2011-08-28, 07:40
Medlem
ReMiiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Normal draft mode finns nu
Fan vad gött! Herregud.
2011-08-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Normal draft mode finns nu

Jag har bara Normal blind pick som vanligt vad jag kan se...
Var hittar man draft då?
2011-08-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Jag har bara Normal blind pick som vanligt vad jag kan se...
Var hittar man draft då?

den är tydligen borta nu igen :O
2011-08-28, 09:57
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traktorkrasch
Du har fel, armor gör att du tar mindre skada per slag medans dodge gör att du inte tar skada alls ibland.
Om jag vore du skulle jag skita i dodge runes.

Jo men hur mycket mindre skada är det? Verkligen inte mycket isåfall.
Då kan man lika gärna ta 0.75% dodge * 9. Tror det har mycket större inverkan än armorn har.
Speciellt på Irelia som verkligen är en "In och ut"-fighter.

Citat:
Ursprungligen postat av Flamezon
Beror på. Om du inte spelar som JAX så antar jag att det inte spelar så stor roll för du lär ändå inte ha en chans mot yi/jax/xin som slår 100 slag i minuten.
Det med dodge är att det är lite av en chansning. Köper dem sword of the divine så spelar dodge ingen roll. Dock om dem köper den endast för att du har dodge i ditt lag så missar dem på en bättre item som tex black cleaver (då har din tank en fördel) för dem köper sword of the divine endast för att nöta ner just din dodge och då har dem andra i ditt lag speciellt tanks som kanske fokuserar på armor en fördel för att deras fokus är riktad mot just dig. Iaf det lär du märka.

Men det är mest i längre spel sådant har betydelse. Dodge funkar dock utmärkt om man har som mål att spela aggresivt i början av spelet då alla minions kastar skit på en just när man fått double kill och vill back to base med livet i behåll. Iaf är det så jag ser det.

Då jag isåfall bara kommer ha dodge runor så kommer de ju inte se att jag har lite dodge så SoTD är nog inte många tänker på ändå.
Visst om de har extremt många AD och jag är tvungen att köpa Tabis eller nåt.
2011-08-28, 11:28
Medlem
Såg en kille på NEEU-forumet som hade gjort matten. Han kom fram till att om man gör statistik över en match så ger dodge-runorna och armour-runorna ungefär lika mycket (om man inte har nån ability eller så som mår väldigt bra av den ena eller andra. Typ rammus eller jax) med en liten (vi pratar procent här) bonus till dodge i effektivitet om man skulle massa det.
Märk väl, inte kostnadseffektivitet.

Sedan är det ju så att "det där sista slaget" som man slipper helt kan vara mer värt att slippa än 5 skada från 5 attacker.

Ledsen att jag inte har hans länk, han gjorde en snygg uträkning av det hela. googla runt så kanske den dyker upp!
2011-08-28, 11:41
Medlem
h4xors avatar
Det går fortfarande inte att få runor från Razer?
2011-08-28, 11:43
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarne
Såg en kille på NEEU-forumet som hade gjort matten. Han kom fram till att om man gör statistik över en match så ger dodge-runorna och armour-runorna ungefär lika mycket (om man inte har nån ability eller så som mår väldigt bra av den ena eller andra. Typ rammus eller jax) med en liten (vi pratar procent här) bonus till dodge i effektivitet om man skulle massa det.
Märk väl, inte kostnadseffektivitet.

Sedan är det ju så att "det där sista slaget" som man slipper helt kan vara mer värt att slippa än 5 skada från 5 attacker.

Ledsen att jag inte har hans länk, han gjorde en snygg uträkning av det hela. googla runt så kanske den dyker upp!

Jo de är de jag tycker personligen. De sista slaget som kan bli dodgat osv. Samt dodga minions i lane osv.
2011-08-28, 12:36
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Ah, jag lirar AP Gragas
Kan du skicka nån länk?

Har ingen länk, men kan tipsa utifrån erfarenhet.

Jag kör AP Quints, mpen röda, mana/5/level gula och flat AP blå.

Det ger +24 AP, 8.5 Mpen och 11 MP5 (på level 18.)

Vad du generellt sätt vill göra, är uppenbarligen att köpa Doran's och börja harassa din lane - Gragas är riktigt stark 1v1 och han är en störd farmer om man gör det rätt. Du vill alltid ha din Q uppe mellan motståndarens ranged och melee minions, så att du får alla sex i samma smäll. Det funkar även som en aktiv deny om din motståndare springer upp och ska lasthitta, då han får betala i HP för det. Till slut kommer du ha skrämt honom rätt ordentligt, och han kommer spela väldigt vaksamt.

Jag brukar leta efter min första bluepill någonstans runt 1500 gold, vilket inte tar allt för lång tid med Gragas. Jag köper ALLTID två extra Doran's Rings och Boots of Speed samt wards. Glöm för guds skull inte att warda. Vision wins games brukar det heta.

Med dessa tre Doran's kan du spränga en hel minionwave med en barrel - med andra ord kommer du börja pusha lanen om du gör det allt för mycket, men det är ingen fara. Så länge du har vision på omkringliggande ingångar till din lane så kommer du hinna komma undan, och du kan fortsätta lashitta och denya minions från din motståndare även under hans torn, tack vare rangen på Q.

Du vill rusha en Deathcap och dra till med Sorcerer's Boots (du är ändå en caster så du ska inte vara into the fray före alla motståndarens CCs ligger på CD då du kan gå in och slå, eftersom du slår jävligt hårt för att vara mage. Dra till med en E på så många du kan, då det inte bara skadar utan även slowar, och se till att alltid hålla W-buffen uppe. Den räcker ofta genom hela din CD, så det ska inte vara några problem come midgame/come lategame.)

Det största problemet med AP-Gragas, eller Gragas generellt, är hans ulti. Det är där man skiljer de bättre från de sämre, och jag kan väl inte på något sätt påstå att jag är särskilt mycket bättre än någon annan med den. Motståndarna KOMMER röra på sig, och du KOMMER missa eller förstöra en teamfight lite då och då, smällar man får ta, men när du väl sätter den rätt (slår upp två-tre mot en vägg eller slänger bort support/tank exempelvis), då kommer du bli prisad vill jag lova.

Han är en av de roligaste champsen i spelet, enligt mitt tycke, så ha så kul med han. Du kan dra en snabb google-sökning på Shushei Gragas så lär du hitta några VoDs.
2011-08-28, 12:58
Medlem
gayfarers avatar
Support mid är den nya metan
Senast redigerad av gayfarer 2011-08-28 kl. 13:13.
2011-08-28, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gayfarer
Support mid är den nya metan
vilket support är "bäst" mid isånafall?
2011-08-28, 13:22
Medlem
gayfarers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
vilket support är "bäst" mid isånafall?

Vet inte, men sett några sjuka Janna's och Soraka's ;o
2011-08-28, 13:44
Medlem
Sitter och nöter Nidalee just nu, kör på Dornas Ring --> CDR Boots --> Lich Bane --> Guinsoo --> Deathcap sen har jag inte hunnit mer. Såg Hotshot köra en Infinity Edge och anytar att det e för Cat Form. Har ni några syunpunker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in