2010-07-27, 16:17
Bannlyst
Nu såg jag champion spotlight för Anivia, igen, och kan inte vänta. RP köp inc. Kan ju slå till med skinen när man endå håller på .

Nån annan som skaffat stand alone clienten, där man kan skaffa US effekterna som är förbjudna i EU, tack vare tyskarna?
2010-07-27, 16:37
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Nån annan som skaffat stand alone clienten, där man kan skaffa US effekterna som är förbjudna i EU, tack vare tyskarna?

Vad menar du? Stand alone, förbjudna effekter?
2010-07-27, 16:41
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Vad menar du? Stand alone, förbjudna effekter?

BLOOOOOOOOOOOOOD!

Med stand alone så antar jag att han menar att det inte är Riot som har släppt den.
2010-07-27, 16:48
Medlem
asso ni snackar om eu och us men jag försöker göra ett nytt account, väljer North America som region, när jag skapat så kommer jag till där jag kan ladda ner klienten men står european, windows och jag kan inte logga in om jag väljer north america på leagueoflegends.com
2010-07-27, 16:57
Medlem
Jak@ns avatar
Jasså det är inge'blo på EU. Hade jag inte en aning om.

EDIT: Blir lite irreterad på att den inte ladda ner patchen eller nått utan bara står unavailable och sen "all updates complete". Vid det här laget brukar man väll allafall kunna ladda ner patchen etc och ha allt laddat och klart.
Senast redigerad av Jak@n 2010-07-27 kl. 17:29.
2010-07-27, 17:30
Bannlyst
Det är nån Wrenchman från LoL US forumet som gjort clienten. I US har dem blod, andra bilder på hjältarna och typ Animation på tex Hate Spike från Eve.
2010-07-27, 17:44
Medlem
finns det mycket games for européer när man kör us ? tänker mest på tidsskillnaden
2010-07-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmpff
finns det mycket games for européer när man kör us ? tänker mest på tidsskillnaden
Eftersom det är 6-7 timmar emellan, så lär det bli jobbigt om du vill lira på monnen, eller på kvällen, lär ju vara mest aktivitet 12-6, rätt jobbiga tider om man har arbete att sköta.

Men vad jag vet så är folk uppe dygnet runt, jag har alltid hittat games, börjar bli lite segt efter 2 am, fast tar bara någon/några minuter extra, det klarar man av att vänta.
2010-07-27, 18:10
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmpff

Jag kör US och det är aldrig några problem att hitta games, inte alls. Sitter nu under semestern i stort sett hela dagarna från 11 när man vaknar till 04:00 (argh vänder på dygnen lite!) mitt i natten. Ska du spela practicegames och måste söka igenom den där listan kan utbudet tryta lite vid vissa tider, men det finns fortfarande spel tillgängliga. Den normala matchmakingen fungerar dock galant 24/7. Ganska mycket EU spelare på US versionen f.ö.

Problemet med stort P är ju om du vill spela med en klan eller liknande då dom flesta klaner på US sidan såklart är US klaner, då kan tidsskillnaden göra det väldigt jobbigt om du har ett jobb och din klan ska spela vissa tider. Något att tänka på om man har ambitioner.
2010-07-27, 18:18
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Problemet med stort P är ju om du vill spela med en
vettig ping och lite delay. Skillshot och liknande blir svårare att träffa mot smarta motståndare och det är alltid bra att ligga 1 steg före!
2010-07-27, 18:53
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
vettig ping och lite delay. Skillshot och liknande blir svårare att träffa mot smarta motståndare och det är alltid bra att ligga 1 steg före!

Jo men det är ju om man verkligen har ett märkbart lagg, vilket jag nästan aldrg har. Under alla mina matcher har jag haft ett märkbart lagg kanske 5-6 gånger. Annars flyter det på skitbra och jag kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda på EU. Nu kanske jag är van eller nått, vet inte, men det är verkligen inget som hindrar mig. Har en 100/10mbit lina och ligger 150ping när det laddas. Andra kanske har det värre liksom. Dom jag spelar med brukar oftare gnälla på lagget än vad jag känner av det.

Vill passa på att hytta ilsket mot Riot för den förlänga maintancen, kommer ju säkert komma igång runt kl 22:00 ikväll. kul kul, alltid när man är sugen på en ny champ så ska dom hålla på.
2010-07-27, 19:11
Bannlyst
Vet nån om dem har olika ställen dem hostar från? Spelade 2 matcher på raken nu, båda som Anivia. Då märker man direkt om det är delay eller inte (Q spellen). Första, var himmelriket andra så åkte den jättelångt efter att jag försökt spränga den. Höll på att bli galen. Matcherna var precis efter varandra, samma program igång i bakgrunden osv. Förstår inte varför det blir så ibland, det är snäppet före unplayable.

Edit: Eu handlar det om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in