2010-12-09, 21:38
  #3517
Medlem
j0hns avatar
Orkar inte med de spelet. Alltid massa nybörjare med pinsam dålig engelska som bara skriker NOOOBS till varandra..
2010-12-09, 21:39
  #3518
Medlem
Alexisonfires avatar
hörde att detta skulle vara ett bra spel, men kan ej ladda ner spelet...går in på hemsidan, skapar ett account klickar på ladda ner men det står bara

Firefox kan inte hitta servern på l3cdn.riotgames.com.



* Kontrollera om det finns något skrivfel i adressen, som
ww.example.com i stället för
www.example.com

* Om du inte kan hämta någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.

* Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben."


någon annan som har samma problem?
__________________
Senast redigerad av Alexisonfire 2010-12-09 kl. 21:43.
2010-12-09, 22:50
  #3519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexisonfire
hörde att detta skulle vara ett bra spel, men kan ej ladda ner spelet...går in på hemsidan, skapar ett account klickar på ladda ner men det står bara

Firefox kan inte hitta servern på l3cdn.riotgames.com.



* Kontrollera om det finns något skrivfel i adressen, som
ww.example.com i stället för
www.example.com

* Om du inte kan hämta någon sida alls, kontrollera datorns
nätverksanslutning.

* Om datorn eller nätverket skyddas av en brandvägg eller proxy, kontrollera
att Firefox har tillstånd att ansluta till webben."


någon annan som har samma problem?

Har du testat en annan webläsare? för mig funkar det fint att ladda ner den 2mb stora filen som ska hjälpa dig med nedladdningen. testade härifrån https://signup.leagueoflegends.com/en/signup/redownload
2010-12-10, 00:50
  #3520
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Kan förstå dem i vissa situationer eftersom du får mindre IP av att surrenda. Kan ju vara värt att vänta 10 sek för att få full IP.

F.ö. kommer du nog lite senare störa dig mest på folk som auto-attackar och pushar sin lane
Åh, det hade jag ingen aning om.
2010-12-10, 02:37
  #3521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Urgot är bäst.

Manamune

Innervating Locket

Brutalizer

Merc treads

Bloodthirster

Sword of the Occult


Sjukt underskattad hjälte.

Helar något otroligt med innervating locket. Sjuk inbyggt slow.

Urgot är brutalt dålig, så pass dålig att den som designade honom borde få sparken
2010-12-10, 03:26
  #3522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
mm jag gårkar också ut för det. Folk som springer in i torn innan minions ens har spawnat, folk som gråter över precis allt, och värst av allt, folk som blir skitsura om man röstar ja på en surrender vote efter 55 minuter i ett game där fienden hade sabbat alla torn förutom de två framför vårt nexus.
Tja, att folk springer in i torn kan ha att göra med att du är rätt låg level. Har inte sett någon göra det här på jättelänge.

Jag får nog hålla med dem. När ni har kvar Nexus towers är det ju inte alls nödvändigtvis kört. Om fienden inte pushar så får ni enkel farm, om fienden pushar kan ni eventuellt lyckas få en ace och då pusha in i deras Nexus och eventuellt vinna. En teamfight kan avgöra late game. Dessutom kan man vända rätt rejält, vissa karaktärer kan börja glänsa om de får farma i fred. Som Sivir, Miss Fortune, Tristana, Corki, Twitch eller Kog'Maw, till exempel. Sen, om ni håller ut, så kommer pengaskillnaden inte att spela så stor roll, och då får ni kanske ett läge att få en Ace och pusha in och vinna. I många fall är det lite onödigt att ge upp vid 55 minuter. Att ge upp vid 30 minuter känns då vettigare, då man potentiellt "sparar" 20-30 minuter eller så ifall det skulle bli ett långt game. Ger ni upp vid 55 minuter sparar ni troligen inte särskilt mycket tid.

Det där om att få mer IP om man ger upp senare stämmer till viss del. Men jag tror att den maxas kring 35 minuter eller så, och bonusen är inte särskilt stor heller, som mest 11 IP eller så. Surrender är bra om man känner att man inte vill spela mer i det gamet, men många game går att vända. Även om det står 20-5 efter 25 minuter går det ofta att vända.
2010-12-10, 04:28
  #3523
Medlem
Sic_s avatar
Lirade mot en malph idag som körde 2x sunfire cape och 2x warmogs armor. Är det bra att stacka upp? Är ganska grön på att spela så allt vad tips heter är uppskattat. Körde själv malph och började fundera lite.. Han hade ju nästan 5k hp.
2010-12-10, 04:29
  #3524
Medlem
Alexisonfire

Mjae, men jag har liknande fel.
Har inte kunnat tagit hem senaste uppdateringen på över en vecka.
Suger rätt hårt hehe
2010-12-10, 04:52
  #3525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
Lirade mot en malph idag som körde 2x sunfire cape och 2x warmogs armor. Är det bra att stacka upp? Är ganska grön på att spela så allt vad tips heter är uppskattat. Körde själv malph och började fundera lite.. Han hade ju nästan 5k hp.
5k hp. Madred's Bloodrazor gör 4% av fiendens max-hp i extraskada. Det är 200 extra, per attack. Med tanke på att den där Malphite inte verkade ha särskilt mycket Magic Resist borde han kunna bli kontrad ganska hårt med någon som kör Madred's Bloodrazor. Att stacka HP fungerar sällan bra mot kompetenta lag.

Sunfire är ett bra item för Malphite, dock. Armor stackar bra med hans E, hp stackar bra med hans passiva, extra skada gör att han blir farligare. En eller två sunfire kan vara nice. Banshee's Veil, Randuin's Omen, Force of Nature kan vara några andra items som kan vara värda att köpa. Beror givetvis på vilka man möter, dock. Warmog's skulle jag nog inte rekommendera. Jag skulle nog hellre till och med köra en Rod of Ages än en Warmog's. Guardian Angel kan också vara ett alternativ.
2010-12-10, 13:09
  #3526
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Kan förstå dem i vissa situationer eftersom du får mindre IP av att surrenda. Kan ju vara värt att vänta 10 sek för att få full IP.

F.ö. kommer du nog lite senare störa dig mest på folk som auto-attackar och pushar sin lane

Innan (2-3 veckor sedan..) förstod jag inte alls varför autoattack var dåligt. Men det gör jag nu och känner att jag får hojta väldigt ofta till mina lagspelare "ta det LUGNT", "pusha inte då!", "sluta med autoattack". I all dess evighet.

Värst är det när ex. 2 på top har lågt HP, så sätter lanepartner igång och racear till torn istället för att vänta i en gank.
2010-12-10, 14:24
  #3527
Medlem
Panzerbat.s avatar
Fan vad vladimir är rolig ändå!lånade en polares konto för att prova på lite andra hjältar men ingen mäter sig med vlad imo.
2010-12-10, 14:30
  #3528
Medlem
Ockstaerrs avatar
Det mest förvånade är väl ändå att folk på level 30 och med 300 matcher spelade inte fattar hur man lasthittar. Jag brukar försöka att förklara men får man något "stfu noob" så slutar jag med det. Och övergår till att lasthitta på deras AA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in