Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-12, 22:17
Medlem
Sobofieds avatar
Du, giss, är en gåva sänd för att skänka mig och andra nördar lycka.
Citera
2010-11-12, 22:58
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Du, giss, är en gåva sänd för att skänka mig och andra nördar lycka.

hah, jo jag känner faktiskt att jag har varit lite "on a roll" på sista tiden. på tiden att lite onödig tv-spelskunskap kommer till användning.
Citera
2010-11-13, 01:27
Bannlyst
Hejsan. I spelet jag söker så var man en polishelikopter som man åkte runt med i en framtidsstad. Det var ganska bra (för den tiden) 3D-grafik. Kommer inte alls ihåg särskilt mycket. Men man skulle skjuta ner andra rymdskepp och man kunde skaffa nya coola vapen.
Skulle tro att spelet kom ut i mitten av 90-talet.
Mvh.
Citera
2010-11-13, 01:44
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinz
Hejsan. I spelet jag söker så var man en polishelikopter som man åkte runt med i en framtidsstad. Det var ganska bra (för den tiden) 3D-grafik. Kommer inte alls ihåg särskilt mycket. Men man skulle skjuta ner andra rymdskepp och man kunde skaffa nya coola vapen.
Skulle tro att spelet kom ut i mitten av 90-talet.
Mvh.

Kanske G-Police? http://en.wikipedia.org/wiki/G-Police
Citera
2010-11-13, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Kanske G-Police? http://en.wikipedia.org/wiki/G-Police
så hette det! Tackar
Citera
2010-11-16, 06:26
Medlem
Tänkte tillbaka på spelminnen pga. en annan tråd och kom på att jag glömt av namnen på en del spel. Hade varit kul om någon kände igen dessa:

"Peka och klicka"-spel av Myst typ (PC): Det enda jag minns av spelet är att det fanns en sorts alkoholiserad kanin som rökte cigarrer (?) och sa: "You wanna date my sister?" Detta var alltså en karaktär bland många, om jag inte minns fel. Tror det var mycket snö i spelet (klimatmässigt).

Labyrintspel till GameBoy (svartvitt): Man gled runt i "3D"-labyrinter och aktade sig för klot (eventuellt med ansikten på?).

Racingspel, förmodligen till Amiga: Man åkte i en röd sportbil med en blondin i passagerarsätet. (Jag och min kompis brukade kalla spelet för "köra bruden till jobbet" av någon anledning). 80-tal/tidigt 90-tal
Senast redigerad av oddman84 2010-11-16 kl. 06:51.
Citera
2010-11-16, 09:50
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Racingspel, förmodligen till Amiga: Man åkte i en röd sportbil med en blondin i passagerarsätet. (Jag och min kompis brukade kalla spelet för "köra bruden till jobbet" av någon anledning). 80-tal/tidigt 90-tal
OutRun.
Citera
2010-11-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
OutRun.
Ah, där är det ju! Vilka minnen.. det kunde vi spela i timmar. Tackar!
Citera
2010-11-16, 20:45
Medlem
snelhestens avatar
spelet är till ps1, fps. Minns inte vad det handlade om, tror att man typ skulle döda robotar och monster. Kommer ihåg en speciell del där man möter en boss på taket av ett åkande tåg. Bossen är stor och enögd, och han försöker typ krypa närmare och närmare gubben med sina enorma händer. Man skulle väj skjuta honom i ögat eller nått för att han ska dö tillslut.
Citera
2010-11-16, 20:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ah, där är det ju! Vilka minnen.. det kunde vi spela i timmar. Tackar!
Tips: missa inte att det släppts en ny version av Outrun, för aningen modernare maskiner: outrun 2006 - Google Search
Citera
2010-11-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Tips: missa inte att det släppts en ny version av Outrun, för aningen modernare maskiner: outrun 2006 - Google Search
Oj, det hade jag inte en aning om, va kul! Tackar för tipset!
Citera
2010-11-17, 01:02
Bannlyst
Citat:
Tänkte tillbaka på spelminnen pga. en annan tråd och kom på att jag glömt av namnen på en del spel. Hade varit kul om någon kände igen dessa:

"Peka och klicka"-spel av Myst typ (PC): Det enda jag minns av spelet är att det fanns en sorts alkoholiserad kanin som rökte cigarrer (?) och sa: "You wanna date my sister?" Detta var alltså en karaktär bland många, om jag inte minns fel. Tror det var mycket snö i spelet (klimatmässigt).

Labyrintspel till GameBoy (svartvitt): Man gled runt i "3D"-labyrinter och aktade sig för klot (eventuellt med ansikten på?).
1. Sam & Max?

2. Det ringer en klocka i huvet, fan att jag inte vet vad spelet heter. Något med Castle ska det vara iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in