Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-11-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Låter lite som Hero Quest II, dock ytterst osäkert.

Blaster Master kanske?

Ja vist va det blaster master tack för hjälpen!
Citera
2009-11-03, 15:53
Medlem
jirlows avatar
Jag hittade en gammal ful video med retrospel om någon vill se :P

http://www.youtube.com/watch?v=jMuHbCdTtds&feature=player_embedded
Citera
2009-11-03, 19:46
Medlem
Hallå, jag söker ett spel till NES.
Man spelar som nån sorts fågel, typ en struts(?) och ska samla ihop ägg tror jag, man kan vara två spelare och försöka tävla om ett ägg, alltså att ägget ligger i mitten av 'banan' och så kan man 'springa ur skärmen' .. svårt att förklara men vi säger att om man springer till längst till höger av skärmen så kommer man fram på vänster sida!

Mja, det är allt jag minns, vore kul om nån vet vilken spel jag menar!
Citera
2009-11-03, 23:01
Medlem
1991. Spelet var säkert några år gammalt. Vid en dator. PC eller Commodore vet jag ej. Mina två kusiner spelar ett spel. En av dem säger "lämna inte mig där!" Den andra säger "Jo, jag tar helikoptern nu." Man såg allt uppifrån. Vilket spel? :P
Citera
2009-11-04, 00:38
Medlem
Spritmedels avatar
Söker ett spel som jag körde på windows 98 eller 95. Man var i något tempel eller någon pyramid. Man kunde sparkas eller slåss och vissa fiender hade någon ansiktsmask på sig. Någon som vet?
Citera
2009-11-04, 00:54
Citat:
Ursprungligen postat av deadlock
Hallå, jag söker ett spel till NES.
Man spelar som nån sorts fågel, typ en struts(?) och ska samla ihop ägg tror jag, man kan vara två spelare och försöka tävla om ett ägg, alltså att ägget ligger i mitten av 'banan' och så kan man 'springa ur skärmen' .. svårt att förklara men vi säger att om man springer till längst till höger av skärmen så kommer man fram på vänster sida!

Mja, det är allt jag minns, vore kul om nån vet vilken spel jag menar!

Det låter som Joust tycker jag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joust_(video_game)
Citera
2009-11-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Det låter som Joust tycker jag.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joust_(video_game)
Oooh, det är ju rätt! Inte alls som jag minns det, haha, men säkert lika roligt ändå.
Citera
2009-11-04, 22:55
Har länge funderat på ett spel som jag spelade 1993. Ett bilspel med inslag av blod och våld. Man kör omkring i en stad och kan köra över fotgängare. Lite likt GTA men man sitter bakom ratten. Man ser ratten och hastighetsmätaren, även vindtorkarna. Man kan även torka bort blodet med dem från rutan kommer jag ihåg. Man gör diverse uppdrag och uppgraderar bilen med diverse vapen. Man har någon karta också tillgänglig. Någon blond snubbe på startskärmen av spelet innan man startar spelet (om jag minns rätt.)
Citera
2009-11-04, 23:17
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har länge funderat på ett spel som jag spelade 1993. Ett bilspel med inslag av blod och våld. Man kör omkring i en stad och kan köra över fotgängare. Lite likt GTA men man sitter bakom ratten. Man ser ratten och hastighetsmätaren, även vindtorkarna. Man kan även torka bort blodet med dem från rutan kommer jag ihåg. Man gör diverse uppdrag och uppgraderar bilen med diverse vapen. Man har någon karta också tillgänglig. Någon blond snubbe på startskärmen av spelet innan man startar spelet (om jag minns rätt.)
Nu var det extremt länge sen men...Carmageddon?
Citera
2009-11-04, 23:45
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Quarantine?
http://www.ibiblio.org/GameBytes/issue21/greviews/quaran1.gif
Citera
2009-11-05, 17:51
Medlem
Tusks avatar
Jag letar efter ett spel som jag tror att jag har spelat till PC (kan ha varit Amiga, men tror inte det). Jag har för mig att spelet hette Lynx och man styrde ett rymdskepp sett från sidan (liknande Delta/Salamander till C64 eller Apidya till Amiga) - eventuellt kan det ha kommit som demo på en cd-skiva som medföljde Datormagazin någon gång i mitten av 90-talet. Jag har också för mig att huvudpersonen var ett lodjur, därav titeln.

Någon som vet vilket spel jag tänker på?
Citera
2009-11-05, 23:44
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusk
Jag letar efter ett spel som jag tror att jag har spelat till PC (kan ha varit Amiga, men tror inte det). Jag har för mig att spelet hette Lynx och man styrde ett rymdskepp sett från sidan (liknande Delta/Salamander till C64 eller Apidya till Amiga) - eventuellt kan det ha kommit som demo på en cd-skiva som medföljde Datormagazin någon gång i mitten av 90-talet. Jag har också för mig att huvudpersonen var ett lodjur, därav titeln.

Någon som vet vilket spel jag tänker på?

Argh. Jag vet precis vilket du menar. Man fick med fullversionen till tidningen Tekno också. Ska klura lite så kanske det kommer fram, har tyvärr inte tidningarna här hemma så jag kan inte kolla.

EDIT: En av de bästa datortidningarna för övrigt, synd att den försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in