2009-01-25, 14:41
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Håller med alla om att det kännsl lite dota-like men det är ändå rätt mycket ett nytt koncept när man läser om det. Se champions- och summonerskonceptet. Tänker definitivt testa det om jag får chansen .

Givetvis är det dotalikt. Antog att det var en andlig Dota 2 typ. Vet ni några fler gamla dotamasters som jobbar med spelet förutom guinsoo?
2009-01-25, 15:25
Medlem
Franke5s avatar
Då det verkar vara rätt så likt DotA, tror ni att det kommer hålla på en tävlingsinriktad nivå?
2009-01-25, 15:26
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Är du en gammal Diabloräv som hatar allt som inte är brunt eller grått tro?

hoppas dom inför ett ordentligt och simpelt rankingsystem i spelet. Alla olika dotaträffrumsaker är ju en gåta i sig själv

Det är ju blizzinspererat ifrån wc3 och wow snarare än diablo och sc. Det är ju två typer som båda vunnit stora marknadsandelnar trots den distinkta skillnaden.

Någon som fått någon "farvorithero" när ni checkat deras abilitiys och sånt? Tycker väldigt många har flera intressanta aspekter.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Franke5
Då det verkar vara rätt så likt DotA, tror ni att det kommer hålla på en tävlingsinriktad nivå?

Jag hoppas på det. Har inte hittat något uttalande men eftersom det är lite dotainspererat så.
2009-01-25, 15:31
Medlem
Vad är det för motor i spelet? Kommer det va gratis (ungefär som dota är) eller kommer det kosta en massa?

Är det bara wc3 motorn som dom har ändrat lite på eller va är det?
2009-01-25, 15:45
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Vad är det för motor i spelet? Kommer det va gratis (ungefär som dota är) eller kommer det kosta en massa?

Är det bara wc3 motorn som dom har ändrat lite på eller va är det?

En individuell motor antar jag. Företaget Riot games har mig veterligen ingen koppling till Blizzard.

Hittade precis en intervju som var rätt intressant: http://news.bigdownload.com/2008/11/10/interview-riot-games-talks-about-league-of-legends/ . Återkomma med lite när jag hunnit läsa hela.
2009-01-25, 15:46
Medlem
Franke5s avatar
Citat:
Jag hoppas på det. Har inte hittat något uttalande men eftersom det är lite dotainspererat så.

Från FAQ:
Citat:
League of Legends will also feature robust multiplayer features such as intelligent matchmaking, tournaments, ladders, and other forms of competitive teamplay.
Låter rätt bra.
Det jag inte förstår är, om Summoners inte resettas efter varje session, hur kan det vara jämnt? Möter man bara Summoners på sin egna nivå, eller har jag missförstått något?
2009-01-25, 15:54
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Från FAQ:

Låter rätt bra.
Det jag inte förstår är, om Summoners inte resettas efter varje session, hur kan det vara jämnt? Möter man bara Summoners på sin egna nivå, eller har jag missförstått något?

Alltså du är ju själv summonern. Din champion resettas efter varje game precis som heroesen i DotA. Antar att det måste finnas både en ladder och en mer publik variant. Det är ju fortfarande högst oklart om det är ett tävlingsinriktat game eller inte. DotA är ju till exempel inte så tävlingsinriktat egentligen.

Stilen beskrivs som ett MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) och det ska kombinera RPG och PvP på ett bra sätt i kortare sessioner. Alltå även detta lite som DotA. Dock ska detta ju bli ett helt spel och inte bara en karta till ett befintligt.
2009-01-25, 15:55
Medlem
Franke5s avatar
Citat:
Alltså du är ju själv summonern. Din champion resettas efter varje game precis som heroesen i DotA. Antar att det måste finnas både en ladder och en mer publik variant. Det är ju fortfarande högst oklart om det är ett tävlingsinriktat game eller inte. DotA är ju till exempel inte så tävlingsinriktat egentligen.

Stilen beskrivs som ett MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) och det ska kombinera RPG och PvP på ett bra sätt i kortare sessioner. Alltå även detta lite som DotA. Dock ska detta ju bli ett helt spel och inte bara en karta till ett befintligt.
Jaså, trodde Summoners hade en större inverkan på spelet, men Summoners är då bara som din account-karaktär?
2009-01-25, 16:02
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Jaså, trodde Summoners hade en större inverkan på spelet, men Summoners är då bara som din account-karaktär?

Citat:
How do the Summoner and Champions improve as the game goes on?

At the start of every session, Summoners select and call forth a level 1 Champion onto the Field of Justice. Throughout the course of a game, Champions will level up and gain gold by engaging enemy minions, Champions, defensive structures, monsters and level objectives. As they level up, their abilities and attributes increase, offering greater diversity and power. As Champions gain gold, they can spend it on a wide variety of items and item combinations augmenting their base stats and providing diverse and interesting ways to play each Champion. At the end of every session Champion levels and gold reset.

The Summoner system is the persistent element in League of Legends that provides players with rewards and achievements for actions taken within a game. As Summoners continue to engage their Champions in the Fields of Justice, they will gain experience and influence which can unlock additional abilities, achievement bonuses, customization slots, and Champion selection. Summoner abilities improve as the Summoner levels up and can be used in addition to abilities of a Champion.

Du har väll mer inverkan än att det bara är ett account. Verkar som att spelet utvecklas när du spelar mycket. Kanske är det som i wow där du får nya skills när du går upp i lvl. I vilket fall så är det väll rätt svårtolkat och öppet för spekulationer.
2009-01-25, 16:51
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Från FAQ:

Låter rätt bra.

Jag tror de kommer ha någon slags matchmaking, t.ex en summoner som är riktigt bra och har spelat mycket kan inte gå in på en server för låglvl summoners.

Sen borde man kuna ställa in när du lägger upp en server om du vill släppa in summoners från lvl 5-10 t.ex
2009-01-25, 16:53
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Någon som fått någon "farvorithero" när ni checkat deras abilitiys och sånt? Tycker väldigt många har flera intressanta aspekter.

Twisted Fate kan jag inte annar än att älska för att han är PRECIS som min drömhero skulle se ut. Lite mystisk, råhäftiga kläder, plus att han är en gambler.

Med hans abillitys tycker jag det verkar lite så-så, men man har ju inte lirat än så man vet ju inte vad allt gör.

Måste säga att de flesta heroes jag såg tilltalade mig, något som är helt underbart. Ibland när man ser en heroe på DotA så tycker man att han bara har skitskills
2009-01-25, 17:04
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Jag tror de kommer ha någon slags matchmaking, t.ex en summoner som är riktigt bra och har spelat mycket kan inte gå in på en server för låglvl summoners.

Sen borde man kuna ställa in när du lägger upp en server om du vill släppa in summoners från lvl 5-10 t.ex

Detta skulle ändå lösa noobproblemet som tex. finns i DotA riktigt mycket. En fungerande ladder är ju Guld värt. (Svårt att jämföra det med något spel eftersom det ändå är rätt unikt och bara jämförbart med DotA)

Citat:
Twisted Fate kan jag inte annar än att älska för att han är PRECIS som min drömhero skulle se ut. Lite mystisk, råhäftiga kläder, plus att han är en gambler.

Med hans abillitys tycker jag det verkar lite så-så, men man har ju inte lirat än så man vet ju inte vad allt gör.

Måste säga att de flesta heroes jag såg tilltalade mig, något som är helt underbart. Ibland när man ser en heroe på DotA så tycker man att han bara har skitskills

Gambler är ball det kan jag hålla med om. Det finns riktigt många champions som man redan är sugen på att spela. Alla verkar vara väldigt unika och kunna tillföra nya aspekter i spelet. Tryndamere och Ryze är dom jag just nu tror jag kommer lira mycket .

Edit: Man ser ju hur ball Ryze är här: http://www.leagueoflegends.com/images/artwork/zoom/zoomshot_80.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in