Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-12-20, 10:28
Tackar för tipsen. Förstår inte hur jag kunde glömma Lemminx X-Mas
Citera
2009-12-20, 10:35
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Jag söker spel som det finns koppling till julen i. Typ tomtar och julgranar.

Till exempel: I Secret of Mana finns jultomten och hans ren med röd näsa med långt inne i skogen.

Finns det fler spel där det förekommer någonting som har med julen att göra?

James Pond 2: Codename Robocod hade väl ett jultema, där alla leksaker blivit stulna...

http://www.youtube.com/watch?v=60rT2IAyFbk
Citera
2009-12-20, 21:10
Medlem
tjena

letar efter ett gammalt spel som är ungefär 10 år gammalt kanske ännu äldre och det är till pc

man e nån snubbe i nån gammal kinesisk by eller nåt osså precis jämte byn ligger några berg och där kan man gå upp så ligger typ nån vänlig grön drake och sover eller e sjuk

kameravinkeln är snett ovanifrån
Citera
2009-12-20, 21:22
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacii
Jag söker spel som det finns koppling till julen i. Typ tomtar och julgranar.

Till exempel: I Secret of Mana finns jultomten och hans ren med röd näsa med långt inne i skogen.

Finns det fler spel där det förekommer någonting som har med julen att göra?
Jag satte ihop en liten videosnutt med julspel förra året. Där kanske finns något av intresse?

http://www.youtube.com/watch?v=dRpSQZbymCw
Citera
2009-12-21, 11:07
Medlem
Taurus-s avatar
Söker ett gammalt spel, snes tror jag det var..
Man styrde ett plan, kameravinkel var i tredjepersonsvy, bakifrån. Planet kraschade efter en träff.
Det var alltid vatten man flög över, om man flög för nära det kunde man sjunka. Målet var att skjuta ner fiendeplan, ibland kom det bombarplan som tålde fyra träffar (två på varje vinge).
Sedan fanns det ubåtar och båtar man kunde sänka med torpeder (båtarna sågs på horizonten och var svåra att träffa).
I slutet av varje bana syndes en ö, och ett torn (tror jag) som åkte längsmed kusten vilket man skulle träffa med en torped, då sprängdes ön.

Någon som känner igen detta?

Kan även passa på att fråga efter ett spel till psx, man styrde en bil i tredjepersonsvy. Den kunde plocka upp vapen, typ målsökande missiler.
Sedan körde man runt i staden och gjorde uppdrag.

Tack!
Citera
2009-12-21, 16:39
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag satte ihop en liten videosnutt med julspel förra året. Där kanske finns något av intresse?

http://www.youtube.com/watch?v=dRpSQZbymCw

Jag var nog inte så aktiv på FB förra året
Bra jobbat
Citera
2009-12-21, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Söker ett gammalt spel, snes tror jag det var..
Man styrde ett plan, kameravinkel var i tredjepersonsvy, bakifrån. Planet kraschade efter en träff.
Det var alltid vatten man flög över, om man flög för nära det kunde man sjunka. Målet var att skjuta ner fiendeplan, ibland kom det bombarplan som tålde fyra träffar (två på varje vinge).
Sedan fanns det ubåtar och båtar man kunde sänka med torpeder (båtarna sågs på horizonten och var svåra att träffa).
I slutet av varje bana syndes en ö, och ett torn (tror jag) som åkte längsmed kusten vilket man skulle träffa med en torped, då sprängdes ön.

Någon som känner igen detta?

Kan även passa på att fråga efter ett spel till psx, man styrde en bil i tredjepersonsvy. Den kunde plocka upp vapen, typ målsökande missiler.
Sedan körde man runt i staden och gjorde uppdrag.

Tack!

Flygspelet låter som 1942 (eller 43 eller 44 eller hur många det nu finns). Dock ej till SNES, men däremot NES.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=xQIB-O0DZm4

Bilspelet till PSX låter som Auto Destruct.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=-a5dzhFyS3c
Citera
2009-12-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraH
tjena

letar efter ett gammalt spel som är ungefär 10 år gammalt kanske ännu äldre och det är till pc

man e nån snubbe i nån gammal kinesisk by eller nåt osså precis jämte byn ligger några berg och där kan man gå upp så ligger typ nån vänlig grön drake och sover eller e sjuk

kameravinkeln är snett ovanifrån
Är det Little Big Adventure 2?
Där vet jag att lite längre in i spelet så blir 'draken' sjuk och ligger bland berg.. eller kullar, nånting. Minns inte riktigt.
Citera
2009-12-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlock
Är det Little Big Adventure 2?
Där vet jag att lite längre in i spelet så blir 'draken' sjuk och ligger bland berg.. eller kullar, nånting. Minns inte riktigt.

jo precis det man tackar
Citera
2009-12-22, 21:35
Medlem
flummeys avatar
Hej.. Jag söker spelet Pango som jag spelade som liten på datorn. Någon som vet om man kan spela det gratis någonstans online? Vill ej ladda ner.
Tacksam för svar.
Citera
2009-12-22, 22:48
Medlem
zweigeils avatar
Nu har jag letat hur länge som helst! Spelet var till Amiga så mycket minns jag. Man var en nån slags soldat och spelet var sidscrollande. Det jag minns utöver det är att man kunde vara två och när man stod stilla för länge blev man ihjälskjuten. Kan hända att man fick köpa vapen i slutet av varje nivå. Det som jag minns allra starkast var en bana där gröna ansikten i kubform skrattade och möjligen sköt saker på en.
Jag vet att det inte är mycket att gå på men jag är desperat!
Citera
2009-12-23, 01:32
Medlem
Dexxys avatar
Nu letar jag mest speltips, och inte ett speciellt spel.

Jag ska sitta en vecka i en stuga i norrland, med ingen underhållning förutom fjällspromenader och min laptop. Eftersom min laptops specs inte är de bästa, så letar jag efter lite äldre former av skoj.
Jag ha tips på gamla underhållande spel, helst som man kan sitta med ett par timmar utan att tröttna.

Jag är inte så mycket för Fighting, sport, eller bilspel, men utöver det så spelar jag nästan vad som helst. N64-emulator tycker jag också är lite jobbig att spela till PC på, men vet ni något där kontrollerna inte blir helt knäppa så är jag idel öra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in