Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
mm jag gårkar också ut för det. Folk som springer in i torn innan minions ens har spawnat, folk som gråter över precis allt, och värst av allt, folk som blir skitsura om man röstar ja på en surrender vote efter 55 minuter i ett game där fienden hade sabbat alla torn förutom de två framför vårt nexus.

Tja, att folk springer in i torn kan ha att göra med att du är rätt låg level. Har inte sett någon göra det här på jättelänge.
Jag får nog hålla med dem. När ni har kvar Nexus towers är det ju inte alls nödvändigtvis kört. Om fienden inte pushar så får ni enkel farm, om fienden pushar kan ni eventuellt lyckas få en ace och då pusha in i deras Nexus och eventuellt vinna. En teamfight kan avgöra late game. Dessutom kan man vända rätt rejält, vissa karaktärer kan börja glänsa om de får farma i fred. Som Sivir, Miss Fortune, Tristana, Corki, Twitch eller Kog'Maw, till exempel. Sen, om ni håller ut, så kommer pengaskillnaden inte att spela så stor roll, och då får ni kanske ett läge att få en Ace och pusha in och vinna. I många fall är det lite onödigt att ge upp vid 55 minuter. Att ge upp vid 30 minuter känns då vettigare, då man potentiellt "sparar" 20-30 minuter eller så ifall det skulle bli ett långt game. Ger ni upp vid 55 minuter sparar ni troligen inte särskilt mycket tid.
Det där om att få mer IP om man ger upp senare stämmer till viss del. Men jag tror att den maxas kring 35 minuter eller så, och bonusen är inte särskilt stor heller, som mest 11 IP eller så. Surrender är bra om man känner att man inte vill spela mer i det gamet, men många game går att vända. Även om det står 20-5 efter 25 minuter går det ofta att vända.