Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-12, 16:57
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutation
Det gjordes ju ett spel efter filmen The Warriors för några år sedan.
Jag hade spelet till xbox, och nu så skulle jag gärna vilja testa det igen, dock så känns det sjukt ovärt att köpa ett helt nytt xbox och sedan spelet till det.

Men jag vet inte om det har kommit ut till dator, är det någon som vet om det har gjort det?
Jag har sökt på isohunt mm, men har hittills inte fått något bra resultat
det är väl lite enklare att kolla på utgivarens hemsida, än på torrentsidor.. http://www.rockstargames.com/thewarriors/warriors.html
ps2
psp
xbox
Citera
2010-04-13, 06:47
Medlem
Crucifixess avatar
Citat:
Jag sökte ju inget speciellt spel, men det spelet var riktigt kul!
Tack än en gång
Absolut ingen orsak! Spelet är långt och jävligt kul att spela igen, så om du fastnar så har du tur.

Enjoy!
Citera
2010-04-13, 20:41
Medlem
Jag letar efter ett spel som utspelar sig i "Bermuda-triangeln". Spelet är från sent 90-tal och i 2-D. Man styrde en man som hade diverse vapen och sköt infödingar (?) och dinosaurier/diverse kreatur. Spelet börjar med ett fallskärmshopp.

Spelet påminner om de gamla Prince of Persia-spelen med tanke på plattformshoppandet och 2-D-tunnlarna.
Det vore otroligt kul om något kunde ge mig det exakta namnet eller skicka personligt meddelande angående torrent eller liknande. Tusen tack på förhand.
Citera
2010-04-13, 23:23
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Jag letar efter ett spel som utspelar sig i "Bermuda-triangeln". Spelet är från sent 90-tal och i 2-D. Man styrde en man som hade diverse vapen och sköt infödingar (?) och dinosaurier/diverse kreatur. Spelet börjar med ett fallskärmshopp.

Spelet påminner om de gamla Prince of Persia-spelen med tanke på plattformshoppandet och 2-D-tunnlarna.
Det vore otroligt kul om något kunde ge mig det exakta namnet eller skicka personligt meddelande angående torrent eller liknande. Tusen tack på förhand.

1. Bermuda Syndrome.
Citera
2010-04-22, 00:20
Medlem
teowinds avatar
Äh. Insåg just att jag svarade på ett år gammalt inlägg...
Citera
2010-04-22, 13:47
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Jag ska kolla upp båda spelen direkt, tack så mycket!

Kom bara ihåg att patcha spelet, då det är ganska buggigt. Helt underbart spel bara för liten budget och tid.
Citera
2010-04-23, 17:07
Medlem
Etis avatar
Hej! Jag vet inte om det här spelet har kommit upp innan, men jag orkar inte leta eftersom jag inte vet vad det heter

Jag söker ett spel fom fanns till mac (och pc?) för länge sen. Principen var väldigt enkel, man skulle styra en roterande pinne genom att länka den till olika prickar på en karta.
Man skulle också akta sig för andra pinnar och div. väggar. Man kunde byta håll på den genom att trycka mellanslag.

Är det någon som vet vad jag pratar om? Skulle gärna vilja hitta det igen.
Citera
2010-04-23, 17:12
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eti
Hej! Jag vet inte om det här spelet har kommit upp innan, men jag orkar inte leta eftersom jag inte vet vad det heter

Jag söker ett spel fom fanns till mac (och pc?) för länge sen. Principen var väldigt enkel, man skulle styra en roterande pinne genom att länka den till olika prickar på en karta.
Man skulle också akta sig för andra pinnar och div. väggar. Man kunde byta håll på den genom att trycka mellanslag.

Är det någon som vet vad jag pratar om? Skulle gärna vilja hitta det igen.

Har ingen aning om vad det är men spelsättet verkar likna "kuru kuru kururin" till GBA tror jag det var så har du en emulator så tycker jag du ska ladda ner det.
Citera
2010-04-23, 17:26
Medlem
Etis avatar
kuru kuru kururin verkar vara intressant men det är inte det jag söker efter. Det spelet jag söker är äldre. Vi höll på med det väldigt mycket när jag gick i lågstadiet. Jag är ganska säker på att det var till mac också.

Tack för tipset ändå. Kan ladda ner det om jag inte hittar det andra
Citera
2010-04-23, 20:36
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eti
kuru kuru kururin verkar vara intressant men det är inte det jag söker efter. Det spelet jag söker är äldre. Vi höll på med det väldigt mycket när jag gick i lågstadiet. Jag är ganska säker på att det var till mac också.

Tack för tipset ändå. Kan ladda ner det om jag inte hittar det andra

Även om du hittar det andra tycker jag du ska ladda ner det då det är ett väldigt kul spel.
Citera
2010-04-24, 10:23
Medlem
DrDodges avatar
Sitter här med en gamepad till min PC, någon som har något tipps på spel man kan lira?
http://www.ca9ine.com/wp-content/upl...controller.jpg
Sitter och klurar om man ska dra igenom Megaman spelen.
Tror jag gör de. Men kom gärna med förslag sitter annars o slösurfar. Kan likagärna göra nått vettit som att få en nostalgi kick
Citera
2010-04-24, 14:44
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDodge
Sitter här med en gamepad till min PC, någon som har något tipps på spel man kan lira?
http://www.ca9ine.com/wp-content/upl...controller.jpg
Sitter och klurar om man ska dra igenom Megaman spelen.
Tror jag gör de. Men kom gärna med förslag sitter annars o slösurfar. Kan likagärna göra nått vettit som att få en nostalgi kick

länken funkar inte.
men hur som helst är ju emulatorer det hetaste valet vad gäller gamepads, själv blir jag galen om jag inte har en gamepad när jag emulerar (undantaget mame, där jag föredrar tengentbord).
vilket spel du väljer är väl dock upp till dig, bara leta i någon NES/SNES/SMS/MD/PSX-tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in