Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Hur kan du veta att du föredrar något om du inte testat alternativet?
Ranked är roligare imo. Det är myyyyycket färre dåliga spelare, så man blir inte alls lika ofta lack på sina medspelare. Det är även mycket seriösare, mer taktik, mer snack osv. Folk vill verkligen vinna. Det är ju såklart även mycket svårare, men det är bara kul imo. Det känns faktiskt helt annorlunda att spela ranked än normal. Normal känns som practice nu

Eftersom jag känner till min egen inställning till ranking. Personligen gillar jag när tävlingen håller på ungefär ett game, men när det är slut är det över. Jag gillar inte turneringar eller liknande som håller på längre. Jag gillar inte ranking som koncept direkt, men på Normal games fungerar det rätt bra, då det inte sparas så länge. I ranking sparas det väldigt längre... Dessutom lär folk vara mer tävlingsinriktade på ranking och bli mer sura ifall någon i laget skulle göra ett misstag. Ranking är för tävlingsinriktade typer, jag är inte tävlingsinriktad, alltså bör jag hålla mig undan från ranking. Jag kör ofta pre-arranged, för övrigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Katalogen
Hoho, nu har man iaf införskaffat sig Shaco och fiifan vad bra han är! Senaste matchen fick jag 39-5-12 i stats! Dock är jag endast level 18 och spelar med/mot noobs.. Så kan ju vara därför :E
Du skulle ha sett honom innan han blev nerfad, då. 5 deaths är ändå rätt mycket med Shaco, innan nerfen hade jag oftast 0-1 death. Sword of the Occult är riktigt bra för honom. Förut var han Top 5, nu är han kanske Top 40.
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Syftade på att man lär sig timingen bättre, desto mer man spelar.
Möjligt, men är ju fortfarande dåligt att den buggar till ibland. I många fall är jag knappt medveten om att jag fick iväg den förrän den exploderar. Ibland händer det att Anivia inte vill kasta Q även fast jag trycker, av någon anledning. Ibland far den iväg utan att jag ser den. Dessa faktorer gör att det blir klurigt att tima in utan visuellt stöd. De borde försöka fixa buggen istället.