Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-01, 21:43
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigolo
Kan det vara samma spel vi letar efter?

"Spel 1: Har för mig att det var snes men det kan lika gärna vara nes eller genesis. Kommer bara ihåg en liten del av spelet och jag tror det är början. Den som har spelat det kommer förstå vad jag menar, annars kommer det låta lite luddigt. Det handlar om typ en man som ser sin flickvän/fru/nånting han älskar ramla ner i ett stort runt kar med nån grön bubblande grej. Mer än så kommer jag inte ihåg..."

Jag tror inte det, men det är luddigt. Jag tror det var så att en ond organisation eller något muterade dig för att... de är onda? Det första som händer är att man kryper ut ur ett avloppsrör tror jag. Jag har för mig att man på något sätt kunde bli större och geggigare.
Citera
2010-02-01, 21:45
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Jag letar efter ett spel. Vad jag minns så var man en radioaktiv "gegga" som gick omkring på ett radioaktivt landskap. Det var på någon Sega konsol har jag för mig. Jag är säker på spelet var ganska känt, men jag har ingen aning om vad jag ska söka på.
The Ooze
Citera
2010-02-01, 21:47
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
The Ooze

Så hette det ja, tack för hjälpen!
Citera
2010-02-02, 07:35
Medlem
Crucifixess avatar
Jag söker ett spel som jag och min bror spelade flitigt på vårat PlayStation 1. Det var ett demo, dock, tror jag.

Det liknade någon form av japanskt adventure-plattforms-spel, man spelade en ung pojke som av någon anledning spöade grisar. Jag kommer inte ihåg så mycket mer.

Det var ett väldigt varierande spel men sjukt jävla roligt, så jag hoppas att någon kommer på vad jag menar. Min bror fyller år snart och det hade varit roligt att gratulera den jäveln med ett spel vi spelade som tioåringar när han fyller tjugo.
Citera
2010-02-02, 13:30
Medlem
Hultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucifixes
Jag söker ett spel som jag och min bror spelade flitigt på vårat PlayStation 1. Det var ett demo, dock, tror jag.

Det liknade någon form av japanskt adventure-plattforms-spel, man spelade en ung pojke som av någon anledning spöade grisar. Jag kommer inte ihåg så mycket mer.

Det var ett väldigt varierande spel men sjukt jävla roligt, så jag hoppas att någon kommer på vad jag menar. Min bror fyller år snart och det hade varit roligt att gratulera den jäveln med ett spel vi spelade som tioåringar när han fyller tjugo.

Tomba! ?
Citera
2010-02-02, 15:37
Medlem
Crucifixess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulten
Tomba! ?

Tack så hemskt, djävla mycket!

Har laddat hem allt som krävs för att kunna spela spelet på dator, och införskaffade mig en joystick innan idag! Detta blev en helt perfekt present!

Tack som fan, Hulten. Bor du i Stockholms-trakten och inte är rädd för fellow Flashbackers så PMa gärna ifall du vill bli bjuden på en öl.

Ha det!
Citera
2010-02-03, 03:03
Medlem
Hultens avatar
En öl hade suttit fint, men tyvärr bor jag inte ens i Europa.. Have fun!
Citera
2010-02-04, 17:39
Medlem
Nujabezs avatar
Hejsan !

Det finns ju en del folks här som kan sina grejer så jag tänkte att det är lika bra jag vänder mig hit igen.

Är det någon som vet med sig om ett mini-golf-spel till DOS (eller om det var W95) som har en bild på en
upp-och-nedvänd snögubbe när man startar igång spelet?
Kommer bestämt ihåg att man kunde spela golf på en hel del fantasifyllda konstiga banor.
Det fanns kategorier såsom Fantasy, Expert, Regular osv.
Gameplayen var så att man drog ett streck från bollen och dit man ville skjuta.
Det var inget komplicerat lir, ingen gubbe som man såg utan bara sjävla banan och en vit boll.
Banorna kunde bestå av njutbara landskap såsom en kulle med tillhörande sjö med månsken, ett skrivbrd, fullt utrustad med pennor och papper som man skulle ta sig förbi osv...

Kan bannemej inte komma på vad det skulle kunna heta. Har sökt ijäl mig på Google, men inget fynd.
Jag vet att det finns sjyssta människor här som kan sina grejer som sagt, jag litar på er!
Citera
2010-02-04, 19:54
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nujabez
Är det någon som vet med sig om ett mini-golf-spel till DOS (eller om det var W95)

Är spelet utgivet av Egames? Och fanns det i spelet irriterande minor som sprängde bollen bakåt om man råkade nudda dom?
Citera
2010-02-04, 20:05
Medlem
Nujabezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Är spelet utgivet av Egames? Och fanns det i spelet irriterande minor som sprängde bollen bakåt om man råkade nudda dom?

Tyvärr vet jag inte mer om spelet...
Farsan köpte datorn beggad så den var fullproppad med randomspel till DOS/W95
Och som alla gjorde när de var små, döpte även jag om .exe filerna till MINIGOLF, när de egentligen skulle heta nånting annat.
Men är det någon som vet något om en snögubbe som står uppochned som startbild till spelet så hör gärna av er.

Tack för respons!
Citera
2010-02-04, 20:46
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nujabez
Tyvärr vet jag inte mer om spelet...
Farsan köpte datorn beggad så den var fullproppad med randomspel till DOS/W95
Och som alla gjorde när de var små, döpte även jag om .exe filerna till MINIGOLF, när de egentligen skulle heta nånting annat.
Men är det någon som vet något om en snögubbe som står uppochned som startbild till spelet så hör gärna av er.

Tack för respons!

Detta är troligen fel då jag inte minns någon snögubbe och spelet är lite äldre än W95.

Miniverse Minigolf:

http://bin.myfolder.net/media/head/2002/03/head_5738.gif
http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/m/miniverse_minigolf-111715-1.jpeg
Citera
2010-02-04, 21:12
Medlem
Nujabezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Detta är troligen fel då jag inte minns någon snögubbe och spelet är lite äldre än W95.

Miniverse Minigolf:

http://bin.myfolder.net/media/head/2002/03/head_5738.gif
http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/m/miniverse_minigolf-111715-1.jpeg

Fan vilket läckert spel!
Men det är tyvärr inte alls samma som jag menar
Det jag menar är animerat med "paint-stil" stora pixlar, om man säger så!
Teck för tipset iaf! Ska försöka ge mig på en sökning igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in