivt. Ranked är mer seriöst. Folk lär bli surare om du gör misstag.

Citat:
Jag har 20k ip just nu och funderar på om jag ska köpa mig en till rune book eller om jag ska skaffa mig tillräckligt med heros för att börja spela ranked.
Är du Dark Entity på EU? Du skrev något om det tidigare i tråden. Det verkar som att alla tre rune pages är likadana? Om inte kan du ju berätta hur många runepages du har nu och vad de innehåller.
2010-11-11, 01:48
Medlem
Hej stämmer.

Behövde bara köpa 1 champ så provade 2 matcher nyss
Första intrycket på ranked va inte direkt bra
Första matchen hamnade jag i ett helt lost lag
Den andra matchen va väll lite vettigare iaf men jag trodde spelarna skulle vara bättre än så.
Jag själv är inte duktig men lite tråkigt när folk inte ens försöker spela som ett lag.

Kanske blir bättre om man lyckas vinna ett par matcher.

Jo alla mina 3 pages är likadana utifall något går fel så man inte hamnar med en tom sida
Mina runor består av flat magic pen / per lvl hp / per lvl ap
Quints tror jag är 2 flat ap och en flat hp.

Det vore ju kul att göra en rune page som är lite annorlunda och kanske inte så balanserad.
Tex fylla den med bara crit % runor eller liknande

Vettigast är väll kanske att göra 3 sidor för olika sorts spelare.
Tex en för tank en för caster osv men jag är mest ute efter att göra något kul
Senast redigerad av _Challe_ 2010-11-11 kl. 01:54.
2010-11-11, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Den builden ser helt värdelös ut imo. Får man fråga hur ofta du uppnår den? Inte den billigaste.

1. Du behöver boots.
2. Timat är värdelös.
3. GA passar inte alls på Yi.
4. Black Cleaver är väldigt situational, det är inte ofta du bör köpa den.
5. Ska du ha IE lär du vilja ha åtminstone något till item med crit chance.

När jag spelar Yi brukar min core build bestå av ghostblade, manamune och IE. Beroende på hur det går och vilka man möter lär det bli en bloodthirster/frozen mallet/phant dancer.

Jag vill uttala mig och påstå att tiamat är inte värdelös, men misförstådd. den ska införskaffas tidigt i spelet av hjältar som behöver lite mer av allt. med sitt (relativt) låga pris är den en toolbox som håller dig lane:ande mycket längre än motsvarade inköp för samma guld.

Håller dock med posten över om att din build ser bajs ut.
2010-11-11, 12:32
Medlem
Citat:

En till fråga:

free champs är med i rotationen och de byts alltså ut med jämna mellanrum. ranked e sjukt mkt roligare, men också seriösare som sagt. om du ska testa, var säker på att du har minst ett gäng olika heroes, casters, supports, dps, tanks osv eftersom du ibland blir tvungen att ställa upp på laget o inte alltid kan välja dina favoriter då det är draftmode. du borde också ha en runebook för varje typ av hero

ja hade askul innan season 1 och hade nästan 1000 wins men spelar nu endast ranked eftersom det är mer folk som är duktiga så det blir lite högre lvl spel och så får du se var du står mot eliten i rank och har nåt o sikta på

var beredd på att få utstå lite skit dock om du gör nbort dig...
2010-11-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarne
Jag vill uttala mig och påstå att tiamat är inte värdelös, men misförstådd. den ska införskaffas tidigt i spelet av hjältar som behöver lite mer av allt. med sitt (relativt) låga pris är den en toolbox som håller dig lane:ande mycket längre än motsvarade inköp för samma guld.
En Regrowth Pendant kostar 435 gold och ger lika mycket HP Regen. En Faerie Charm kostar 180 gold och ger nästan lika mycket MP Regen. Ett B.F. Sword kostar 1850 och ger mer AD. Splash är inte värt mycket för de flesta karaktärerna, varför vill du ha splash? Autoattackar du minions i början?

Citat:
Jo alla mina 3 pages är likadana utifall något går fel så man inte hamnar med en tom sida Mina runor består av flat magic pen / per lvl hp / per lvl ap
Quints tror jag är 2 flat ap och en flat hp.
Okej. Lite tips på runor: Magic Penetration Marks, Armor Penetration Marks, Dodge Seals, Mana Regen per level Seals, flat Cooldown Glyphs, två till flat HP quints.

Jag vet inte vilka champions du kör, dock. Generellt sätt är Magic pen bättre för karaktärer som främst gör magical damage, medan Armor pen är för physical damage. Mana regen gör stor skillnad early game om man behöver mana, men om karaktären sällan behöver mana är dodge bättre. HP/level seals är väl okej, också. Oftast inte lika starka, men ändå rätt okej. För vissa karaktärer, exempelvis Vladimir, kan de vara mer värda, dock.

Cooldown reduction glyphs finner jag användbara för alla karaktärer. AP per level tror jag inte gör lika stor skillnad, då bonuserna inte är jättestora och det tar ett tag innan de kommer igång.

Citat:
Det vore ju kul att göra en rune page som är lite annorlunda och kanske inte så balanserad.
Tex fylla den med bara crit % runor eller liknande
Vad är det som är så roligt med det? Låter ungefär lika roligt som att köra 30 i Offensive Masteries för en tank, typ...
2010-11-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
ranked e sjukt mkt roligare, men också seriösare som sagt.
Beror nog väldigt mycket på hur tävlingsinriktad man är. Ju mer tävlingsinriktad, ju större är sannolikheten att man gillar ranked, skulle jag tro.
2010-11-11, 12:44
Medlem
RubbStubbs avatar
Citat:

En till fråga:

Du får använda veckans free champions inom ranked, ja. Men ärligt talat så är rankade spel ett rent helvete, om du börjar från den vanliga nivån eller lägre. Det är ej för intet som man benämner den första perioden inom ranked för "ELO-Hell".
2010-11-11, 13:37
Medlem
pjalles avatar
Fuckin' Sona nerf nästa patch!
2010-11-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Fuckin' Sona nerf nästa patch!
Är patch notes släppta någonstans?
2010-11-11, 18:49
Medlem
Tack för alla svar

Det har gått rätt okej, 1 förlust och 4 vinster i solo ranked.
Körde en arranged med laget från ett solo game men då gick det dock inte så bra hehe.

Sylian
Tackar för rune tipsen. ska grubbla lite på vad jag tänker prova.

Ska nog köpa mig en tank också.
Gillar Amumu / rammus men amumu verkar bli bannad nästan varje game så blir nog rammus.
2010-11-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubbStubb
Du får använda veckans free champions inom ranked, ja. Men ärligt talat så är rankade spel ett rent helvete, om du börjar från den vanliga nivån eller lägre. Det är ej för intet som man benämner den första perioden inom ranked för "ELO-Hell".

Det är extremt lätt att boosta upp till high ELO genom att duo queua som gör att du hamnar i solo queue.

Försök också att välja en jungler/tank pga att alla i detta spelet är dps-horor och skiter fullständigt i om någon väljer tank eller support i rankat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in