2010-07-10, 17:34
Medlem
KythErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlushFlush
skippa dom helt kör amumu istället, riktigt härlig

Amumu kan slicka min fisring, han är totalt värdelös i min mening, ALLA matcher jag har sett/kört honom så har det gått åt helvete. ALLA.
2010-07-10, 19:12
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KythEr
Amumu kan slicka min fisring, han är totalt värdelös i min mening,

Amumu är en jävligt bra tank i rätt team. Med hans passiva som sänker MR och hans ulti så kan man lätt dominera en teamfight. Tänk dig ett lag med Amumu, Fiddle, Kat, Panth och någon annan hero med en kul ulti. Det dåliga med Amumu är att han är en lite svagare tank utan items och han är jävligt CDR beroende.
2010-07-11, 12:06
Medlem
Nihennas avatar
http://eu.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=14342

Fan vad de bajsar ut heroes då, jag har bara spelat i kanske 2 månader och redan sett Olaf, Kog'maw och nu Xin Zhao släppas.

Fan då, jag som verkligen älskar meleegubbar, ytterligare en hero att spara till då >.<.
2010-07-11, 16:12
Medlem
FlushFlushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Amumu är en jävligt bra tank i rätt team. Med hans passiva som sänker MR och hans ulti så kan man lätt dominera en teamfight. Tänk dig ett lag med Amumu, Fiddle, Kat, Panth och någon annan hero med en kul ulti. Det dåliga med Amumu är att han är en lite svagare tank utan items och han är jävligt CDR beroende.

stämmer att han är väldigt väldigt cdr beroende, men jag greppar alltid golem så fort den kommer upp så är det helt ok. passar det kan man ju alltid skaffa randiums (tror den heter så).
2010-07-11, 21:38
Medlem
Har fått upp lite över 6 k nu, och funderar på att köpa Karthus, är det ett bra val? Har köpt heroes hit och dit men alla är rätt tråkiga enligt mig. Har ingen riktig main än.
2010-07-12, 01:11
Medlem
akvarium8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Har fått upp lite över 6 k nu, och funderar på att köpa Karthus, är det ett bra val? Har köpt heroes hit och dit men alla är rätt tråkiga enligt mig. Har ingen riktig main än.

Den första championen jag köpte var Blitzcrank just för att han är så användbar på många sätt (och för att jag lirade honom under nästan hela betan). Just hans arm är så oerhört skön att använda på flyende fiender eller när man hamnar i dödlägen och måste initiera en gruppfight. Grab, Stun, Ulti, medan ditt team köttar sönder motståndaren på några sekunder. Om du nu kör tank och inte AP-build med honom så funkar overdrive bra när du måste fly, eller just hinna ikapp en flyende motståndare. Han ligger också i prisklassen 6k och han är lätt värd pengarna om du frågar mig!

Karthus har jag dock aldrig spelat, men han är jobbig på alla möjliga sätt, speciellt hans ulti.
2010-07-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvarium8
Den första championen jag köpte var Blitzcrank just för att han är så användbar på många sätt (och för att jag lirade honom under nästan hela betan). Just hans arm är så oerhört skön att använda på flyende fiender eller när man hamnar i dödlägen och måste initiera en gruppfight. Grab, Stun, Ulti, medan ditt team köttar sönder motståndaren på några sekunder. Om du nu kör tank och inte AP-build med honom så funkar overdrive bra när du måste fly, eller just hinna ikapp en flyende motståndare. Han ligger också i prisklassen 6k och han är lätt värd pengarna om du frågar mig!

Karthus har jag dock aldrig spelat, men han är jobbig på alla möjliga sätt, speciellt hans ulti.

Testade Blitzcrank när han var fri, men något måste gått snett, failade totalt och dog hela tiden istället, verkade mest jobbig, dålig på att farma med.

Köpte Karthus iaf, han verkar helt ok, blir nog att jag skiftar mellan han och Kassadin.
2010-07-12, 08:59
Medlem
Jak@ns avatar
Skukaste grjjen har hämt mig (mitt lag). Vi har gått från att förlora 3/20 games till att förlora 17/20 games, bara sådär. Efter senaste patchen. Vafan är det frågan om? Spelar ingen roll vilka vi möter. Jag börjar nästan misstänka att ELO uppdaterats efter patchen och nu ligger vi på en väldigt hög och fin rank och får därför möta eliten.... eller nått.

Sjukt sjkut irriterande när man vinner nästan allt, sen förlorar man allt.

Vad tror man det kan bero på? Känns nästan lite surrealistiskt att det bara vänt sådär.
2010-07-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Skukaste grjjen har hämt mig (mitt lag). Vi har gått från att förlora 3/20 games till att förlora 17/20 games, bara sådär. Efter senaste patchen. Vafan är det frågan om? Spelar ingen roll vilka vi möter. Jag börjar nästan misstänka att ELO uppdaterats efter patchen och nu ligger vi på en väldigt hög och fin rank och får därför möta eliten.... eller nått.

Vad tror man det kan bero på? Känns nästan lite surrealistiskt att det bara vänt sådär.

Nu kör jag mest random eftersom jag inte har nåt lag men jag har fan märkt av att jag har börjat loosa nästan 100%

Det är 3 dagar sen jag fick min first win of the day bonus och jag har nog kört en 20 nånstans matcher, otur, nåt som ändrats eller bara tillfällighet?

På nåt vis verkar folk som hamnar i mitt lag vara så sjukt kass och det andra laget får alla bra, körde som singed nyss och hade mer än dubbelt så många kills som nästa på listan som var katarina, nåt är ju fel.
2010-07-12, 11:57
Medlem
shaqims avatar
Citat:

Jag har också märkt av att det blivit annorlunda. Känns lite som att antingen äger man nu i en match, eller så blir man ägd. Du kan lira en match där du kämpar som fan men vet att det knappt går att vinna. Sen kommer du (sur efter föregående nederlag) in i nästa game där du totalt mosar sönder de andra. Inför nästa game känns det då asbra, och så blir man ägd igen. Det är riktigt random nu iaf tycker jag.
2010-07-12, 15:49
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:

Solo q = Din egna ELO så du möter folk i samma bracket
Premade = Räknar ihop allas ELO och gör så du får möte lite bättre motstånd än vad ni är så att det blir rättvist med tanke på att premaden känner varandra och pug gruppen är pug.
2010-07-12, 17:55
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
Solo q = Din egna ELO så du möter folk i samma bracket
Premade = Räknar ihop allas ELO och gör så du får möte lite bättre motstånd än vad ni är så att det blir rättvist med tanke på att premaden känner varandra och pug gruppen är pug.

Jo det där vet jag om men jag spelar nästan inget soloq då det ofta slutar med rage. F.ö hamnar man ju ibland mot premades om man tar soloqeue med.

Imorrn kommer season1, vilka tippar på att allt skiter sig och laggar ur totalt och det slutar med en 2 dagar lång maintance?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in