Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Nu letar jag mest speltips, och inte ett speciellt spel.
Jag ska sitta en vecka i en stuga i norrland, med ingen underhållning förutom fjällspromenader och min laptop. Eftersom min laptops specs inte är de bästa, så letar jag efter lite äldre former av skoj.
Jag ha tips på gamla underhållande spel, helst som man kan sitta med ett par timmar utan att tröttna.
Jag är inte så mycket för Fighting, sport, eller bilspel, men utöver det så spelar jag nästan vad som helst. N64-emulator tycker jag också är lite jobbig att spela till PC på, men vet ni något där kontrollerna inte blir helt knäppa så är jag idel öra.
Om jag skulle sitta i en stuga i en vecka med tillgång till internet på en sämre laptop skulle jag lätt dra igång WC3 och återuppliva gamla minen i 1v1 laddern på b.net. Däremot så är nog en vecka inte tillräcklig lång tid att "lära" sig spela skiten och ha roligt online. Campaignen sägs vara rolig men jag pallade aldrig.
Men annars har du ju typ baldurs gate 2 som är sjukt bra, lär döda en massa timmar. Jag vet inte hur spelet håller idag då det var ett tag sen sist men back in the days var det ju helt sjukt bra, jag menar 5(!) cd skivor till ett spel, det var grejjer det!
Äventyrs spel men någon bra story brukar ju överlag vara lätt beroende framkallande. Och hur kunde jag glömma daiblo2 med tillbehörande expansion?