Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-30, 02:52
Medlem
Sliths avatar
Söker ett arkadspel från sent 80-tal tid tidigt 90-tal, ca. 89-92. Det är ett sidescroller (åt höger), run and gunner/platform-spel. Man sprang och sköt, man hade tre (tror jag) olika vapen, laser, någonslags röda ringar och ett tredje jag inte minns. Dessa vapen blev bättre, större, ju längre man avancerade. Man kunde skjuta i alla riktningar, tror jag.

Någon som har en aning?
Citera
2009-09-30, 04:46
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Söker ett arkadspel från sent 80-tal tid tidigt 90-tal, ca. 89-92. Det är ett sidescroller (åt höger), run and gunner/platform-spel. Man sprang och sköt, man hade tre (tror jag) olika vapen, laser, någonslags röda ringar och ett tredje jag inte minns. Dessa vapen blev bättre, större, ju längre man avancerade. Man kunde skjuta i alla riktningar, tror jag.

Någon som har en aning?

På beskrivningen av vapnen så låter det lite som Contra.
http://www.vgmuseum.com/pics6/contrajb001.gif
Citera
2009-09-30, 11:01
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jompan87
Vet för längesedan spelade jag ett vikingaspel där man byggde upp en civilisation med massa olika "steg", typ fårhede->ullmakare->klädmakare eller gruvarbetare->smedja->vapenmakare

Skulle tippa på att spelet va ifrån 2000 eller liknande, grafik motorn är snarlik age of empires

Detta var ett strategi spel

EDIT: hittade en beskrivning av spelet lite bättre, men kan själv inte hitta en länk till själva spelet:

Låter onekligen som "Cultures"

http://i181.photobucket.com/albums/x269/austinet88/Cultures_a.jpg

Finns även en tvåa om jag inte har helt fel!
Citera
2009-09-30, 11:32
Medlem
Vivi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii

Eller Probotector som det hette i Europa.
Citera
2009-09-30, 14:05
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii

Nej tyvärr är det inte Contra. Men de är ju lite lika. Vad jag minns så var det bara två "plattformar" man kunde vara på.l Inget vatten.
Citera
2009-09-30, 16:41
Medlem
Jag söker ett spel till Nintendo 64. Man gick runt på gator och slogs mot olika fiender som kom. Lite som Turles på 8bitars och snes, eller som final fight som också fanns till super nintendo.
Fast detta var ju då i 3d grafik ala N64.
Man kunde vara 2 som gick runt tillsammans och kickade folks ass.

Skulle va bra om nån visste va det hette.
Citera
2009-09-30, 16:51
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Blå
Jag söker ett spel till Nintendo 64. Man gick runt på gator och slogs mot olika fiender som kom. Lite som Turles på 8bitars och snes, eller som final fight som också fanns till super nintendo.
Fast detta var ju då i 3d grafik ala N64.
Man kunde vara 2 som gick runt tillsammans och kickade folks ass.

Skulle va bra om nån visste va det hette.
Fighting Force 64 skulle jag tro.

http://www.youtube.com/watch?v=oAXfSKSysP4
Citera
2009-10-01, 01:07
Medlem
Kattrulles avatar
Söker ett spel till SNES!

Spelet är en side-scroller där man spelar som en blå boll.

Om jag minns rätt så börjar spelet med en cut-scene. I cut-scenen får man se hur en galen professor gör om en till den blå bollen.

Har även för mig första banan är något slags industriområde.

Har desperat försökt googla, men utan lycka!
Citera
2009-10-01, 11:16
Medlem
Simpelt spel - stänga in bollar

Som så många andra här har jag bara en vag minnesbild, och det var många år sedan jag spelade det. Jag skulle tro att det var ett spel som fanns på datorn för det var innan bredbandets förlovade tid. Skulle vilja tidsbestämma det till någonstans i mitten på nittiotalet.

Det var en ruta och små bollar som studsade omkring. Man skulle ta bort så mycket av bakgrunden som möjligt genom att dra linjer där det inte fanns några bollar. Man fick mest poäng om bollarna var instängda en och en, har jag för mig.

Tror att man styrde med musen, med ett högerklick för att ändra om det skulle bli horisontella eller vertikala linjer. Linjen började "växa" från den plats man klickade. Jag vill även gärna ha det till att det var rött och blått inblandat - eventuellt var det linjerna som bytte färg om... om man gjorde något.

Borde ju verkligen finnas någonstans på nätet som ett litet flashspel, men min google-fu sviker mig. Hoppas på respons!
Citera
2009-10-01, 11:38
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttoklegi
Som så många andra här har jag bara en vag minnesbild, och det var många år sedan jag spelade det. Jag skulle tro att det var ett spel som fanns på datorn för det var innan bredbandets förlovade tid. Skulle vilja tidsbestämma det till någonstans i mitten på nittiotalet.

Det var en ruta och små bollar som studsade omkring. Man skulle ta bort så mycket av bakgrunden som möjligt genom att dra linjer där det inte fanns några bollar. Man fick mest poäng om bollarna var instängda en och en, har jag för mig.

Tror att man styrde med musen, med ett högerklick för att ändra om det skulle bli horisontella eller vertikala linjer. Linjen började "växa" från den plats man klickade. Jag vill även gärna ha det till att det var rött och blått inblandat - eventuellt var det linjerna som bytte färg om... om man gjorde något.

Borde ju verkligen finnas någonstans på nätet som ett litet flashspel, men min google-fu sviker mig. Hoppas på respons!

Jezzball. Finns också exakt 3243 olika kloner med 3241 olika namn. Några är flashspel andra inte.

Edit: http://www.gamershrine.com/games/168/jezzball.html
Citera
2009-10-01, 14:07
Medlem
Dr. Wilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattrulle
Söker ett spel till SNES!

Spelet är en side-scroller där man spelar som en blå boll.

Om jag minns rätt så börjar spelet med en cut-scene. I cut-scenen får man se hur en galen professor gör om en till den blå bollen.

Har även för mig första banan är något slags industriområde.

Har desperat försökt googla, men utan lycka!
Super Morph.

http://www.gamefaqs.com/console/snes/image/917292.html
Citera
2009-10-02, 00:04
Medlem
MajorMongos avatar
Söker ett PC-spel, daterat kring runt 2000-talets början eller eventuellt 1900-talets allra sista år.

Ett bilspel med Stock-cars (alltså amerikanska oval-bane bilar) som man körde, fanns ett antal att välja på. Banorna var asfalt och grus vill jag minnas, och inte ovaler som dessa bilar är ämnade att köra på. Har ett vagt minne av att en bil hette Red Devil, samt att de som utvecklat spelet hette något i stil med "Calisto" eller något. Jävligt osäker på detta dock.

Tror jag fick med spelet när jag köpte min Microsoft Force Feedback-ratt runt 2000. Någon som vet vilket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in