2010-07-05, 09:18
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Riktigt trevligt spel faktiskt man blir inte beroende heller men kul som fan är det!

Hoho, kom tillbaka när du fått ett gäng levels och hittat några champs du verkligen gillar. Spelet växer ju mer man spelar iom att man låser upp slots i runboken, får runor, champ free-week etc. När säsong 1 släpps lär ju spelet heller inte bli tråkigare.
2010-07-05, 23:38
Medlem
Sletenkatts avatar
Heimerdinger och pusha torn är ju bara löjligt. Sätter upp en turret bredvid tornet och sen på med några granater så dör tornet på 1 creepwave... Och det är med endast Zhonya's Ring som AP item. Sen hans AOE stun och 3 små granater som gör runt 4-500 dmg på 3 personer är ju inte direkt dåligt i en teamfight. Löjligt bra hero just nu om han spelas rätt
2010-07-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Heimerdinger och pusha torn är ju bara löjligt. Sätter upp en turret bredvid tornet och sen på med några granater så dör tornet på 1 creepwave... Och det är med endast Zhonya's Ring som AP item. Sen hans AOE stun och 3 små granater som gör runt 4-500 dmg på 3 personer är ju inte direkt dåligt i en teamfight. Löjligt bra hero just nu om han spelas rätt

Visst är det så, jag tycker han behöver en fet jävla nerfspark i arslet. Speciellt på hans jävla granater. Det är ju galet.
2010-07-06, 00:57
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt

Word! Han har blivit riktigt fet. Med min ezrael har jag riktigt svårt att hålla emot honom i mid. Speciellt om han hunnit få upp ett par turrets.

Nerf pls!
2010-07-06, 19:31
Medlem
Är det värt att låsa upp runor nu? Är lvl 9, tänkte vänta till tier 3
2010-07-06, 23:12
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
Är det värt att låsa upp runor nu? Är lvl 9, tänkte vänta till tier 3

Nää inte på lv 9 allafall, du kan ju lätt vänta till 10 ^^

Orkar du kan du ju vänta till 20 för att låsa upp tier 3, själv köpte jag först runor vid 10 dock då jag var så sjukt sugen. Beror väl på om man tycker det är värt eller inte. Körde med IP/XP boost mycket när jag levlade så för mig var det värt att köpa tidigt
2010-07-07, 02:38
Medlem
Skyggedanss avatar
Spelade precis det roligaste gamet hittills!

Är lvl 10 och körde ett random 5v5 game:

Före minion spawn ser jag två team "mates" göra idiotiska försöka att ganka motståndaren vilket resulterar i snabb död. Får pga retardsen köra solo bottom lane och var rädd som en gris i början med mina ~450 hp. Men det gick riktigt bra och jag lyckades hålla dem och tom döda mina motståndare ett par gånger. Fick bra med pengar och köpte B.F sword direkt och sket sen i bootsen och köpte infinity edge jävligt fort. Visade sig vara ett bra köp och jag hade lite tur med survivability ändå. Började kötta rätt rejält nu. Trodde vi var jävligt nära på att förlora dock då motståndarna var inne på "borggården" och höll på ett tag. Men sen pusha vi mitt och jag verkligen åt motståndarna (Jag var lvl 18 mot de 9-12) till frukost.

Slutar med att jag skiter i att defenda när de gör en samlad attack och trycker igenom deras sista turrents och krossar grejen man ska förstöra (kommer inte ihåg vad den hette höhö).

Skryt skryt skryt: http://img64.imageshack.us/img64/7360/hihilol.png Jag som är MyoC!

Har vi några fler runt lvl 10 här i tråden?
2010-07-07, 06:12
Medlem
Jak@ns avatar
Twitch är ju verkligen imba, händer ju varje game att han går loss och äger som fan. Allt faller ju dock om man möter ett team där folk faktiskt köper oracles, vilket jag börjat göra då jag tröttnat som fan på att han bara dyker upp och snor alla kills när en teamfight startat.

Bra jobbat! Föga förvånande att deras twitch också såg ut att ha haft kul.

EDIT: Amagadamagad! Season 1 kör igång 13'e juli! Låt semestern börja! http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=156406
Senast redigerad av Jak@n 2010-07-07 kl. 06:14.
2010-07-07, 07:47
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Twitch är ju verkligen imba, händer ju varje game att han går loss och äger som fan. Allt faller ju dock om man möter ett team där folk faktiskt köper oracles, vilket jag börjat göra då jag tröttnat som fan på att han bara dyker upp och snor alla kills när en teamfight startat.

Bra jobbat! Föga förvånande att deras twitch också såg ut att ha haft kul.

EDIT: Amagadamagad! Season 1 kör igång 13'e juli! Låt semestern börja! http://www.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=156406

Dock så förstår jag hans IMBA i lowelo. Då folk inte vet hur man gör mot honom. I övrigt är han verkligen inte IMBA. Helt ok hero. Dör lite lätt då han jämt får fokus när han poppar upp. Annars helt okej.

Season 1 blir awesome!
2010-07-07, 10:02
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Dock så förstår jag hans IMBA i lowelo. Då folk inte vet hur man gör mot honom. I övrigt är han verkligen inte IMBA. Helt ok hero. Dör lite lätt då han jämt får fokus när han poppar upp. Annars helt okej.

Season 1 blir awesome!

Ja precis allt hänger ju på att folk inte vet vad som väntar och hur det ska hanteras. Skulle verkligen inte vilja spela en stealthberoende champ i high-elo då varenda jävel förmodligen vet exakt vad som komma skall och springer runt med ett knippe oracles.

Ska bli riktigt trevligt att se hur spelet känns i season 1. Hur funkar det med teams och ranking, är det en separat ranking för varje team man är med etc, man kanske spelar 5v5 premade med olika folk till och från tex. Eller får man en individuell elo som inte är beroende på vem men spelar med? Borde ju dock finnas någon teamranking med så man får se vilket det bästa laget är.

Är taggad och lite nervös, nu blir det ju verkligen upp till bevis. Vet dock att jag kommer bli grymt less nu när det verkligen gäller i rankade matcher om folk noobar ur och feedar loss som fan. Hatar ju att förlora och särskilt när det står saker på spel.

Vem tror ni kommer vara den fetaste banpick då? Satsar mina slantar på Jax och Pantheon. Lätt.
2010-07-07, 11:53
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Ja precis allt hänger ju på att folk inte vet vad som väntar och hur det ska hanteras. Skulle verkligen inte vilja spela en stealthberoende champ i high-elo då varenda jävel förmodligen vet exakt vad som komma skall och springer runt med ett knippe oracles.

Ska bli riktigt trevligt att se hur spelet känns i season 1. Hur funkar det med teams och ranking, är det en separat ranking för varje team man är med etc, man kanske spelar 5v5 premade med olika folk till och från tex. Eller får man en individuell elo som inte är beroende på vem men spelar med? Borde ju dock finnas någon teamranking med så man får se vilket det bästa laget är.

Är taggad och lite nervös, nu blir det ju verkligen upp till bevis. Vet dock att jag kommer bli grymt less nu när det verkligen gäller i rankade matcher om folk noobar ur och feedar loss som fan. Hatar ju att förlora och särskilt när det står saker på spel.

Vem tror ni kommer vara den fetaste banpick då? Satsar mina slantar på Jax och Pantheon. Lätt.

Ja. Season 1 blir grymt. Dock så är jag bortrest och kan först prova på det nästa Måndag.
Jax hamnar nog på banpicken. Janna hade gjort det. Pantheon mycket möjligt. Då hans early är grymt.
2010-07-07, 11:53
Medlem
Twitch och Shaco lär väl åka ur leken på direkten!

Drygare hero än Twitch finns det inte.

Vad har ni emot Jax? Han tar man ju skitlätt, jag har väl kanske inte mött några bra iofs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in