2011-08-21, 18:03
  #16369
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombruntmagen
Brukar köra Malphite full AD och brukar rocka. Är på 1800 ELO.
Häftigt.
--
GG, riktigt bra spelat av CLG.
Hade det blivit restart hade nog CLG blivit riktigt sura, så det var nog rätt ändå. Dem har spelat riktigt bra hela tiden!
2011-08-21, 18:13
  #16370
Medlem
Fattar inte varför folk säger att det är pinsamt av riot det som hände.

De hade otur att någonting inte funka som det skulle, kan ha varit vad som helst som var utom riots kontroll.
2011-08-21, 18:17
  #16371
Medlem
Sic_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Jag var tvungen att gå iväg efter de blev senaste DCn, vad hände efter det?
Såg att CLG vann, men hur??

När streamen kom upp så var det lite fight vid baron. Udyr gick ner iaf, vet inte om dom fick någon mer. CLG pushade ner in i basen och avslutade det ganska snabbt.
2011-08-21, 18:27
  #16372
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Finns det några bra generella tips på vad man ska satsa på för items med Ashe, Master Yi och Caitlyn? Är de tre chars jag kör mest och jag har kollat in några guider fast alla säger olika, t.ex sa en guide att jag skulle köra AP på Master Yi och när jag gjorde det blev mina teammates rätt så pissed för att jag var dum i huvudet enligt dem. När jag kör Ashe har jag hört att man inte ska ha -cd utan typ attack speed, damage, crit och liknande och samma med Caitlyn fast där vill man också ha -cd... så vad stämmer och vad stämmer inte?

Caitlyn ska inte ha -cd, jag brukar köra BT, IF och PD. I början kör jag 2x dorians och boots. Fast sedan får du ju bygga om beroende på vilka du möter.
2011-08-21, 18:40
  #16373
Medlem
Kwelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Fattar inte varför folk säger att det är pinsamt av riot det som hände.

De hade otur att någonting inte funka som det skulle, kan ha varit vad som helst som var utom riots kontroll.

Att de fick avbryta finalmatchen fyra ggr är pinsamt av arrangörerna oavsett vad du tycker. Det ska och får inte hända.
2011-08-21, 18:46
  #16374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Fattar inte varför folk säger att det är pinsamt av riot det som hände.
jag har inte sett en enda som sagt det. däremot har folk sagt att det är pinsamt för riot vilket det också var.

förresten så är det ju rätt fail av riot att de inte fixat buggarna med att reconnecta som funnits sedan urminnes tider. Då hade de aldrig behövt remake'a utan det hade bara varit att reconnecta och köra igång spelet när alla var inne igen. Självklart måste de också ha funktion som gör så att spelet pausas när någon dc'ar och fortsätter vara pausat tills alla spelare är inne eller tills spelarna röstar igenom att de ska starta. Detta är ett måste i tournament client.
__________________
Senast redigerad av Mr.Dee 2011-08-21 kl. 18:51.
2011-08-21, 19:48
  #16375
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
jag har inte sett en enda som sagt det. däremot har folk sagt att det är pinsamt för riot vilket det också var.

förresten så är det ju rätt fail av riot att de inte fixat buggarna med att reconnecta som funnits sedan urminnes tider. Då hade de aldrig behövt remake'a utan det hade bara varit att reconnecta och köra igång spelet när alla var inne igen. Självklart måste de också ha funktion som gör så att spelet pausas när någon dc'ar och fortsätter vara pausat tills alla spelare är inne eller tills spelarna röstar igenom att de ska starta. Detta är ett måste i tournament client.
+1
2011-08-21, 19:57
  #16376
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
jag har inte sett en enda som sagt det. däremot har folk sagt att det är pinsamt för riot vilket det också var.

förresten så är det ju rätt fail av riot att de inte fixat buggarna med att reconnecta som funnits sedan urminnes tider. Då hade de aldrig behövt remake'a utan det hade bara varit att reconnecta och köra igång spelet när alla var inne igen. Självklart måste de också ha funktion som gör så att spelet pausas när någon dc'ar och fortsätter vara pausat tills alla spelare är inne eller tills spelarna röstar igenom att de ska starta. Detta är ett måste i tournament client.
jag tycker du ska söka anställning hos riot

hört att de vill ha nån som säger uppenbara saker
2011-08-21, 20:02
  #16377
Medlem
soffsitss avatar
Fast man får ju tänka att dom fortfarande håller på med spectator clienten, att buggar finns förstår man ju i och med att dom inte släppt den ännu..
Dock bra att dom sparade allt så man slapp utse vinnare/starta om.
2011-08-21, 20:26
  #16378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
hört att de vill ha nån som säger uppenbara saker
Egentligen skulle de nog faktiskt behöva det på riktigt eftersom att varje liten bugg tar åratal för dem att fixa. Att fixa servrarna kanske inte är en fråga om pengar, men hitta och fixa buggar måste man ju kunna lösa med pengar. anställa folk som faktiskt läser forumet och anställa några som letar buggar i spelet genom att spela. sedan anställer man ett par programmerare som jobbar heltid med buggfixande. Hur svårt/tidskrävande är det för programmerarna att ändra småsaker som att ifall tibbers dödar blå/röd buff så ska annie få buffen, buffen ska inte bara försvinna och gå till ingen alls? Har stött på en hel del såna här saker som borde vara rätt lätta att fixa. Förstår dock att lösa problem med krascher osv. är jävligt tidskrävande eftersom att man först måste hitta orsaken och alla människor har olika hårdvara i sina datorer osv.
2011-08-21, 20:52
  #16379
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Egentligen skulle de nog faktiskt behöva det på riktigt eftersom att varje liten bugg tar åratal för dem att fixa. Att fixa servrarna kanske inte är en fråga om pengar, men hitta och fixa buggar måste man ju kunna lösa med pengar. anställa folk som faktiskt läser forumet och anställa några som letar buggar i spelet genom att spela. sedan anställer man ett par programmerare som jobbar heltid med buggfixande. Hur svårt/tidskrävande är det för programmerarna att ändra småsaker som att ifall tibbers dödar blå/röd buff så ska annie få buffen, buffen ska inte bara försvinna och gå till ingen alls? Har stött på en hel del såna här saker som borde vara rätt lätta att fixa. Förstår dock att lösa problem med krascher osv. är jävligt tidskrävande eftersom att man först måste hitta orsaken och alla människor har olika hårdvara i sina datorer osv.

Glöm inte att "Competitive gaming is hard-coded in Riot's DNA". Tror du dom har tid att bry sig om buggar, balansering och sånt nonsens?
2011-08-21, 20:53
  #16380
Medlem
Stoppables avatar
Hur pass är Kayle?
Jag menar jag kör duo med en snubbe som lirar Caitlyn.
Om jag då tar Solo top med Kayle är det valid?
Annars kan jag kanske köra duo bot med caitlyn om vi inte får någon support toon.

Är det valid eller ska jag bara skita helt i Kayle?
Försöker hitta en champ som jag kan köra solo lane med (för att minimera fail) eller botlane med min polare om någon annan tar top.

Vad säger ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in