Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-20, 18:44
Medlem
söker ett spel där man typ cyklade och jagade alt blev jagad (minns inte) av jultomten.
Citera
2009-07-20, 21:33
Medlem
Justitiemords avatar
Jag söker ett Amiga-spel från ca 1990.

Man ser spelet från sidan och är en liten gubbe utrustad med en borr. Det är en typ av action/pussel-spel där man ska ta sig igenom en helvetes massa banor. Man kan bara borra snett framför sig, så det gäller att inte borra fast sig själv. Minns att jag tyckte det var riktigt klurigt och hade mycket skoj med det spelet. I en bana kommer jag ihåg att man var berusad och kontrollen blev "omvänd". Sedan har jag för mig att man hade en gul hjälm också, är dock inte 100% säker på detta.

Vill också minnas att det i titeln ingick någon form av undertitel som löd ungefär "with his pneumatic weapon".

Någon som känner igen detta?
Citera
2009-07-20, 22:26
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Jag söker ett Amiga-spel från ca 1990.

Man ser spelet från sidan och är en liten gubbe utrustad med en borr. Det är en typ av action/pussel-spel där man ska ta sig igenom en helvetes massa banor. Man kan bara borra snett framför sig, så det gäller att inte borra fast sig själv. Minns att jag tyckte det var riktigt klurigt och hade mycket skoj med det spelet. I en bana kommer jag ihåg att man var berusad och kontrollen blev "omvänd". Sedan har jag för mig att man hade en gul hjälm också, är dock inte 100% säker på detta.

Vill också minnas att det i titeln ingick någon form av undertitel som löd ungefär "with his pneumatic weapon".

Någon som känner igen detta?
Har spelat det men kom inte ihåg vad det kunde heta, men mina googleskills svek mig inte idag heller: PPHammer and his Pneumatic Hammer download @ Game Downloads
Rätt?
Citera
2009-07-20, 22:43
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Har spelat det men kom inte ihåg vad det kunde heta, men mina googleskills svek mig inte idag heller: PPHammer and his Pneumatic Hammer download @ Game Downloads
Rätt?
Underbart, Tusen tack!
Citera
2009-07-24, 12:25
Medlem
Commodore 64!

Jag efterlyser ett vääldigt gammalt spel till Commodore 64.

I spelet iklädde man sig till en början rollen som luffare och gick och samlade burkar för att tjäna ihop lite pengar. Pengarna kunde man sedan använda till att köpa mat, hundben och klippa sig, allt för att avancera i karriären mot... Ja, vad?

Sedan jag var en liten parvel och spelade spelet har jag gått och funderat på hur det gick för den där luffaren egentligen.
Någon som kan hjälpa mig?
Vad hette spelet?
Eller hur gick det för luffaren?
Citera
2009-07-24, 12:37
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goot
Jag efterlyser ett vääldigt gammalt spel till Commodore 64.

I spelet iklädde man sig till en början rollen som luffare och gick och samlade burkar för att tjäna ihop lite pengar. Pengarna kunde man sedan använda till att köpa mat, hundben och klippa sig, allt för att avancera i karriären mot... Ja, vad?

Sedan jag var en liten parvel och spelade spelet har jag gått och funderat på hur det gick för den där luffaren egentligen.
Någon som kan hjälpa mig?
Vad hette spelet?
Eller hur gick det för luffaren?
Låter...spännande
Citera
2009-07-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Låter...spännande

Det är ju det det inte är! Spännande alltså... Men det stör mig att inte veta, så hjälp mig!
Citera
2009-07-26, 10:56
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Efter ett försök i Jag söker ett spel tråden så försöker jag väl här då. Om nu 90-tal räknas som retro i era ögon.

Letar efter ett spel jag brukade spela för några år sedan. Har dock inga bra minnen utav det men hoppas att någon här känner igen mina idiotiska förklaringar.
Så som jag kommer ihåg spelet så såg man det i 2D från sidan.
TROR man körde som två stycken rymdskepp mot varandra och skulle slunga iväg bomber och dylik för att försöka träffa den andre.
Men gravitationen från planeterna gjorde så bombernas kurs ändrades.
Man kunde även spränga planeterna!
Grafiken var inte sunkig som på asteroids heller. Utan lite mer "revolutionerande" grafik. Fast det kan ju bara varit jag som tyckte det på den tiden.

Antar att spelet var från mitten eller sena 90-tal kanske(?)

Tacksam om någon vet vad spelet heter.
Citera
2009-07-31, 14:29
Medlem
Hej jag letar efter ett spel till NES som jag kommer ihåg att jag spelade men har ingen aning om vad det heter.
Det var två filurer som var huvudpersonerna som såg ut som ormar eller något liknande, maskar kanske. Eller något påhittat kanske. Den ena var blå och den andre röd tror jag. Är inte helt säker på färgerna dock.
Sedan styrde man någon av dom, var man två kunde man väl styra varsin antar jag. Banorna gick genom olika labyrintaktiga saker och man såg det hela snett uppifrån om jag inte kommer ihåg fel.

Är det någon som vet vad det är jag pratar om?
Citera
2009-07-31, 14:35
Medlem
bogstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangbongbang
Hej jag letar efter ett spel till NES som jag kommer ihåg att jag spelade men har ingen aning om vad det heter.
Det var två filurer som var huvudpersonerna som såg ut som ormar eller något liknande, maskar kanske. Eller något påhittat kanske. Den ena var blå och den andre röd tror jag. Är inte helt säker på färgerna dock.
Sedan styrde man någon av dom, var man två kunde man väl styra varsin antar jag. Banorna gick genom olika labyrintaktiga saker och man såg det hela snett uppifrån om jag inte kommer ihåg fel.

Är det någon som vet vad det är jag pratar om?

Är till 99% säker att du söker "snake rattle and roll" förövrigt sjukt kul men svårt, kom till sista banan men klarade det aldrig
Citera
2009-07-31, 15:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogsta
Är till 99% säker att du söker "snake rattle and roll" förövrigt sjukt kul men svårt, kom till sista banan men klarade det aldrig

jag är helt säker på att det är snake rattle and roll..
Citera
2009-08-01, 11:03
Medlem
lillkittys avatar
Den här frågan kanske hamnar i helt fel forum, men jag gör ett försök.

För två år sedan spelade jag gamla nintendospel på en sida på nätet. Där fanns även sånna där beroendeframkallande flashspel o annat.
Efter att dom sedan gjorde om sin hemsida försvann spelet och jag har inte hittat det sen.

Spelet;
Du ska föra en kula på en kvadratisk spelplan, i grön/turkos färg, till siffrorna 1 till 10 på tid. Men på vägen finns det svarta hål man inte får hamna i, då är spelet slut. För varje bana finns det fler och fler hål.
För att få kulan att röra sej måste man dra musen i motsatt riktning.

Spelet är SJUKT beroendeframkallande och jag va fullständigt tokig i det.
Låter kanske inte så roligt men det va det kan jag lova!

Hoppas nån vet vilket jag menar och kan hjälpa mig hitta det igen!

Tack på förhand mina vänner!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in