2010-10-30, 18:56
Medlem
hench12s avatar
Spelade ett game nyss och lirade soraka. Hade en Blitzcrank i teamet som sa att han skulle tanka och en cho'gath som skulle lira AP . Tänkte väll att visst det får dem göra. Men så börjar Blitzcrank skaffa AP items och Cho'gath CDR och aura items istället.. Gissa om man blir lack. Har funderat på ifall man har sjunkit en massa i ELO eller så. För jag har aldrig haft problem med sådant förut. Lirar på EU ifall någon undrar
2010-10-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaxberg
Haiii
Ni vet att man kan titta sin egen "unranked" rating, alltså din rating på dina normal games.
Om du har LoL klienten uppe stäng av den och logga sedan in, gå endast in på DIN profil för att sedan logga ut igen.
Sen gå in i din league of legends mapp, hitta mappen Air och i där finns det loggar. Öppna den som är redigerad senast, sen ctrl - f och sök på "unranked:rating".

Unranked:rating=1953:wins=214:losses=118:leaves=12 :

Vad är eran "normal" rating?
Fungerar det här för er fortfarande? Fungerar inte för mig går inte att hitta unranked:rating. Finns det något annat sätt?
2010-10-30, 20:14
Medlem
Fargoths avatar
Suck. Spelade med en till synes väldigt argsint och deprimerad ung man innan idag. Han hade förlorat 10-15 matcher i rad och inledde, innan vi ens hade bannat första champen, med "ok guys dont be fucking noob retards" eller något i den stilen. Och på den vägen fortsatte det. Han klagade på allt vi gjorde och drog ner det första han gjorde till deras bot torn för att feeda med mening. Spelet var ju ändå redan förlorat. Jag mötte twitch ensam i top lane och han dödade mig en gång. Direkt började killen whina: "gg twitch is fed" när Twitch hade 1/1/0. Han klagade på alla andra i laget när han hade sämst stats, var 2-3 levlar under alla och hade bara boots efter 20 minuter. Killen jag spelade med (solo ranked) försökte snacka med honom och få honom att skärpa sig men till ingen nytta. Givetvis förlorade vi och whinern ansåg att jag borde rapporteras för att jag "feedade" trots att han hade sämre stats och jag var initiatorn.
Jag tycker LoL-communityt (US) är klart bättre än både HoN's och DotA's, men sådana här människor får en att tappa suget att spela helt.
2010-10-30, 20:29
Medlem
Necrotzicas avatar
Ena man kan göra är att aldrig spela solo, spelar man solo, ja då får man idioter på sitt team.

Snittåldern är säkert 12-15 år, och då får man finna sig i att språket och stilen ligger i den nivån.
2010-10-31, 20:15
Medlem
gayfarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucifixes
Jag funderar på att starta ett helt nytt konto. Jag har inte köpt några RP eller så, men jag är så jävla trött på alla jävla ryssar man träffar på, trots level 30.
Så jävla störigt.

Vad kan man använda för hjälte för att solo-stompa sönder 3v3?

körde mycket master yi mellan 1 - 15 och nu annie. brukar vara lätt om man får köra solo top
2010-10-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica
Ena man kan göra är att aldrig spela solo, spelar man solo, ja då får man idioter på sitt team.

Snittåldern är säkert 12-15 år, och då får man finna sig i att språket och stilen ligger i den nivån.

Kan inte förstå hur det kommer sig att dem alltid hamnar i samma lag och aldrig i motståndare laget.
2010-11-01, 15:36
Medlem
OneUps avatar
Haha, kolla antal röster på denna:
http://i51.tinypic.com/vpdybl.jpg
2010-11-01, 16:25
Medlem
pjalles avatar
Sona, bästa hjälten i spelet. Hon är den nya Janna/Heimerdinger/Soraka dvs har du henne i laget har ni vunnit.
2010-11-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Sona, bästa hjälten i spelet. Hon är den nya Janna/Heimerdinger/Soraka dvs har du henne i laget har ni vunnit.
Tycker att wit's end är en asbra counter mot Heimerdinger på T. Ex. Tristana (som jag mainar själv) om man bara lyckas införskaffa den tidigt. Bara en tanke...

Har nyligen köpt Amumu; och tycker det är en asskön karaktär; men har bara lirat med polare och pratice games än så länge (Nåt annat vore bara fel gentemot de mer gentlemannamässiga typerna på det publika nätverket). SPelar på sunfire-builden; vilket brukar funka asbra lategame, men är galet segstartat. Dessutom har jag hört att mot mer bemedlade spelare står sig det inte vidare väl.
Så; kära FB, hur spelar ni Amumu?
2010-11-01, 16:38
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarne
Så; kära FB, hur spelar ni Amumu?

Junglar, laneamumu är lika värdelös som lanewick. Sen finns det 2 olika sett att bygga honom på. Old school AP eller tank. Kör du tank så borde du inte bara skaffa Funfire utan Omen är ett jävligt bra item på honom. Och glöm inte skaffa MR så du kan överleva länge då W och E gör bra dmg för en tank. Att bara stacka SF är rätt så värdelöst eftersom du kommer göra mer dmg med AP build isf.
2010-11-01, 16:58
Medlem
Har även jag nyligen köpt Amumu och lirar honom konstant nu för tiden. Jag gillar faktiskt Sunfire som första item, det är starkt, hjälper jungle och farm grovt. Sedan är Randuin's/Banshee's/Aegis rätt bra som andra item (man tar det som hjälper mest mot motståndarnas attacker).

Jungle alltid! Är dock rätt noob på detta men så här brukar jag göra: Green path -> ganka och ta lite småcamps då och då. Finns det bättre alternativ? Tror mina runor/masteries är för dåliga för blue path... (är lvl 23)
2010-11-01, 18:45
Medlem
FlushFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Haha, kolla antal röster på denna:
http://i51.tinypic.com/vpdybl.jpg

Japp, lirade en 6v6 aram förrut, skoj som fan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto