Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-04-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Hej
Jag söker ett spel som jag spelade hemma hos polarens amiga 500 när jag var liten. Det var ett spel om tredje världskriget med atomvapen. Man kunde spela Margaret Thatcher o Nixon bla. Man såg en världskarta. Det är allt jag minns.
Tack
Nuclear War
http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=792
Citera
2009-04-12, 16:30
Bannlyst
söker ett spel till nes där man som huvudkaraktär hade rött hår som man slogs mot sina fiender... minns inte exakt hur det var och har inte mer konkret info om spelet. därför frågar jag er. någon som känner igen sig?
Citera
2009-04-12, 16:37
Medlem
Fina Gubbens avatar
Jag söker ett gammalt PC-spel där man spelade som en trollkarl. Minns jag rätt så var man iklädd i blå kappa, player 2 var röd. Spelet gick ut på att lösa labyrinter för att ta sig till en dörr. Det var en 2D plattformare med andra ord.

Jag vill även minnas att det hette något i stil med filur, dilur, druid, lubir.
Citera
2009-04-12, 17:07
Medlem
AggressivIllers avatar
Jag söker att Windows 95 spel. Man var typ ett rymdskepp som åkte rakt fram och hoppade mellan plattformar för att undvika att ramla "ner" i rymden.

Skulle vara grymt tacksam för svar
Citera
2009-04-12, 17:21
Medlem
Elmamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggressivIller
Jag söker att Windows 95 spel. Man var typ ett rymdskepp som åkte rakt fram och hoppade mellan plattformar för att undvika att ramla "ner" i rymden.

Skulle vara grymt tacksam för svar

Skyroads
Citera
2009-04-12, 18:54
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 81er
Nuclear War
http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=792

Tackar
Citera
2009-04-12, 19:04
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcat
söker ett spel till nes där man som huvudkaraktär hade rött hår som man slogs mot sina fiender... minns inte exakt hur det var och har inte mer konkret info om spelet. därför frågar jag er. någon som känner igen sig?

Kabuki Quantum Fighter låter det som.
Citera
2009-04-12, 19:38
Medlem
AggressivIllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmaman
Skyroads
Tack som fan!
Citera
2009-04-14, 23:16
Medlem
mexicolas avatar
Jag håller på att bli galen, kan för mitt liv inte komma på vad ett PC-spel jag spelade som liten heter.

Spelet går helt i gråskala och lila om jag inte missminner mig, och det är en form av plattformsspel. Ens gubbe ska ta sig från bana till bana genom att undvika hinder.
Den allra första banan är uppbyggd som så att man börjar längst ner till vänster i rutan. Det första hindret är ett stort rullande klot (tror jag), och man klättrar upp på plattformar, svingar sig i rep och grejer för att ta sig förbi. Sättet man tar sig förbi hindrena påminner lite om Montezuma's Revenge, om nån kommer ihåg det?
I alla fall, för att ta sig från en bana till nästa, måste man klättra uppför en stege som är i överkanten av det man ser på skärmen. Då "laddas" spelet, och man är på nästa bana.

Jag har ingen aning om hur många banor det är totalt, det enda jag minns är att spelet heter nåt med "Top" (typ "Top Man", "Top Hat" eller nåt?) och att det borde ha kommit nån gång under början/mitten av 80-talet.

Har provat att googla, men det gav inte så mycket... Nån som vet vilket spel jag menar?
Citera
2009-04-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Jag håller på att bli galen, kan för mitt liv inte komma på vad ett PC-spel jag spelade som liten heter.
...
Nån som vet vilket spel jag menar?
Det låter en hel del som Rick Dangerous i CGA-grafikläge, men det stämmer inte med att man måste klättra upp för en stege till varje ny level.
Senast redigerad av 81er 2009-04-15 kl. 02:07.
Citera
2009-04-15, 11:30
Medlem
Hunniss avatar
Letar efter en ett Rymd spel, spelade det när jag var liten typ 95-96, första banan var typ en trännings bana dock kom det en suprise attack från fiende så jag och min lärare skulle utplåna dom, sen så fanns det en ett stort skepp i närheten som var din bas som du skulle även skydd från dom. Sen att spelet kunde sluta på olika sätt typ om din lärare dog så fick du order inför andra banan att gå på hans begraving om han överlevde blev det andra grejer.

Är till PC.

Splade bara demot.
Citera
2009-04-15, 11:39
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnis
Letar efter en ett Rymd spel, spelade det när jag var liten typ 95-96, första banan var typ en trännings bana dock kom det en suprise attack från fiende så jag och min lärare skulle utplåna dom, sen så fanns det en ett stort skepp i närheten som var din bas som du skulle även skydd från dom. Sen att spelet kunde sluta på olika sätt typ om din lärare dog så fick du order inför andra banan att gå på hans begraving om han överlevde blev det andra grejer.

Är till PC.

Splade bara demot.

Gissar villt.
Descent: Freespace ?

Fast det kom 98 nu när jag tänker efter.

Wing Commander då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in