2010-09-21, 15:04
  #2317
Medlem
Katalogens avatar
Hoho, nu har man iaf införskaffat sig Shaco och fiifan vad bra han är! Senaste matchen fick jag 39-5-12 i stats! Dock är jag endast level 18 och spelar med/mot noobs.. Så kan ju vara därför :E
2010-09-21, 15:36
  #2318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Det är svårt att tima stunnen när den är osynlig. Eller, i alla fall svårare.

Mjo var ju det jag menade, skriver på telefonen.
Syftade på att man lär sig timingen bättre, desto mer man spelar.
2010-09-21, 16:56
  #2319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Hur kan du veta att du föredrar något om du inte testat alternativet?
Ranked är roligare imo. Det är myyyyycket färre dåliga spelare, så man blir inte alls lika ofta lack på sina medspelare. Det är även mycket seriösare, mer taktik, mer snack osv. Folk vill verkligen vinna. Det är ju såklart även mycket svårare, men det är bara kul imo. Det känns faktiskt helt annorlunda att spela ranked än normal. Normal känns som practice nu
Eftersom jag känner till min egen inställning till ranking. Personligen gillar jag när tävlingen håller på ungefär ett game, men när det är slut är det över. Jag gillar inte turneringar eller liknande som håller på längre. Jag gillar inte ranking som koncept direkt, men på Normal games fungerar det rätt bra, då det inte sparas så länge. I ranking sparas det väldigt längre... Dessutom lär folk vara mer tävlingsinriktade på ranking och bli mer sura ifall någon i laget skulle göra ett misstag. Ranking är för tävlingsinriktade typer, jag är inte tävlingsinriktad, alltså bör jag hålla mig undan från ranking. Jag kör ofta pre-arranged, för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Katalogen
Hoho, nu har man iaf införskaffat sig Shaco och fiifan vad bra han är! Senaste matchen fick jag 39-5-12 i stats! Dock är jag endast level 18 och spelar med/mot noobs.. Så kan ju vara därför :E
Du skulle ha sett honom innan han blev nerfad, då. 5 deaths är ändå rätt mycket med Shaco, innan nerfen hade jag oftast 0-1 death. Sword of the Occult är riktigt bra för honom. Förut var han Top 5, nu är han kanske Top 40.

Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Syftade på att man lär sig timingen bättre, desto mer man spelar.
Möjligt, men är ju fortfarande dåligt att den buggar till ibland. I många fall är jag knappt medveten om att jag fick iväg den förrän den exploderar. Ibland händer det att Anivia inte vill kasta Q även fast jag trycker, av någon anledning. Ibland far den iväg utan att jag ser den. Dessa faktorer gör att det blir klurigt att tima in utan visuellt stöd. De borde försöka fixa buggen istället.
2010-09-21, 17:34
  #2320
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teniu
Började för c.a en vecka sedan och min kompis som är level 30 sa åt mig att köpa Pantheon. Det går helt åt helvete när jag kör med honom. Hur ska jag bygga?

Tycker det var en jävligt elak kompis du har som rekommenderar en hjälte som knappt spelas efter han blev nerfad för ett bra tag sen. Jag har aldrig spelat Pant men som jag förstår det är det bara harassa med spjuten och sen stunnen som gäller då Heartstriker(?) blev ordentligt nerfad. Finns mycket bättre AD hjältar om det är det du är ute efter. Dock är jag för lat för att komma på någon just nu
2010-09-21, 17:42
  #2321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Tycker det var en jävligt elak kompis du har som rekommenderar en hjälte som knappt spelas efter han blev nerfad för ett bra tag sen.
Kompisen kanske har dålig koll? Pantheon är ju inte lika dålig som exempelvis Jax, i alla fall. För melee dps är nog Garen eller Xin Zhao de bästa. För range dps är Tristana, Miss Fortune och Kog'Maw (lite speciell) troligen de bästa.
2010-09-21, 18:04
  #2322
Medlem
Sheiks avatar
Är nybörjare och undrar hur många olika karaktärer ni skulle tipsa att man blir lite extra vass med. Har precis blivit bra på Morgana efter en sådär 10-15 matcher med henne, och känner att det är dags att lära mig en ny karaktär. Men samtidigt ser jag ingen anledning till att bli bra på alla, utan vill hellre bli riktigt bra på ett fåtal... Så vad är eran strategi?
2010-09-21, 18:40
  #2323
Medlem
Streixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Är nybörjare och undrar hur många olika karaktärer ni skulle tipsa att man blir lite extra vass med. Har precis blivit bra på Morgana efter en sådär 10-15 matcher med henne, och känner att det är dags att lära mig en ny karaktär. Men samtidigt ser jag ingen anledning till att bli bra på alla, utan vill hellre bli riktigt bra på ett fåtal... Så vad är eran strategi?
Lär dig spela så många som möjligt, du behöver ju inte vara expert på alla men i alla fall kunna bemästra dom så pass att du inte kommer feeda sönder.

Är så trött på alla som spelar som bara lärt sig spela carries och ingen annat, och vägrar lira tank när man redan har 4 DPS. Är nog därför som jag kan spela de flesta tanks i LoL... ingen annan vill göra det.
2010-09-21, 18:47
  #2324
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Är nybörjare och undrar hur många olika karaktärer ni skulle tipsa att man blir lite extra vass med. Har precis blivit bra på Morgana efter en sådär 10-15 matcher med henne, och känner att det är dags att lära mig en ny karaktär. Men samtidigt ser jag ingen anledning till att bli bra på alla, utan vill hellre bli riktigt bra på ett fåtal... Så vad är eran strategi?


Skulle nog påstå att det bara är givande att spela alla lite grann, då vet du vad som väntar när du möter dom etc. Min strategi f.ö är att bli "bra" på ett fåtal och sedan kunna hoppa in och vara ganska normal på resten.

Gråter f.ö för att Sona släpptes idag (det är ju bara tisdag!!!) och jag får inte pengar förrän på fredag... -_-
2010-09-21, 19:40
  #2325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Är nybörjare och undrar hur många olika karaktärer ni skulle tipsa att man blir lite extra vass med.
De du gillar att köra. Du bör dock testa varje karaktär minst en gång för att få lite koll på vad de kan göra och så att du lär dig att samarbeta bättre med dem samt att kontra dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Streix
Är nog därför som jag kan spela de flesta tanks i LoL... ingen annan vill göra det.
Finns ju bara tre stycken som verkligen är bra som tanks, resten fungerar bättre som hybrider. De tre jag tänker på är Amumu, Shen och Rammus, i den ordningen. Andra karaktärer kan fungera hyggligt som hybridtanks, men de saknar ofta viktiga tankskills. Några exempel på sådana karaktärer är Sion, Garen, Cho'Gath samt Singed.
2010-09-21, 20:03
  #2326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Möjligt, men är ju fortfarande dåligt att den buggar till ibland. I många fall är jag knappt medveten om att jag fick iväg den förrän den exploderar. Ibland händer det att Anivia inte vill kasta Q även fast jag trycker, av någon anledning. Ibland far den iväg utan att jag ser den. Dessa faktorer gör att det blir klurigt att tima in utan visuellt stöd. De borde försöka fixa buggen istället.
Helt klart.
2010-09-21, 20:33
  #2327
Medlem
Qaowous avatar
Vem är Sona?

(Jag har LoL avinstallerat för jag gamade för mkt :P)

Vad är hon för typ av karaktär? Dps, Tank, Support osv Och hur mkt IP kostar hon?
2010-09-21, 20:51
  #2328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaowou
Vem är Sona?

(Jag har LoL avinstallerat för jag gamade för mkt :P)

Vad är hon för typ av karaktär? Dps, Tank, Support osv Och hur mkt IP kostar hon?
Sona är en ny karaktär som är support. Hon kommer troligen att kosta 3150.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in