Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-25, 02:14
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutNilegard
Fick en flashback från ett Nintendo 64 spel jag spelade lite när jag var yngre!

Mitt minne av spelet är väldigt luddigt, så jag har inte mycket ni kan gå på.

Jag minns att spelet var mycket våldsamt och det gick antagligen ut på att döda varandra helt enkelt. Det jag minns mest var att man kunde plocka upp vardagliga saker och använda dom som vapen. T.ex metallpinnar, brandsläckare och liknande.

Mycket dålig förklaring jag vet, men jag minns bara "bilder" från spelet .

Det låter som något wrestling-spel, WCW eller WWF.
Citera
2010-04-25, 02:19
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Söker ett spel till Snes tror jag, hyfsat säker.

Man valde olika robotar och körde mot varandra, banorna var hyfsat stora.
Plattformspel.

Kommer inte ihåg så mycket men jag vet att man kunde hoppa ur sin robot om den blev skadad och hoppa in i en tom robot, har för mig man kunde skjuta medan man sprang runt utanför också.
Kommer inte ihåg så mycke om hur dom såg ut, men har för mig att det fanns en som hade nåt sorts lysande svärd och en sköld iaf, fanns en robot som var som en stor spindel.

hmmm kommer fan inte ihåg så mycke mer...nån som har en aning om vad det kan ha hetat?

MechWarrior eller Vortex kanske?
Citera
2010-04-25, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spillra
Det låter som något wrestling-spel, WCW eller WWF.
Nej är inget wrestling spel, men förstår att det kan låta som ett sådant. Jag kanske borde ha nämt att det var ett vanligt FPS. Lägger till det!
Citera
2010-04-25, 02:25
Medlem
Citat:
MechWarrior eller Vortex kanske?

Nej, det är plattform och inte i 3d.

Banorna va ganska stor och när man kör mot varandra så är det i splitscreen och man kan springa runt ganska mycke på banorna.

Kom på en till robot som fanns, en stor jävel med en ganska fet kanon på och som inte kunde flyga, har för mig dom flesta robotarna har jetpack. Spindelroboten kunde gå på väggarna har jag för mig också.
Citera
2010-04-25, 03:13
Medlem
Spillras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Nej, det är plattform och inte i 3d.

Banorna va ganska stor och när man kör mot varandra så är det i splitscreen och man kan springa runt ganska mycke på banorna.

Kom på en till robot som fanns, en stor jävel med en ganska fet kanon på och som inte kunde flyga, har för mig dom flesta robotarna har jetpack. Spindelroboten kunde gå på väggarna har jag för mig också.

Oj, missade totalt att det skulle vara plattform.
Ett nytt förslag: Metal Warriors?
Citera
2010-04-25, 03:49
Medlem
Citat:
Oj, missade totalt att det skulle vara plattform.
Ett nytt förslag: Metal Warriors?

Ja titta där satt den!
Tack
Citera
2010-04-25, 13:03
Medlem
Paer86s avatar
Jag söker ett spel som jag tror är hyfsat känt. Det är ett sidescroll-spel i stenåldersmiljö där man var en grottman som hoppade runt med en klubba och slog ned dinosaurier
Citera
2010-04-25, 13:51
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Jag söker ett spel som jag tror är hyfsat känt. Det är ett sidescroll-spel i stenåldersmiljö där man var en grottman som hoppade runt med en klubba och slog ned dinosaurier
Big Nose the Caveman?
Citera
2010-04-25, 15:15
Medlem
gisss avatar
Citat:
Chuck Rock?
Citera
2010-04-25, 18:36
Medlem
RosaMus avatar
Citat:

Kanske är det joe & mac: caveman ninjas?

http://www.youtube.com/watch?v=GwpS0H6XlLw&feature=fvw
Citera
2010-04-25, 18:47
Medlem
Nikromas avatar
Ni får ursäkta om detta spel har frågats efter innan men orkar tyvärr inte kolla igenom alla sidor i denna tråden

Du följer vissa banor. Du släpper bollar (basket, bowling vad jag kommer ihåg). De ska komma till slutet för att komma till nästa bana.
Det som hjälper dig eller stjälper dig är rullband, möss som skjutsar bollen i vissa riktningar. Spelet är nog ca 10-15år gammalt.
Citera
2010-04-25, 19:00
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikroma
Ni får ursäkta om detta spel har frågats efter innan men orkar tyvärr inte kolla igenom alla sidor i denna tråden

Du följer vissa banor. Du släpper bollar (basket, bowling vad jag kommer ihåg). De ska komma till slutet för att komma till nästa bana.
Det som hjälper dig eller stjälper dig är rullband, möss som skjutsar bollen i vissa riktningar. Spelet är nog ca 10-15år gammalt.

The Incredible Machine
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Incredible_Machine
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in