2010-03-17, 14:57
Medlem
Kan man spela LoL på Mac på något sätt trots att det inte är kompatibelt?

/Topp10 ELO
2010-03-17, 15:08
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dea85
Det är ju precis det jag menar, alla cementerade roller som du tar för givet i HoN finns inte i LoL. Tycker det e vidrigt att se hur duktiga spelare som ex. LigtOfHeaven prostituerar sig själv på det sätt han gjorde ett tag då han spelade support(förvisso på ett bra sätt, men jag blev gråtfördig av att se han babysitta med WL o ha negativa stats och vara, just det, en hora). Nu vet DTS bättre och låter han spela Necro och då jävlar blire action. Lite OT där, men hela den rollfördelningen är så fruktansvärt ofräsch och föråldrad. Hallå, detta är 2010, kvinnan är inte fastkedjad vid spisen längre

Back in the days, i DotA 5.84 va denying ganska bra. Du kunde totaldenya din motståndare, låta han få 0 experience. Men det va då. Nu för tiden är denying ett sånt enormt meningslöst och överskattat tidsslöseri som saknar motstycke. Är det inte bättre att du fokuserar på viktigare saker som att döda dina motståndare, gå o ganka, pusha eller ta en lasthit på ett creep? Det tycker jag iaf, men IceFrog och S2 tycker att det är bra underhållning när AngeL har 20 denies på 10min. Vilken jävel som helst kan träna upp en bra lasthitförmåga, t.om. Maelk som va sinnesjukt dålig lasthittare när MYM.dota startade.

Ja, och du kan vinna på lotto? Alla spelar DotA & HoN på samma sätt, ge carryn lasthitten så bär han dig till seger. Supportens agerande ger en marginell skillnad, det är carrien som har det stora mandatet.

Som sagt, det är en omställning. Ge LoL en ärlig chans, du kommer precis som jag ha svårt att ställa om, men när du väl gjort det, kommer du aldrig vilja gå tillbaka till horhuset och vara wardbitch igen
Om supportens roll är marginell och det är carry som gäller hur kommer det sig då att lag med 5 carries förlorar?
Jag menar 5 carries borde ju vara hur bra som helst och vinna hur lätt som helst mot ett lag med marginella supporters som inte gör någon nytta ändå.

Nej ärligt talat lol är inte bra, det finns helt ärligt inte någonting som är bättre med lol och nu menar jag verkligen detta.

Om denying är så meningslöst då är det väl bara att låta sig bli att denya och titta på när motståndaren gör det?
2010-03-17, 17:39
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Om supportens roll är marginell och det är carry som gäller hur kommer det sig då att lag med 5 carries förlorar?
Jag menar 5 carries borde ju vara hur bra som helst och vinna hur lätt som helst mot ett lag med marginella supporters som inte gör någon nytta ändå.

Det finns en tårta att dela på. Som supporter offrar du din välfärd för att boosta din carry. Varför? Säg att du är CM. Du gör en del nytta early och ev. mid, men i late är du i princip värdelös. Visst, du kan farma en BKB eller agha och pew-pew:a lite, men starkare än så blir du inte. Finns ingen AP eller cd. reduction som du kan mäta din dmg output med mot andra physical DPS:ers. I LoL finns inte samma uppdelning mellan early-mid och lategame, alla kan boosta sina attribut, vare sig du är mage, tank eller DPS

Citat:
Nej ärligt talat lol är inte bra, det finns helt ärligt inte någonting som är bättre med lol och nu menar jag verkligen detta.

Du har inte spelat LoL tillräckligt mycket, eller så är du har du haft ögonbindel på. Det finns jättemycket grejjer med LoL som är bra (brushen, shoppen, buffs t.ex.), samtidigt som vissa grejjer suger (typ champions som sivir och master yi, att PVP.net klienten kraschar efter varje game för mig i princip).

Citat:
Om denying är så meningslöst då är det väl bara att låta sig bli att denya och titta på när motståndaren gör det?

Men man har inget val i DotA och HoN. "If u can't beat 'em, join 'em". Som tur är har Riot plockat bort det i LoL
2010-03-17, 17:52
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Det finns en tårta att dela på. Som supporter offrar du din välfärd för att boosta din carry. Varför? Säg att du är CM. Du gör en del nytta early och ev. mid, men i late är du i princip värdelös. Visst, du kan farma en BKB eller agha och pew-pew:a lite, men starkare än så blir du inte. Finns ingen AP eller cd. reduction som du kan mäta din dmg output med mot andra physical DPS:ers. I LoL finns inte samma uppdelning mellan early-mid och lategame, alla kan boosta sina attribut, vare sig du är mage, tank eller DPS
Du svarade forfarande inte på varför man inte helt enkelt kör 5 carry lag, för du påstår ju att support är så jävla dåligt.
Sen kanske det inte slog dig att man kanske tycker att det är roligt att spela support?

Citat:
Du har inte spelat LoL tillräckligt mycket, eller så är du har du haft ögonbindel på. Det finns jättemycket grejjer med LoL som är bra (brushen, shoppen, buffs t.ex.), samtidigt som vissa grejjer suger (typ champions som sivir och master yi, att PVP.net klienten kraschar efter varje game för mig i princip).
Jag har spelat kanske 40-50 matcher så jag vet nog hur spelet fungerar och jag kan säga att jag inte finner något som är bättre i LoL än vad det är i dota/hon.
Sen får du gärna utveckla vad som skulle vara bättre med shoppen i LoL, eller menar du kanske det helt efterblivna konceptet att man måste köpa skit för IP?

Citat:
Men man har inget val i DotA och HoN. "If u can't beat 'em, join 'em". Som tur är har Riot plockat bort det i LoL
Klart du har ett val, du påstår ju att det är så meningslöst så då kan du ju låta bli att göra det helt enkelt så får du se hur bra det går för dig.
Eller vänta nu, är det kanske så att det inte är meningslöst utan det bara är något du fått för dig är tråkigt och därför inte bör finnas?
Ja, så måste det nog vara.
2010-03-17, 17:54
Medlem
Enads avatar
Nya zohnya's ring kommer ju att bli grymt mycket bättre.

Citat:
• Zhonya's Ring remake:
o Component items changed to 3 Blasting Wands plus 1000 gold
o Now gives 120 Ability Power, +25% Ability Power, and has an active spell that places you in stasis for 2 seconds, making you invulnerable and non-targetable

Om den inte var ett måste förut så kommer den definitivt att bli det nu. Till exempel Ryze behöver ju inte mycket mer än 2 sekunder för att lägga sina spells. Ska bli intressant att se den in-game.
2010-03-17, 18:21
Medlem
Dea85s avatar
Citat:
Du svarade forfarande inte på varför man inte helt enkelt kör 5 carry lag, för du påstår ju att support är så jävla dåligt.
Sen kanske det inte slog dig att man kanske tycker att det är roligt att spela support?

Det jag sa om tårtan. Ska du ha 5 carries som alla kräver farm och kills för att bli starka så blir det mellanmjölk av alltihop.

Citat:
Jag har spelat kanske 40-50 matcher så jag vet nog hur spelet fungerar och jag kan säga att jag inte finner något som är bättre i LoL än vad det är i dota/hon.
Sen får du gärna utveckla vad som skulle vara bättre med shoppen i LoL, eller menar du kanske det helt efterblivna konceptet att man måste köpa skit för IP?

Jag syftade på ingame shoppen, den du köper items i. Ta bara en sån grej som att du kan köpa items under tiden du väntar på att respawna, att du kan markera ett av dina items och se i vilka större items dem ingår i, eller att kunna klicka på "receptet" och få alla hela itemet på en gång.

Citat:
Klart du har ett val, du påstår ju att det är så meningslöst så då kan du ju låta bli att göra det helt enkelt så får du se hur bra det går för dig.
Eller vänta nu, är det kanske så att det inte är meningslöst utan det bara är något du fått för dig är tråkigt och därför inte bör finnas?

Du missförstår mig totalt. Jag säger att det är ett meningslöst system, men du vore en idiot att inte utnyttja systemet. IceFrog eller S2 behöver vakna upp och ta bort denies, det hade laningfasen mått bra av.
2010-03-17, 18:35
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Det jag sa om tårtan. Ska du ha 5 carries som alla kräver farm och kills för att bli starka så blir det mellanmjölk av alltihop.
Alltså behövs supporters och därmed var det avklarat.

Citat:
Jag syftade på ingame shoppen, den du köper items i. Ta bara en sån grej som att du kan köpa items under tiden du väntar på att respawna, att du kan markera ett av dina items och se i vilka större items dem ingår i, eller att kunna klicka på "receptet" och få alla hela itemet på en gång.
Det går alldeles utmärkt att köpa föremål när du är död i både HoN och DotA, sen vad det ska vara för nytta med att se vilka föremål som andra föremål ingår i det vet jag ej eftersom normalt folk vet vad som ingår i recepten.

Citat:
Du missförstår mig totalt. Jag säger att det är ett meningslöst system, men du vore en idiot att inte utnyttja systemet. IceFrog eller S2 behöver vakna upp och ta bort denies, det hade laningfasen mått bra av.
På vilket sätt är det meningslöst om det fyller en funktion?
Varför hade det varit bättre om man inte kunde denya?
Svaret är antagligen, för att du är kass på det och tycker därför inte om det.

Eller ännu bättre, varför inte ta bort creeps helt och hållet, det är ju ändå ett meningslöst system, bättre att alla får lika mycket guld direkt.
Sen kan man ju ta bort alla lanes också så man kan fokusera på att döda varandra istället.
2010-03-24, 23:57
Medlem
Amazingthings avatar
Jag kan ju knappast vara den enda som finnar Twitch sjukt OP?
2010-03-25, 11:50
Medlem
shaqims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Jag kan ju knappast vara den enda som finnar Twitch sjukt OP?

Det skulle jag nog inte påstå att han är. Jag brukar köra honom och visst, blir jag feedad så kan man bli jävligt startk. Det gäller dock för alla dps-er. Sen är väl iofs twitchs expunge lite sjuk. Man tror att man klarat sig men så kör han den och man dör. Men jag gillar att köra honom. Varför tycker du att han är op?
2010-03-26, 15:57
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Där ger du svaret till dig själv varför du tycker allt är sämre i LoL
2010-03-30, 00:12
Medlem
olletheones avatar
Ny bugg på ingång, games startar inte efter man valt hjälte. Det fryser sig i ett par minuter sen rejoinar man kön och får ett meddelande om att någon i gamet lämnade kön.

Försökt joina nu i ca 1 timme. Hopplöst
2010-03-30, 01:19
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletheone
Ny bugg på ingång, games startar inte efter man valt hjälte. Det fryser sig i ett par minuter sen rejoinar man kön och får ett meddelande om att någon i gamet lämnade kön.

Försökt joina nu i ca 1 timme. Hopplöst
Har inte samma problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in