Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-11, 21:42
Medlem
julsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Ingen aning om det stämmer men King Of The Monsters? Uppföljare finns också.
Eller kanske något Rampage-spel? Jag vet dock inte om det någonsin fanns till SNES.

Tyvärr, inte något av dessa. Tack ändå för svar! Den ena är ett gult monster vad jag minns. Utomjordingsaktiga. Men som sagt, co-op med groteska karikatyrer och mycket slagsmål.
Citera
2010-05-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julsmuts
Tyvärr, inte något av dessa. Tack ändå för svar! Den ena är ett gult monster vad jag minns. Utomjordingsaktiga. Men som sagt, co-op med groteska karikatyrer och mycket slagsmål.

Dedär med stora fötter och händer får mig att tänka på battletoads till nes, finns väl antagligen till snes också.
Citera
2010-05-12, 00:57
Medlem
julsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Dedär med stora fötter och händer får mig att tänka på battletoads till nes, finns väl antagligen till snes också.

Där har vi det! Tack så mycket Jag spelade bara spelet en gång när jag var en knåd, så min bild var lite förvrängd. Det var monster man slog på, inte militärer. Det var lite snyggare i mitt huvud dock
Citera
2010-05-12, 15:09
Medlem
När jag var liten brukade jag spela ett spel där man var ett modell/leksaksflygplan som man använde för att strida mot andra flygplan och pansarvagnar och båtar med mera. Någon som kan tänkas veta vad det heter?
Citera
2010-05-12, 15:14
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusT
När jag var liten brukade jag spela ett spel där man var ett modell/leksaksflygplan som man använde för att strida mot andra flygplan och pansarvagnar och båtar med mera. Någon som kan tänkas veta vad det heter?

Något av Army Men-spelen kanske, där är man leksaker. Vilket av dem får du kolla själv.
Citera
2010-05-12, 16:17
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusT

eventuellt Airfix Dogfighter (igen)
http://www.youtube.com/watch?v=U-BHdfpn8Kc
Citera
2010-05-13, 01:21
Medlem
Hejsan!
Jag letar efter ett riktigt gammalt spel, eller nåja det var ju iaf 1990-talet.. tror jag.
Det var första datorn vi hade, som farsan hade som jobbdator

2D, svart bakgrund, men alla konturer var vita. Väldigt "rutiga streck"... jag är sämst på att förklara detta...
Man sprang omkring med ett svärd, tror man kunde skjuta med det också, man var nån riddare. Hmm. Hoppade omkring och gick in i som portaler, medan man samlade diamantliknade föremål som gav poäng eller hp.

Det var mitt allra första spel, hoppas ni kan hjälpa mig för jag VILL VETA blir galen annars
//Linn, från killens konto... (jag fick låna det jag lovar)
Citera
2010-05-13, 01:24
Medlem
Jarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonstrikes
Hejsan!
Jag letar efter ett riktigt gammalt spel, eller nåja det var ju iaf 1990-talet.. tror jag.
Det var första datorn vi hade, som farsan hade som jobbdator

2D, svart bakgrund, men alla konturer var vita. Väldigt "rutiga streck"... jag är sämst på att förklara detta...
Man sprang omkring med ett svärd, tror man kunde skjuta med det också, man var nån riddare. Hmm. Hoppade omkring och gick in i som portaler, medan man samlade diamantliknade föremål som gav poäng eller hp.

Det var mitt allra första spel, hoppas ni kan hjälpa mig för jag VILL VETA blir galen annars
//Linn, från killens konto... (jag fick låna det jag lovar)

Spelet du söker är förmodligen Wizards & Warriors.
http://www.youtube.com/watch?v=OUugeyAX6Zo
Citera
2010-05-13, 01:26
Medlem
Nope! Det är/var till PC, read man! ;P ... Eller ja om man nu kunde kalla den burken för pc xD
Citera
2010-05-13, 01:40
Medlem
Jarkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonstrikes
Nope! Det är/var till PC, read man! ;P ... Eller ja om man nu kunde kalla den burken för pc xD

Hoppsan, mitt fel. Lät ju ganska likt i övrigt.
Citera
2010-05-13, 08:13
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Söker ett NES-spel från mitten/slutet på 80-talet. Det var ett sidescroller och jag kommer inte ihåg särskilt mycket av det. Det jag dock minns, var att all musik i spelet bestod av kända klassiska stycken, som till exempel In the hall of the mountain king av Edvard Grieg, och Rondo Alla Turca av Mozart.

Någon som känner igen?
Lite mer info.

Man är en gubbe som hoppar runt. Spelet går ganska snabbt och jag tror man har någon form av avståndsattack när man angriper motståndarna.

Vill även minnas att spelet inte fungerade i en vanlig NES, utan man var tvungen att sätta det i någon form av adapter.
Citera
2010-05-13, 11:57
Medlem
cerns avatar
Har postat i den andra söka spel tråden men postar i Retro också.

Jag söker ett spel som jag lirade för jätte länge sen när jag var liten. I spelet var man en karaktär som gick runt i en labyrint (3D) och för att komma vidare var man tvungen att gå in i olika rum för att lösa uppgifter. Det var inget våldspel utan bara äventyr och Quis. Spelet fanns på PC (DOS)
Mycket av inredningen i rummen var Da Vincis målningar och verk.. Miljön var liksom tegelväggar genom hela spelet. Har sökt som en galning men inte hittat något. Det är ej Safecracker.. Spelet är några år äldre.

finns det någon databas för Alla släppta DOSspel genom tiden? som det finns för Commodore 64.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in