Citat:
Ursprungligen postat av Dea85
Det finns en tårta att dela på. Som supporter offrar du din välfärd för att boosta din carry. Varför? Säg att du är CM. Du gör en del nytta early och ev. mid, men i late är du i princip värdelös. Visst, du kan farma en BKB eller agha och pew-pew:a lite, men starkare än så blir du inte. Finns ingen AP eller cd. reduction som du kan mäta din dmg output med mot andra physical DPS:ers. I LoL finns inte samma uppdelning mellan early-mid och lategame, alla kan boosta sina attribut, vare sig du är mage, tank eller DPS
Du svarade forfarande inte på varför man inte helt enkelt kör 5 carry lag, för du påstår ju att support är så jävla dåligt.
Sen kanske det inte slog dig att man kanske tycker att det är roligt att spela support?
Citat:
Du har inte spelat LoL tillräckligt mycket, eller så är du har du haft ögonbindel på. Det finns jättemycket grejjer med LoL som är bra (brushen, shoppen, buffs t.ex.), samtidigt som vissa grejjer suger (typ champions som sivir och master yi, att PVP.net klienten kraschar efter varje game för mig i princip).
Jag har spelat kanske 40-50 matcher så jag vet nog hur spelet fungerar och jag kan säga att jag inte finner något som är bättre i LoL än vad det är i dota/hon.
Sen får du gärna utveckla vad som skulle vara bättre med shoppen i LoL, eller menar du kanske det helt efterblivna konceptet att man måste köpa skit för IP?
Citat:
Men man har inget val i DotA och HoN. "If u can't beat 'em, join 'em". Som tur är har Riot plockat bort det i LoL

Klart du har ett val, du påstår ju att det är så meningslöst så då kan du ju låta bli att göra det helt enkelt så får du se hur bra det går för dig.
Eller vänta nu, är det kanske så att det inte är meningslöst utan det bara är något du fått för dig är tråkigt och därför inte bör finnas?
Ja, så måste det nog vara.