Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-22, 22:02
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godamonginsects
Hittade detta, heter Oni.

Är det ett bra spel?
Citera
2010-03-22, 22:10
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinQulion
The talkshow? jag hittar seriöst inget på internet om det jag vet iallafall att jag haft det här hemma och tror jag har det kvar men hittar verkligen ingenting om det på google helt wierd.
Typ introt följer ett svävande spöke genom en stad? sen e de typ 2 pizzabagar bröder som försöker spränga varandra? en gammal dam med en hund med pil i? De måste vara det!

man kunde välja olika ämnen som t.ex Grannsämja och liknande saker

HITTADE SPELETS INTRO!
http://www.youtube.com/watch?v=YTf-GRrsSv0

JA de där gubbarna känner jag igen! måste vara de! dock minns jag inget om introt :P har nämligen itne ägt spelet jag söker, de va på min kompis dator...undra nu om de finns en torrent för detta :P

tack iaf för att du lyckades gräva fram de jag sökte. för de måste vara detta då gubbarna känns bekanta!
Citera
2010-03-23, 19:31
Medlem
Jontalinens avatar
Okej nu ska jag försöka förklara ett spel till okänd konsol jag spelade som yngre!

Vet inte vad konsolen hette men det måste ha varit runt 1996-1999, tror att den var grå. Den ena kunde styra med en joystick och den andra hade tangentbord och mus. Kan ha funnits en riktig kontroll till konsolen med. Joysticken var röd och svart, själva spaken röd.

Spelet var ett där man spelade tillsammans. Man såg det hela från sidan och slogs tillsammans mot riddare och dvärgar. Har för mig att en kunde vara dvärg också när man spelade, medan den andre var en muskulös människa. Vissa motståndare "red" liksom på någon form av drake. Slog man av dom från draken kunde man själv åka på den och blev mycket mer kraftfull, men blev man slagen tappade man draken igen.

Man gick liksom från bild till bild tills alla motståndare var döda på den aktuella bilden. Tror att dvärgen hade en yxa!

Någon som vet vilket spel eller vilken konsol det kan ha varit? (Var inte PS1, N64 osv)
Citera
2010-03-23, 19:36
Medlem
Jontalinens avatar
Jag vill också minnas att det fanns ett spel där man på ett slott slogs mot små håriga bollar i många olika färger. Minns att introfilmen visade en präst som öppnade en gammal kista och således släppte lös dessa små bollar. Bollarna hade ögon och mun!
Citera
2010-03-23, 20:16
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Okej nu ska jag försöka förklara ett spel till okänd konsol jag spelade som yngre!

Vet inte vad konsolen hette men det måste ha varit runt 1996-1999, tror att den var grå. Den ena kunde styra med en joystick och den andra hade tangentbord och mus. Kan ha funnits en riktig kontroll till konsolen med. Joysticken var röd och svart, själva spaken röd.

Spelet var ett där man spelade tillsammans. Man såg det hela från sidan och slogs tillsammans mot riddare och dvärgar. Har för mig att en kunde vara dvärg också när man spelade, medan den andre var en muskulös människa. Vissa motståndare "red" liksom på någon form av drake. Slog man av dom från draken kunde man själv åka på den och blev mycket mer kraftfull, men blev man slagen tappade man draken igen.

Man gick liksom från bild till bild tills alla motståndare var döda på den aktuella bilden. Tror att dvärgen hade en yxa!

Någon som vet vilket spel eller vilken konsol det kan ha varit? (Var inte PS1, N64 osv)

Låter grymt bekant. Jag är också intresserad av vad detta kan vara.
Citera
2010-03-23, 22:01
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen

Spelet är Golden Axe eller Golden Axe II och det fanns bl.a. till Megadrive men på din beskrivning låter det som att du har spelat den på en Amiga
Citera
2010-03-23, 22:10
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Spelet är Golden Axe eller Golden Axe II och det fanns bl.a. till Megadrive men på din beskrivning låter det som att du har spelat den på en Amiga

Aaaah! tack som fan! mitt i prick!
Citera
2010-03-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArkivN
Spelade ett spel när jag var liten till Commodore 64. Man var en röd-vit (som schackrutor) boll som åkte runt...
Jag hittade det
http://www.youtube.com/watch?v=lpIcHbKsQKM
Citera
2010-03-25, 08:37
Medlem
Jag söker ett spel som jag kommer ihåg att min mor spelade när jag var liten, har för mig att det låg på någon skiva som hette något i stil med "50 games for windows 95" från någon tidning.

Det handlar altså om ett DOSspel, något slags adventure i 3dje-person där man fick prata med folk genom att skriva meningar själv, förutom det point-and-click.
Det började med att ens flygplan hade krashat i jungeln, och att man skulle ta sig därifrån.
Kommer också ihåg att man stötte på kannibaler, och att man skulle ta sig över någon flod med hjälp av lianer, mycket mer än så kommer jag inte ihåg.

Någon som känner igen detta?
Citera
2010-03-25, 10:23
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsel
Jag söker ett spel som jag kommer ihåg att min mor spelade när jag var liten, har för mig att det låg på någon skiva som hette något i stil med "50 games for windows 95" från någon tidning.

Det handlar altså om ett DOSspel, något slags adventure i 3dje-person där man fick prata med folk genom att skriva meningar själv, förutom det point-and-click.
Det började med att ens flygplan hade krashat i jungeln, och att man skulle ta sig därifrån.
Kommer också ihåg att man stötte på kannibaler, och att man skulle ta sig över någon flod med hjälp av lianer, mycket mer än så kommer jag inte ihåg.

Någon som känner igen detta?

nu skriver man förvisso inget i detta spel vad jag vet, men kan det vara Flight of the Amazon Queen ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_of_the_Amazon_Queen
Citera
2010-03-25, 11:11
Medlem
RaggyMuffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snicko
Jag söker ett spel som heter "Skate", man såg det ifrån sidan och det var typ bara en sträckgubbe. Det är ett DOS spel, enklaste animeringen genom tiderna. Enklare än Skate or Die.

Söker också efter detta.
Citera
2010-03-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giss
nu skriver man förvisso inget i detta spel vad jag vet, men kan det vara Flight of the Amazon Queen ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_of_the_Amazon_Queen

Det är inte det, tyvärr! Men dom är väldigt lika, det spelet jag söker är nog äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in