2009-12-23, 03:52
Medlem
Jaro Paros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Nu letar jag mest speltips, och inte ett speciellt spel.

Jag ska sitta en vecka i en stuga i norrland, med ingen underhållning förutom fjällspromenader och min laptop. Eftersom min laptops specs inte är de bästa, så letar jag efter lite äldre former av skoj.
Jag ha tips på gamla underhållande spel, helst som man kan sitta med ett par timmar utan att tröttna.

Jag är inte så mycket för Fighting, sport, eller bilspel, men utöver det så spelar jag nästan vad som helst. N64-emulator tycker jag också är lite jobbig att spela till PC på, men vet ni något där kontrollerna inte blir helt knäppa så är jag idel öra.

Om jag skulle sitta i en stuga i en vecka med tillgång till internet på en sämre laptop skulle jag lätt dra igång WC3 och återuppliva gamla minen i 1v1 laddern på b.net. Däremot så är nog en vecka inte tillräcklig lång tid att "lära" sig spela skiten och ha roligt online. Campaignen sägs vara rolig men jag pallade aldrig.

Men annars har du ju typ baldurs gate 2 som är sjukt bra, lär döda en massa timmar. Jag vet inte hur spelet håller idag då det var ett tag sen sist men back in the days var det ju helt sjukt bra, jag menar 5(!) cd skivor till ett spel, det var grejjer det!

Äventyrs spel men någon bra story brukar ju överlag vara lätt beroende framkallande. Och hur kunde jag glömma daiblo2 med tillbehörande expansion?
Citera
2009-12-23, 11:28
Medlem
Dexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Om jag skulle sitta i en stuga i en vecka med tillgång till internet på en sämre laptop skulle jag lätt dra igång WC3 och återuppliva gamla minen i 1v1 laddern på b.net. Däremot så är nog en vecka inte tillräcklig lång tid att "lära" sig spela skiten och ha roligt online. Campaignen sägs vara rolig men jag pallade aldrig.

Men annars har du ju typ baldurs gate 2 som är sjukt bra, lär döda en massa timmar. Jag vet inte hur spelet håller idag då det var ett tag sen sist men back in the days var det ju helt sjukt bra, jag menar 5(!) cd skivor till ett spel, det var grejjer det!

Äventyrs spel men någon bra story brukar ju överlag vara lätt beroende framkallande. Och hur kunde jag glömma daiblo2 med tillbehörande expansion?

Har redan spelat igenom allt du skrev, men tack ändå
Jag tänkte mig nästan lite ännu äldre spel, typ Castelvania till SNES, som man kan sitta med praktiskt taget hur länge som helst.
Citera
2009-12-23, 23:02
Medlem
Heinzes avatar
Ett svenskt företag, hette någonting med "17" i titeln, står helt still. I alla fall så släppte de ett spel där man var en Anka om jag inte missminner mig. Det var ett plattformspel som var sjukt roligt. Jag är inte hundra på att man var en anka så risken är väl att jag gör mig till åtlöje men jag har för mig det.

Jag vill minnas att han hade en slängkappa men är inte säker, det var inte Darkwin Duck eller något annat film-till-spel utan bara ett riktigt skönt spel.

Borde varit till Amiga 500.

Anyone?
Citera
2009-12-23, 23:49
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Ett svenskt företag, hette någonting med "17" i titeln, står helt still. I alla fall så släppte de ett spel där man var en Anka om jag inte missminner mig. Det var ett plattformspel som var sjukt roligt. Jag är inte hundra på att man var en anka så risken är väl att jag gör mig till åtlöje men jag har för mig det.

Jag vill minnas att han hade en slängkappa men är inte säker, det var inte Darkwin Duck eller något annat film-till-spel utan bara ett riktigt skönt spel.

Borde varit till Amiga 500.

Anyone?
förmodar att du syftar på Team 17 och att det inte gäller lemmings eller worms.. Jag är ganska säker på att det är Superfrog. http://www.youtube.com/watch?v=i0x-rCtpSbU&feature=player_embedded
Citera
2009-12-24, 00:01
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
förmodar att du syftar på Team 17 och att det inte gäller lemmings eller worms.. Jag är ganska säker på att det är Superfrog. http://www.youtube.com/watch?v=i0x-rCtpSbU&feature=player_embedded

Visst var det så Jäkligt roligt spel faktiskt. Tack för att du tog dig tid
Citera
2009-12-24, 00:49
Medlem
efvils avatar
Söker ett gammalt spel mest för nostalgitrippen. Har länge funderat på vad det hette men kommer inte på vad det heter.

Man var en gubbe som åkte runt i ett rymdskepp och besökte olika världar/banor tror jag. Och med sig hade man en robot/dator som i slutet visade sig vara ond.

Har för mig att roboten/datorn hade en lång hals med ett öga på toppen men är inte helt hundra.
Citera
2009-12-24, 01:12
Medlem
Dexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efvil
Söker ett gammalt spel mest för nostalgitrippen. Har länge funderat på vad det hette men kommer inte på vad det heter.

Man var en gubbe som åkte runt i ett rymdskepp och besökte olika världar/banor tror jag. Och med sig hade man en robot/dator som i slutet visade sig vara ond.

Har för mig att roboten/datorn hade en lång hals med ett öga på toppen men är inte helt hundra.

Till vilken konsol?
Citera
2009-12-24, 01:18
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:

Kan det vara Universe?
Universe (video game) - Wikipedia, the free encyclopedia
Citera
2009-12-24, 05:45
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:

The Adventures of Rad Gravity?
Citera
2009-12-24, 09:29
Medlem
efvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
The Adventures of Rad Gravity?

Ja! det var det. Glömde skriva att det var till NES men ni löste det ju ändå
Det spelet var fränt! Ganska underskattat känns det som.
Citera
2009-12-24, 21:52
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Flygspelet låter som 1942 (eller 43 eller 44 eller hur många det nu finns). Dock ej till SNES, men däremot NES.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=xQIB-O0DZm4

Bilspelet till PSX låter som Auto Destruct.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=-a5dzhFyS3c

Du hade ett rätt, det var Auto Destruct

Dock är flygspelet inte nåt av dem du tipsade om.. Största skillnaden är att kameran visar planet bakifrån, och inte uppifrån.
Citera
2009-12-27, 02:02
Medlem
Phaethons avatar
När jag gick på mellanstadiet (tror jag) ca 1998 så fanns det ett spel installerat på skolans datorer som vi spelade i princip varenda rast. Jag vill minnas att det hette något i stil med "Spelet om Sverige" eller "Sverigespelet". Det var ett frågespel där man reste runt i Sverige och besökte alla landskap, och fick svara på frågor för att ta sig vidare, lite Backpacker-stil på det. Någon som vet vad jag syftar på, och var man kan få tag på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in