Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-05, 00:39
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Söker ett N64 spel. Man åkte snowboard fast ändå inte, den "svävade" vill jag minnas och banan jag har på minnet var en storstad med en tågräls högt uppe i luften. Man kunde spela i ett mode där man skulle samla mynt kommer jag ihåg också.

AirBoarder 64?
Citera
2010-05-05, 02:22
Medlem
Hummlers avatar
Söker ett arkadspel som jag lirade i en arkadhall när jag var liten.

Man var i en djungel. Har för mig att man var en neger med blå hjälm, var man två spelare så hade den andra röd hjälm. Har även för mig att man kunde köra pansarvagnar och sånt. Man hade en "over the top view" alltså att man såg det uppifrån. Någon som vet vad jag yrar om? Haha.
Citera
2010-05-05, 02:26
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Orka ställa obskyra frågor i samlingstrådar, men försöka kan knappast skada:

Jag behöver få tag i ett spel på NES/SNES där det finns ett tåg med i spelet. Lång historia, men tar gärna emot tips om någon har

Tror att det ska finnas tågbanor i detta Tiny Toon-spel, Tiny Toon Adventures: Buster Busts Loose! Har det på SNES men har inte spelat det på år och dar
Citera
2010-05-05, 02:29
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler

Man var i en djungel. Har för mig att man var en neger med blå hjälm, var man två spelare så hade den andra röd hjälm. Har även för mig att man kunde köra pansarvagnar och sånt. Man hade en "over the top view" alltså att man såg det uppifrån. Någon som vet vad jag yrar om? Haha.

Hmmm kanske Ikari warriors...
http://i185.photobucket.com/albums/x297/InvisiblexSeas/Ikari-Warriors.jpg
Fast det är varken arkad, negrer eller hjälmar med.
Citera
2010-05-05, 06:26
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler

Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jodå visst fanns det på arkad.
http://www.youtube.com/watch?v=LtmLX2TkYwg

Edit: En rolig grej i detta arkadspel var att man kunde styra gubbarnas vapen i "Demo-mode" utan att stoppa i pengar. (Man kunde alltså styra åt vilket håll de skulle skjuta genom att snurra på spaken.)
Senast redigerad av Ralph Wiggum 2010-05-05 kl. 06:29.
Citera
2010-05-05, 07:38
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mthrfckr.
Jag är på jakt efter ett spel jag minns från de tidiga PC-åren. Någon form av "framgångs-story" har jag för mig, med överhängande finans-tema (dollartecken, yuppies och kostymer). En stor klocka huserade i mitten av skärmen och man kunde klicka sig fram på ikoner runt om. En stor yacht vill jag minnas någonstans.

Luddigt och bristfälligt, jag vet, men det vore kul om någon känner igen det!

Det låter lite som "Jones in the Fast Lane".
Citera
2010-05-05, 11:39
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska

Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Jodå visst fanns det på arkad.
http://www.youtube.com/watch?v=LtmLX2TkYwg

Edit: En rolig grej i detta arkadspel var att man kunde styra gubbarnas vapen i "Demo-mode" utan att stoppa i pengar. (Man kunde alltså styra åt vilket håll de skulle skjuta genom att snurra på spaken.)

Där har vi det Tackar
Citera
2010-05-05, 18:38
Medlem
mthrfckr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Det låter lite som "Jones in the Fast Lane".

Alltså det var inte riktigt som jag kom ihåg det! Men det måste ju bara vara rätt! Tackar.
Citera
2010-05-05, 18:51
Medlem
Blüchers avatar
Någon som kommer ihåg ett spel där man springer runt med en apa i ett sidescroller och löser uppdrag? Spelade detta ca -95 - -98~ nån gång där i skolan på deras Mac datorer, finns inte nödvändigtvis enbart till Mac, men hur som helst.

Har för mig att det hette Monkey blade men det stämmer nog inte, har googlat lite men hittade inget spec, har också för mig att apan hade ett par svarta solbrillor
Citera
2010-05-05, 19:02
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Uniracers, SNES.

Tack det var det.
Citera
2010-05-06, 15:56
Medlem
Jag kommer ihåg ett spel från när jag var liten där man åkte omkring i någon sorts rymdskepp som dock alltid var ganska nära marken, och oftast var det djungelterräng eller liknande man flög över. Perspektivet var snett uppifrån/isometriskt. Man kunde välja olika vapen som man hade och har för mig att om man tryckte på 6 så fick man ett som hette "cannon" och som fick rymdskeppet att åka bakåt när man sköt pga. rekylen. Att döma av hur jag minns grafiken tror jag att det gjordes kring 1994-1995. Det var antagligen ett DOS-spel, iaf så spelade jag det på PC (med Windows). Jag tror också att spelet måste ha varit hyfsat populärt eftersom jag spelade detta både hos min kusin och på fritids. Hoppas någon vet vilket jag menar.
Senast redigerad av lollercaust2011 2010-05-06 kl. 15:58.
Citera
2010-05-06, 15:58
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollercaust2011
Jag kommer ihåg ett spel från när jag var liten då man åkte omkring i någon sorts rymdskepp som dock alltid var ganska nära marken, och oftast var det djungelterräng eller liknande man flög över. Man kunde välja olika vapen som man hade och har för mig att om man tryckte på 6 så fick man ett som hette "cannon" och som fick rymdskeppet att åka bakåt när man sköt pga. rekylen. Att döma av hur jag minns grafiken tror jag att det gjordes kring 1994-1995. Det var antagligen ett DOS-spel, iaf så spelade jag det på PC (med Windows). Jag tror också att spelet måste ha varit hyfsat populärt eftersom jag spelade detta både hos min kusin och på fritids. Hoppas någon vet vilket jag menar.

Vilken vy var det? Direkt ovanifrån? Var det ett 3D-spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in