Citat:
Ursprungligen postat av ttoklegi
Som så många andra här har jag bara en vag minnesbild, och det var många år sedan jag spelade det. Jag skulle tro att det var ett spel som fanns på datorn för det var innan bredbandets förlovade tid. Skulle vilja tidsbestämma det till någonstans i mitten på nittiotalet.
Det var en ruta och små bollar som studsade omkring. Man skulle ta bort så mycket av bakgrunden som möjligt genom att dra linjer där det inte fanns några bollar. Man fick mest poäng om bollarna var instängda en och en, har jag för mig.
Tror att man styrde med musen, med ett högerklick för att ändra om det skulle bli horisontella eller vertikala linjer. Linjen började "växa" från den plats man klickade. Jag vill även gärna ha det till att det var rött och blått inblandat - eventuellt var det linjerna som bytte färg om... om man gjorde något.
Borde ju verkligen finnas någonstans på nätet som ett litet flashspel, men min google-fu sviker mig. Hoppas på respons!
Jezzball. Finns också exakt 3243 olika kloner med 3241 olika namn. Några är flashspel andra inte.
Edit:
http://www.gamershrine.com/games/168/jezzball.html