Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-18, 05:34
Medlem
Exabytes avatar
Det finns ett spel som jag letat efter länge men fortfarande inte hittat då det verkar vara ett väldigt obskyrt spel. Det är ett gammalt pc-spel som kördes i windows, alltså inte i dos. Spelets dialog och text var på tyska men jag vet inte om det var dubbat eller om det verkligen var ett tyskt spel helt enkelt. Det var ett simsliknande upplägg där man skulle bygga hus och ge jobb till tomtar. Ja, det var hur som helst skäggbeklädda män som levde under jorden. Det fanns inga kvinnliga figurer. Man kunde bygga biografer, pubar, stora värdshus och så vidare. Det var helt och hållet gjort i 2D, ganska väl detaljerat och man såg allting från sidan (Super Mario -style).

Det börjar kännas som att jag var den enda personen i världen som faktiskt spelade det här.
Citera
2010-02-18, 13:04
Medlem
Flushmaster2000s avatar
Söker ett tecknat fightingspel där man sprang runt på en kloak karta (sewer network) och mötte olika bossar. Jag kommer ihåg att varje figur kunde förvandla sig; typ en bäbis som kunde bli en haj med köttyxor eller liknande.. Detta spelade jag och min polare runt 97-00 eller så.

Ett annat spel jag söker efter är ett riddarspel till amigan, kommer inte ihåg så mycket från det heller mer än att det var i sideview precis som ovanstående och att man mötte andra riddare (drakar?).

Någon som vågar ta sig an utmaningen?
Citera
2010-02-18, 13:20
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flushmaster2000
Söker ett tecknat fightingspel där man sprang runt på en kloak karta (sewer network) och mötte olika bossar. Jag kommer ihåg att varje figur kunde förvandla sig; typ en bäbis som kunde bli en haj med köttyxor eller liknande.. Detta spelade jag och min polare runt 97-00 eller så.

Ett annat spel jag söker efter är ett riddarspel till amigan, kommer inte ihåg så mycket från det heller mer än att det var i sideview precis som ovanstående och att man mötte andra riddare (drakar?).

Någon som vågar ta sig an utmaningen?
Battle Beast och Moonstone kanske.
Citera
2010-02-18, 13:41
Medlem
Flushmaster2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Battle Beast och Moonstone kanske.
Great success! Tack
Citera
2010-02-18, 21:15
Medlem
Cars???

Spelade ett sjysst spel nar jag var ungefar 8 bast till nintendo 8-bitars (ganska saker pa det)
Man korde runt med en liten javla bil och skulle ta sig igenom olika hinder sa det var inte f1 eller nan rallytavling assa.
Nagon som vet det riktiga namnet med den lilla info jag har?
Citera
2010-02-18, 21:16
Kan det vara RC ProAm Racing?
Bild: http://media.gamespy.com/columns/image/article/104/1042297/gamespys-50-favorite-console-games-of-the-80s-20091111091941271.gif
Citera
2010-02-18, 21:18
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Kan det vara RC ProAm Racing?
Bild: http://media.gamespy.com/columns/image/article/104/1042297/gamespys-50-favorite-console-games-of-the-80s-20091111091941271.gif

Som förövrigt är ett förjävla bra spel om jag inte minns helt åt helvete.
Om det inte är spelet TS menar så kanske det här är det?
http://www.theoldcomputer.com/Libraries/Pictures/NESGameCovers/Micro%20Machines.jpg
Citera
2010-02-18, 21:22
Medlem
Nae till bade spelen.

Man kunde hoppa over svarta hal och det var ingen vanlig korbana, alltsa pahittad med olika hinder.
Det var i bird's eye man korde som nan man spelar med den dar kulan och styr i labyrinten.....
Citera
2010-02-18, 21:28
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Som förövrigt är ett förjävla bra spel om jag inte minns helt åt helvete.
Om det inte är spelet TS menar så kanske det här är det?
http://www.theoldcomputer.com/Librar...20Machines.jpg

Jo det var riktigt jävla kul. Speciellt att köra 2 player. Var alltid ett jävla liv i soffan då om man var ett par grabbar. Fast grymmast var nog ändå Rad Racer.

Vad tror TS om Road Fighter då? Visserligen en vanlig körbana men jag vill minnas något om svarta hål i det spel
Citera
2010-02-18, 21:43
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardWork
Nae till bade spelen.

Man kunde hoppa over svarta hal och det var ingen vanlig korbana, alltsa pahittad med olika hinder.
Det var i bird's eye man korde som nan man spelar med den dar kulan och styr i labyrinten.....
Ivan Ironman Stewart's Super Off Road?
Citera
2010-02-18, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av HardWork
Nae till bade spelen.

Vad menar du egentligen med "påhittad körbana"?
Citera
2010-02-18, 22:45
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Jo det var riktigt jävla kul. Speciellt att köra 2 player. Var alltid ett jävla liv i soffan då om man var ett par grabbar. Fast grymmast var nog ändå Rad Racer.

Vad tror TS om Road Fighter då? Visserligen en vanlig körbana men jag vill minnas något om svarta hål i det spel

Åh, fan nu blev jag ju sjukt spelsugen bara för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in