Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-29, 18:16
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
När jag var runt 10? år spelade jag alltid ett spel hos min kusin (pc-spel), det var ett bilspel men man kunde även flyga helikopter och köra båt. Man tävlade mot en annan person med delad ruta eller mot datorn. Banorna var oftast i en öken och om man ville kunde man köra av spåret och köra utanför banan hur långt som helst. Väldigt pixligt spel men skitkul. Man kunde välja mellan flera olika bilar/båtar/helikoptrar och byta färg på dem samt logga. Någon som vet vad spelet heter?
Citera
2011-06-29, 19:08
Medlem
Sista_Bossens avatar
Söker ett spel från 80-90 talet på Nes!
Man var typ en rörmokare i röda kläder och käkade svamp för att bli större.
Hade man tagit en svamp så man blivit stor blev nästa uppgradering en blomma, hade man tagit blomman så kunde man skjuta typ eldbollar.
Man kan säga att man började med 1 "liv" tog du svampen så hade du två "liv" och blomman tre.
Man kunde välja mellan 1 eller två spelare, spelare nummer två fick vara en längre, smalare grönklädd bror till den röde.
Fanns massa fuskgenvägar och skit och man kunde åka ner i vissa gröna avloppsrör, och man blev alltid lika förbannad när man duckade vid ett grönt avloppsrör och så gick det inte, för vissa kunde man inte åka in i.

Minns inte så mycket mer, men man skulle typ samla pengar och 100 pengar var värt ett extraliv.
Citera
2011-06-29, 19:12
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Söker ett spel från 80-90 talet på Nes!
Man var typ en rörmokare i röda kläder och käkade svamp för att bli större.
Hade man tagit en svamp så man blivit stor blev nästa uppgradering en blomma, hade man tagit blomman så kunde man skjuta typ eldbollar.
Man kan säga att man började med 1 "liv" tog du svampen så hade du två "liv" och blomman tre.
Man kunde välja mellan 1 eller två spelare, spelare nummer två fick vara en längre, smalare grönklädd bror till den röde.
Fanns massa fuskgenvägar och skit och man kunde åka ner i vissa gröna avloppsrör, och man blev alltid lika förbannad när man duckade vid ett grönt avloppsrör och så gick det inte, för vissa kunde man inte åka in i.

Minns inte så mycket mer, men man skulle typ samla pengar och 100 pengar var värt ett extraliv.

Super Mario Bros 1 är det inte eftersom man inte är längre som grönklädd
Super Mario Bros 2 är det nog inte heller för där kunde man ju vara 4st olika karaktärer
Super Mario Bros 3 har jag svårt att se också, eftersom mario och luigi är lika långa där

nej tyvärr, jag kan nog inte hjälpa dig
Citera
2011-06-29, 21:39
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack BauerCTU
När jag var runt 10? år spelade jag alltid ett spel hos min kusin (pc-spel), det var ett bilspel men man kunde även flyga helikopter och köra båt. Man tävlade mot en annan person med delad ruta eller mot datorn. Banorna var oftast i en öken och om man ville kunde man köra av spåret och köra utanför banan hur långt som helst. Väldigt pixligt spel men skitkul. Man kunde välja mellan flera olika bilar/båtar/helikoptrar och byta färg på dem samt logga. Någon som vet vad spelet heter?

Big Red Racing kanske?
http://www.youtube.com/watch?v=pKVN2VZmCqA
Citera
2011-06-30, 20:49
Medlem
Jag leta efter ett "gammalt" dataspel där man var typ en liten hund (osäker där) men i alla fall så gick man runt och tog massa frukter vill jag minnas, och efter varje bana/level så fick man ett lösenord så man skulle slippa börja om nästa gång...

Någon som vet vilket spel det är???
Citera
2011-07-01, 01:06
Medlem
Niilzs avatar
Söker ett spel till PC från 90-talet. Det är ett strategispel, man ska döda vampyrer i ett hus. Kommer inte ihåg mer tyvärr.
Schysst om nån vet vilket spel ja talar om
Citera
2011-07-01, 01:22
Medlem
Leif-Oskars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niilz
Söker ett spel till PC från 90-talet. Det är ett strategispel, man ska döda vampyrer i ett hus. Kommer inte ihåg mer tyvärr.
Schysst om nån vet vilket spel ja talar om

Pratar vi spel från -92 eller -99 här? Är det i 3D och sånt, eller är det ett gammalt 2D-spel?
Ser man i tredjeperson? Något mer måste du minnas?

Edit:
Gissade fel
Citera
2011-07-01, 01:26
Medlem
Niilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-Oskar
Pratar vi spel från -92 eller -99 här? Är det i 3D och sånt, eller är det ett gammalt 2D-spel?
Ser man i tredjeperson? Något mer måste du minnas?

Edit:
Gissade fel

Årgång har jag ingen aning om samt 3D och 2D.
Nej man ser inte i tredjeperson vad jag kommer ihåg.
Man placerar fällor i huset samt klickar på olika saker, som t.ex om en vampyr satt på en säng så skulle man klicka på sängen så åkte han ut genom fönstret.
Citera
2011-07-01, 02:29
Medlem
Hjälp. Söker efter ett commodore 64 spel.

Beskrivning: Man var ansvarig för ett rockband och köpte låtskapare.Man fick se sitt band klättra på listorna om man hade gjort allt rätt.

Finns det någon vänlig varelse som kan hjälpa mig i mitt sökande? Minns inte vad spelet hette.
Citera
2011-07-01, 07:24
Medlem
DennyCranes avatar
Rockstar ate my hamster
Citera
2011-07-01, 14:40
Medlem
Vivvis avatar
Söker namnet på ett fotbollsspel till SNES.
Har för mig det hette nåt i stil med champion osv. Gubbarna var ganska fyrkantiga / korta i kroppen och stora huvudet. Stora ögon.

EDIT: AH skit samma, hittade det...det var inte alls till SNES utan NES. Det hette Nintendo world cup
Citera
2011-07-01, 15:42
Medlem
Fooulzs avatar
Söker något spel (helst fantasy) som utspelar sig i framtiden. Eller något härligt krigsspel, inte med vapen, utan mer som en streetfighter !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in