Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-20, 23:07
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av existentialism
Vet inte hur gammalt detta spel är men iaf ett par år gammalt och efter 2000...
Här kommer beskrivningen så gott som jag kommer ihåg den.
Det är ett RP spel som är singleplayer. Typ som nwn. Man fick MAX ha 3 gubbar tror jag, man kunde vara archer, mage eller något kommer inte riktigt ihåg. Spelet var väldigt ensidigt och det fanns en jäääävla massa fusk till det. Andra världen man åkte till, eller tredje, va VÄLDIGT grön..Alltså massa träd, och man åkte upp till någon plattform - där va savespot eller basen så att säga. Sen åkte man ner och döda.. Hoppas detta räcker, uppskattar svar som FAN!

3rd person uppifrån?
Citera
2010-03-20, 23:10
Medlem
existentialisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
3rd person uppifrån?
Ah hitta det, Dungeon Siege 2<3 Fyfan va minnen jag får..
Citera
2010-03-21, 02:29
Medlem
Snibelsnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Söker denna gamla klassikern http://en.wikipedia.org/wiki/Creative_Writer
Jag vet inte huruvida Fine Artist är med i den utgåvan men jag antar det!

De har ingen liknande tråd i Windowsforumet vad jag såg, men jag eftersöker också Fine Art för att jag anser det som ett spel.

omfg jag har letat i år efter det där JAG ÄLSKAR DIG
Citera
2010-03-21, 15:56
Medlem
Godamonginsectss avatar
Letar efter ett gammalt action spel, kan tro att det är ifrån 99-01. Det är i 3d och vad jag minns så spelar man som en tjej och slåss med något svärd(?). Det är väldigt animeinspirerat från vad jag minns. Spelet är till PC.

Edit: Det är 3'rd person. Minns att man sprang runt i någon stad och också i ett höghus där man skulle göra något på varje våning ^^
Senast redigerad av Godamonginsects 2010-03-21 kl. 16:05.
Citera
2010-03-22, 00:44
Medlem
olletheones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulten
Jag tänker på spelet "Fable" som väl kom runt den tiden du pratar om. minns att jag spelade det runt ´97 (kanske diffar något år plus minus) på en P100 med Win95.
Kan det stämma?

EDIT:
Screenshots

Jaaaa det kan det säkert vara, har letat efter den här tråden trodde jag skrev i den andra "söka spel tråden"
Tack så mycket, det verkar vara rätt ska kolla upp det
Citera
2010-03-22, 13:53
Medlem
Söker ett gammal rollspel(?) till PC, spelade i början av 90-talet om jag minns rätt. Tror det hetta något med "Fantasy" i namnet också. Man hade ett "Party" - minns inte riktigt om man började med bara en gubbe eller om man kunde skapa flera, gubbarna kunde vara olika raser Human, Gnome etc, och kunde sedan välja olika klasser. Minns inte riktigt men tex Warrior/Wizard. Ens grupp bestod av max 6-8 gubbar...

På något vis sprang man runt på en karta, där man såg sin grupp som en liten markering på kartan, och om det blev strid så ändrades bilden så man såg fienderna på en rad ovanför sig (eller möjligen under) och ens egna gubbar på en rad, sedan utspelades striden i någon slags turnbased mode, där man fick välja order/attack/spell för varje gubbe mellan rundorna.

Man kunde gå in i städer också, då vart det som en annan stads-skärm, så kunde man välja vad man kunde göra där. Minns inte riktigt vilka alternativ man hade, men har för mig att man tex kunde rekrytera nya medlemmar om gamla dött av. Har för mig det gick o resurrecta döda gamla medlemmar också.

Allteftersom man steg i level kunde man ta sig till nya farligare länder?

Någon som vet vilket spel jag yrar om? :-)
Citera
2010-03-22, 16:10
Medlem
Colossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnotlinG
Söker ett gammal rollspel(?) till PC, spelade i början av 90-talet om jag minns rätt. Tror det hetta något med "Fantasy" i namnet också. Man hade ett "Party" - minns inte riktigt om man började med bara en gubbe eller om man kunde skapa flera, gubbarna kunde vara olika raser Human, Gnome etc, och kunde sedan välja olika klasser. Minns inte riktigt men tex Warrior/Wizard. Ens grupp bestod av max 6-8 gubbar...

På något vis sprang man runt på en karta, där man såg sin grupp som en liten markering på kartan, och om det blev strid så ändrades bilden så man såg fienderna på en rad ovanför sig (eller möjligen under) och ens egna gubbar på en rad, sedan utspelades striden i någon slags turnbased mode, där man fick välja order/attack/spell för varje gubbe mellan rundorna.

Man kunde gå in i städer också, då vart det som en annan stads-skärm, så kunde man välja vad man kunde göra där. Minns inte riktigt vilka alternativ man hade, men har för mig att man tex kunde rekrytera nya medlemmar om gamla dött av. Har för mig det gick o resurrecta döda gamla medlemmar också.

Heroes of Might and Magic? finns 1-5 om jag inte minns fel
Citera
2010-03-22, 16:17
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnotlinG

Det låter som nåt Final Fantasy om man bortser från gruppstorleken, att man kunde köpa/hyra nya gruppmedlemmar och raserna. Dessutom tror jag inte det finns så mkt till dator såvida man inte räknar med emulatorer.
Citera
2010-03-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Det låter som nåt Final Fantasy om man bortser från gruppstorleken, att man kunde köpa/hyra nya gruppmedlemmar och raserna. Dessutom tror jag inte det finns så mkt till dator såvida man inte räknar med emulatorer.

Tackar för all feedback, hittade rätt till slut, det var Phantasie jag var ute efter. Lite osäker på vilken version av det jag spelade men misstänker det var 3an... Ska se om man kan hitta det spelet någonstans nu bara :-)
Citera
2010-03-22, 19:45
Medlem
Spelade ett spel när jag var liten till Commodore 64. Man var en röd-vit (som schackrutor) boll som åkte runt...
Citera
2010-03-22, 21:12
Medlem
Godamonginsectss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godamonginsects
Letar efter ett gammalt action spel, kan tro att det är ifrån 99-01. Det är i 3d och vad jag minns så spelar man som en tjej och slåss med något svärd(?). Det är väldigt animeinspirerat från vad jag minns. Spelet är till PC.

Edit: Det är 3'rd person. Minns att man sprang runt i någon stad och också i ett höghus där man skulle göra något på varje våning ^^

Hittade detta, heter Oni.
Citera
2010-03-22, 21:26
Medlem
TinQulions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
de var inte de spelet jag menade tyvärr. de här känns som nån backpacker i karriärsteg :S
jag minns att de spelet jag söker efter var man typ bla programledare (minns nått om frågesportsprogram ledare) spelet var oxå helt på svenska. spelade spelet omkring 2000

The talkshow? jag hittar seriöst inget på internet om det jag vet iallafall att jag haft det här hemma och tror jag har det kvar men hittar verkligen ingenting om det på google helt wierd.
Typ introt följer ett svävande spöke genom en stad? sen e de typ 2 pizzabagar bröder som försöker spränga varandra? en gammal dam med en hund med pil i? De måste vara det!

man kunde välja olika ämnen som t.ex Grannsämja och liknande saker

HITTADE SPELETS INTRO!
http://www.youtube.com/watch?v=YTf-GRrsSv0
Senast redigerad av TinQulion 2010-03-22 kl. 21:36. Anledning: Hittade spelet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här