2010-07-15, 14:46
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Men hur kan man spela tillsammans med folk under solo ladder?

Ranked games - Arranged Team - 5vs5 - inv 1 person. Du kommer nu i solo laddern.
2010-07-15, 18:49
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Ranked games - Arranged Team - 5vs5 - inv 1 person. Du kommer nu i solo laddern.

Källa på detta? Låter onekligen som en glitch. Är detta testat och bevisat, och vad händer om man är fler än 2? Säker på att ni inte helt enkelt kommit i 5v5 premade och fått ett annat premade i ert lag med 3 pers då? Dumma frågor, men detta låter konstigt.

Hur som helst, källa på detta?
2010-07-15, 20:03
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Hur som helst, källa på detta?

Season one Q&A session

Once ranked play begins, all player's ratings will begin at the same rating, and players will be able to select one of the following queues for competition: Solo/Two player Summoner's Rift, Full Premade Summoner's Rift, and Full Premade Twisted Treeline. Once in queue you will only be matched against other players who have selected this specific queue type.

Plus jag har gjort det själv några gånger nu och sett andra göra det på streams så jag är 100% säker på att du kan köa med 1 annan person och komma in i solo q. Mycket enklare att lyckas vinna ett game när man inte har 4 feeders utan bara 3.
2010-07-15, 20:08
Medlem
KythErs avatar
Om någon vill köra så adda Kelron på EU! Är trött på feeders och totalmongon.
2010-07-15, 20:32
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Season one Q&A session

Once ranked play begins, all player's ratings will begin at the same rating, and players will be able to select one of the following queues for competition: Solo/Two player Summoner's Rift, Full Premade Summoner's Rift, and Full Premade Twisted Treeline. Once in queue you will only be matched against other players who have selected this specific queue type.

Plus jag har gjort det själv några gånger nu och sett andra göra det på streams så jag är 100% säker på att du kan köa med 1 annan person och komma in i solo q. Mycket enklare att lyckas vinna ett game när man inte har 4 feeders utan bara 3.

Underbart mannen! Det här det hela med soloq så mycket intressantare.

2010-07-15, 21:22
Medlem
Jak@ns avatar
Kan verkligen rekommendera att kolla på http://www.livestream.com/cLgame om man har lite tråkigt eller bara är intresserad. Han som toppar 5v5 ladder (Sabertiger) spear med grabbarna så det är verkligen intressant att kolla på. Vilka dom pickar, runes, snacket etc.

EDIT: Argh. Dubbel.
2010-07-16, 00:06
Medlem
GFLs avatar
Om några är intresserade av att lira adda mig på US LoL - heter Elva

Vill ha 4 te gossar/flissor för att lira 5v5 premade ranked
2010-07-16, 00:15
Medlem
Jak@ns avatar
Alltså Riot får ju fixa nått jävla verktyg så man kan straffa folk i ranked games fysiskt. Typ elchocker eller nått genom tangentbordet.

Har spelat 5 rankade. 3 (!) av dessa har varit 4v5 då folk lämnat precis i början. Jag blir så jävla less. Det suger fan pung! Så jävla orättvist det här lotto-systemet med soloranked. Ja lär ju ha nå jävla förbannelse över mig eller nått. Problemet är ju att ju mer cpbarn man tvingas spela med så åker ju ELO ner, och då hamnar man ju i den bracket i och med att det "jämnar ut sig" i skillnivå etc. Pga noobsen får man spela med noobäckel sen också.

Önskar det fanns 1v1 så man kunde slippa önska folk döden. Blir så less.
2010-07-16, 00:27
Medlem
shaqims avatar
Nyss fungerade inte lol för mig, stod server unavailable. Så jag gjorde som OneUp skrev och körde upp, ned, vänster, höger, upp, upp, ned, ned. De tre första gångerna fungerade det ej. Sen gjorde jag det snabbare och vips så blev servern "online".
2010-07-16, 00:30
Medlem
Hej, jag är ny till league of legend. har lirat mycket dota och hon på hög nivå och undrar hur league of legends är jämfört med dessa och hur det fungerar med runor, masterys och champions alltså har runt 5-10 champions jag kan spela just nu, men måste jag betala för att kunna lira alla dem andra eller kommer flera bli unlockade med tiden när min summoner blir högre lvl?
2010-07-16, 01:40
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjeyyy
Hej, jag är ny till league of legend. har lirat mycket dota och hon på hög nivå och undrar hur league of legends är jämfört med dessa och hur det fungerar med runor, masterys och champions alltså har runt 5-10 champions jag kan spela just nu, men måste jag betala för att kunna lira alla dem andra eller kommer flera bli unlockade med tiden när min summoner blir högre lvl?
Du kommer att få IP och låsa upp dom.
2010-07-16, 03:23
Medlem
Låter trevligt, då slipper man pröjsa en massa pengar på ett spel man bara testar just nu, några förslag till mig som ny vad jag ska tänka på och vilka hjältar som kan vara bäst att lira i början?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in